Transavia Kip-Ei - Discussie
Onlangs mijn reis met Transavia naar Spanje moeten annuleren i.v.m. longontsteking. Op grond van mijn annuleringsverzekering van Reisorganisatie Tui de betaalde reissom retour ontvangen, alleen Transavia weigert om de apart betaalde ruimbagage ( koffers; 135,00 euro) terug te betalen. De reden daarvan is ,dat ik de reis heb geannuleerd. Waar gaat dit over ? Ik heb inderdaad geannuleerd, maar wel op advies vanTransavia , omdat ik met een longontsteking ( besmettelijk) niet door Transavia vervoerd mag/kan worden. Wat is er eerder de kip of het ei ?
Voorts zijn zo klantonvriendelijk, dat ze mij niet meer te woord willen staan, omdat ikreeds twee maal om een compensatioe vergoeding heb verzocht.
Wie kan mij adviseren in dezen ? Hoor het graag.
Wat staat er in de voorwaarden van de annuleringsverzekering? Ik neem aan dat u die heeft doorgenomen.
Overigens sluit ik nooit een reis- en/of annuleringsverzekering af bij een reisorganisatie, ik sluit dat af bij mijn eigen verzekering en dan eventueel een doorlopende verzekering. Mogelijk krijg ik dan ook nog wat korting, omdat er meer verzekeringen daar afgesloten zijn.
Hebt u de koffers los geboekt bij Transavia, of is dit meebetaald met TUI? Als de koffers los staan van wat u bij TUI geboekt hebt, dan zal u een aparte annuleringsverzekering daarvoor moeten hebben.
Zo als ik het nu lees zijn het 2 aparte boekingen bij 2 organisaties. Bij TUI had u een juiste annuleringsverzekering, maar Transavia staat los daarvan.
In onderstaande link kunt u uit een eerder gestelde vraag wat antwoorden lezen.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/ik-wil-ruimbagage-annuleren-bij-transavia-en-krijg-geen-geld-terug-mag-dat
De reissom wordt u betaald, maar die koffers is een extra gegeven. De reis heeft geboekt bij TUI, de koffers zijn via Transavia betaald. En u zult die voorwaarden moeten opspitten.
Dat ze in uw woorden klantonvriendelijk zijn, (dat zijn ze al snel als u uw zin niet krijgt) , U kunt hooguit een schriftelijk/email vraag stellen waarom niet. En dan is het afwachten. Mogelijk bent u ook iets onvriendelijk geweest.
Niet zo generaliseren, de kwaliteit van de gemiddelde klantenservice in Nederland is bar slecht.
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/klantenservice-in-nederland-onder-de-maat
U doet voorkomen dat er als gemeengoed altijd slechte klanten services zijn. Soms heb je die ook, maar ook vaak hele goede. Zonder ideeen uit uw naam hier te trekken zou ik zeggen, ga eens neutraal het gesprek aan, wie weet wat er uit komt dan.
@meganega: bij klantenserviceteams zit een dwarsdoorsnede van de Nederlanders. Dat verklaart veel....
Die kosten zijn voor de annuleringsverzekering als je dekking hebt en als je geen dekking hebt is het rekening man.
Feit blijft, dat er betaald is voor het leveren van diensten en deze diensten niet zijn geleverd, dan is het toch ook niet kies om klanten de volle mep te laten betalen en dan hebben we het nog niet eens over de arrogantie ; "nu u reeds 2 maal om compensatie hebt verzocht, wordt er niet meer op uw correspondentie gereageerd" . Sorry; schoffterig vind ik dit.
Het is een feit dat er een overeenkomst ligt waarin beide partijen verplichtingen hebben. Zo lang niet bekend is dat er een annuleringsverzekering is Transavia is de overeenkomst zoals die is. Transavia wil de koffers vervoeren, maar de klant haakt af.
Je betaalt niet voor het leveren van diensten, maar voor het reserveren van de diensten waarna je recht hebt op levering.
Aangezien Transavia nog steeds gerust wil leveren, hoeven zij geen geld terug te betalen voor de gereserveerde diensten. Tenzij er in de algemene voorwaarden staat dat annuleren op basis van medische gronden recht geeft op terugbetaling.
De klant haakt niet uit vrije wil af enerzijds door overmacht (ziekte) en anderzijds doordat Transavia hem niet wil vervoeren. Dat wil even stipuleren
Iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben maar hier geldt gewoon de wet en is het geen morele kwestie. Volgens de wet hoeft Transavia geen geld te retourneren en wie anders stipuleert/denkt moet vooral een kortgeding beginnen. Moreel heeft iedereen de mogelijkheid een annuleringsverzekering af te sluiten en wie dat niet doet of voor onvoldoende dekking betaalt maakt een keuze en moet dan niet gaan huilen als het dan tegenvalt.
De reden dat de klant afhaakt is totaal niet relevant.
De klant heeft een dienst gereserveerd en daarom moet er betaald worden. Als de klant geen risico had willen lopen, had de klant een annuleringsverzekering moeten afsluiten.
Persoonlijk vind ik annuleringsverzekeringen veel te duur en sluiten we die ook nooit af. Vakanties worden bij ons geboekt met geld wat we kunnen missen, dus we lopen geen financieel risico zonder annuleringsverzekering. Van het bedrag wat we iedere vakantie weer besparen kunnen we op onze bestemming toch mooi twee avonden uit eten.
@doraf: overmacht is geen argument. Zonder annuleringsverzekering was ziekte geen reden geweest om geld terug te krijgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer