ge
door gerard115 Aug 28, 2014 om 12:31
Vakantie & reizen

Vakantiereis 12 dagen betalen en 10 krijgen

Het gaat hier om een door mij geboekte vakantie naar Portugal van 12 dagen. Deze heeft zeer ongunstige vluchttijden, waar de reisorganisatie op zich niets aan kan doen, maar het is toch onredelijk om de volle prijs voor 12 dagen te laten betalen en op het einde van de eerste dag (ca. 23.00 uur s' avonds aan te komen en de laatste dag voor 7.00 uur s' ochtends te moeten vertrekken?. Zijn hier geen regels voor?

554 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2014 om 12:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gerard115,

Deze vraag is al -tig keer voorbij gekomen.
De regels zijn duidelijk: je boekt bv. een 12-daagse reis en daarbij is de 1e en de laatste dag een reisdag, oftewel de dag van vertrek en de dag van terugvlucht.
Dat is al jaren zo het geval.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2014 om 12:40
11562 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is binnen de regels. Het is net als het afronden 0,02/0,03. Volgende keer komt u misschien wel op 07.00 uur aan en vertrekt u om 23.00 uur. Alleen dan zult u er daar geen vraag over stellen.

tenormin
door tenormin - Aug 28, 2014 om 13:25
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, is niet onredelijk. Gaat bij reisorganisaties bijna altijd zo. Soms heb je geluk en vaker pech. Kan men voorkomen door een lijnvlucht te boeken (en dan hopen dat die geen vertraging heeft) en zelf de vakantie privé boeken.

zoekster
door zoekster - Aug 28, 2014 om 13:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is oud nieuws. Maar dat je zo geen 12 dagen vakantie hebt maar 10 dat staat voor mij ook als een paal boven water. Kan me heel goed voorstellen dat u dat een grote tegenvaller vindt. Sowieso is om elf uur 's avonds ergens aankomen oervervelend. Je kunt dan eigenlijk alleen nog maar je spullen uitpakken en je bed in duiken.
Het kan wel anders hoor, maar dan betaalt u ook meer. Er zijn reisbureaus die in hun aanbod verschillende vertrek- en aankomsttijden laten zien op dezelfde dag, de gunstige tijden zijn dan wel wat duurder.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 28, 2014 om 14:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja precies het zelfde als men in het ziekenhuis terecht komt n.l. dag van opname en dag van vertrek worden 100% berekend.