theoweekhout
door theoweekhout Mar 31, 2010 om 21:36
Voeding & gezondheid

Activia

Ik heb een vraag over activia,als je de reclame,s bekijk op de televisie,en je hoort het op de radio,dan lijkt het of het alleen werkt bij vrouwen,je hoort nooit dat mannen een opgeblazen gevoel hebben.En last hebben van een stoelgang.Je dan ook alleen maar vrouwen,die er over praten.Zit er er een middel in dat alleen voor vrouwen werkt.groetjes van T[edit redactie]

10978 26 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Mar 31, 2010 om 21:56
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien klagen vrouwen er meer over. In ieder geval dat wil Aktivia zo voordoen. Misschien breng je ze op een idee.

stacey
door stacey - Mar 31, 2010 om 22:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Denk dat er meer gegevens bekend zijn hierover van vrouwen dan van mannen;

--In Nederland geven 2 van de 3 vrouwen aan wel eens last te hebben van hun stoelgang zoals bijvoorbeeld een trage stoelgang--

2 van de 3, dat is goede markt ;-)

Dus doelgroep is vooral vrouwen.

Bij eerder campage in 2008 al;
---Activia brengt boodschap in Libelle
Doelgroep Vrouwen 35+ met stoelgangproblemen--
Campagne 2008

Bijkomend voordeel is dat ook veel vrouwen de boodschappen doen en dit dan ook eerder in de kar zullen gooien dan de man verwacht ik,
man neemt wellicht liever (stiekum?) een Rennie dan zo`n sullig drankje ;-)

Groetjes,

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 31, 2010 om 23:40
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Theo,

Het zou ook kunnen dat vrouwen zich makkelijker door reclame op gezondheidsgebied laten beïnvloeden. Die kletsen daar misschien met elkaar meer over dan mannen. Libelle en Margriet?
Mogelijk zijn ze er nog niet van doordrongen dat reclame mag liegen van een rechter.

Een voorbeeld is Stacey: Die heeft zich wijs laten maken dat Rennies tegen stoelgangproblemen werken......;-) Of niet, Stacey?

Hardware ERror MAN. (Eet yoghurt en volkorenbrood.)

stacey
door stacey - Apr 1, 2010 om 00:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op woensdag 31 mrt 2010, 23:40]
Een voorbeeld is Stacey: Die heeft zich wijs laten maken dat Rennies tegen stoelgangproblemen werken......;-) Of niet, Stacey?

Hahaha Nee, zo blond ben ik nu ook weer niet ;-)

Vraagsteller had het over opgeblazen gevoel, hebben ze prima Rennie voor;

--Rennie Deflatine wordt gebruikt voor de behandeling van klachten als gevolg gasvorming in het maag-darmkanaal; een opgeblazen gevoel of winderigheid (flatulentie). ---

knoop4x9
door knoop4x9 - Apr 1, 2010 om 08:24
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat vrouwen zich makkelijker om laten praten door die reclamepraatjes, veel reclame is trouwens gericht op vrouwen.

Mvrgrt Nico

birdies
door birdies - Apr 1, 2010 om 10:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=knoop4x9 schreef op donderdag 1 apr 2010, 08:24]Ik denk dat vrouwen zich makkelijker om laten praten door die reclamepraatjes, veel reclame is trouwens gericht op vrouwen.

Mvrgrt Nico

Omdat het nog steeds overwegend de vrouw is die de boodschappen doet! Als de man al mee gaat, loopt deze achter de kar en de vrouw doet de artikelen er in. Tussen de middag op mijn werk, gaan de vrouwen naar de super en de mannen zitten te lunchen.

to
door totaal - Apr 1, 2010 om 11:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Theo,

Ik kan hier geen duidelijk antwoord op geven wel denk ik dat al die flesjes met die o zo goede inhoud allemaal lulkoek is.Net als al die zalfjes tegen rimpels en weet ik veel wat nog meer,en dan al die vitamine pilletjes waar je je zo goed bij voelt.Als dit allemaal waar was hadden de huisartsen en ziekenhuizen het een stuk minder druk en zag mijn vrouw er nog uit als een twintigjarige maar helaas na al die jaren zalfjes smeren en drankjes nemen ontkomt zij ook niet aan veroudering.Het is inderdaad veel gericht op de vrouw maar ze beginnen nu ook de mannen er aan te krijgen.Zie mezelf nog niet lopen met een dag of nacht maskertje op.

ma
door martelly - Apr 2, 2010 om 13:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij (een vrouw) helpt het niet dus bij een man zal het ook wel niet helpen. Ik heb serieuze problemen met m'n stoelgang dus alleen Metamucil en dergelijke middelen helpen bij mij.
Ik heb het een aantal weken gebruikt (het is wel lekker). Dus bij lichte problemen kun je een poging wagen. Anders goed je voedingspatroon bekijken (veel vezels en veel vocht tot je nemen) en anders maar even langs de huisarts voor advies.

Succes!

nobadfeeling
door nobadfeeling - Apr 2, 2010 om 14:26
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Theo,

denk dat de reclame veelal op de dames wil inspelen op dat zij gevoeliger zijn dan mannen als er om gaat dat zij hun familie goed willen verzorgen...bemoederen...maar wat de producten met alle pro-biotica en hoe het ale maal mag heten het werkt enkel voor zo lang als dat je het gebruikt...je lichaam moet wennen aan de bacteriën, die je spijsvertering/ontlasting reguleren...maar stop je met het gebruik ervan komen je klachten terug of krijg je klachten in een mate als je ze van te voren niet gekend hebt.
2 eetlepels zemelen in een glas met sinaasappelsap geroerd en direct gedronken (bij voorbaat in de ochtend) hebben het zelfde resultaat en is een stuk goedkoper.

Trouwens heb ik boven vermelde klachten zelf ondervonden...mijn moeder dacht ook ons goed te doen met de drankjes en toetjes...niet dat wij klachten hadden maar ja voorzorgen is beter dan genezen...na een poos werden ze toch niet meer gekocht omdat ze toch al aan de prijs waren voor een huishouden van 5 ...en ja met zijn allen hadden wij na enkele dagen klachten die wij van te voren niet hadden.

Dus nee het is niet alleen voor vrouwen maar hun psyche is meestal gevoeliger en daar maakt de markt gebruik van.

ro
door ron530 - Apr 2, 2010 om 14:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Neem gewoon, als dit nog bestaat een Renny

Lsk520
door Lsk520 - Apr 2, 2010 om 17:30
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 2 apr 2010, 14:46]Neem gewoon, als dit nog bestaat een Renny

Het is Rennie en dat helpt tegen een "opgeblazen gevoel".

Activia is iets anders en "schijnt' te helpen tegen darmen die hun werk niet doen....
Iets heel anders dus!

pt
door ptrc - Apr 2, 2010 om 17:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Theo,

Reclame is net zo goed voor mannen bedoeld, maar het zal wel zo zijn dat er geen mannen hiervoor zich opgeven.
In activia zitten goede bacterieën wordt er beweerd door wetenschappers.
Een andere groep wetenschappers zeggen niet gebruiken het is niet bewezen, dat het daadwerkelijk doet wat er op de verpakking staat. Conclusie het is op de markt om de consument te laten geloven dat die drankjes en yoghurt een toegevoegde waarde op je gezondheid heeft. Nou nee dus!!
DORIEN.

jossy
door jossy - Apr 2, 2010 om 19:19
47 Antwoorden / 1 Vragen

Uit mijn eigen omgeving ken ik meer vrouwen dan mannen die last hebben van de stoelgang.
Activa is volgens mij alleen maar geldklopperij. Vezelrijk brood en voedsel eten is prima voor de stoelgang.
Als ik er echt last van heb eet ik gewoon ouderwets ontbijtkoek of bonen! Helpt prima bij mij! LOL, soms moet ik opeens erg nodig als ik ergens heel kwaad over wordt......:D

vl
door vlembo1 - Apr 2, 2010 om 20:43
12 Antwoorden / 3 Vragen

Welnee, mannen mogen het ook gerust proberen! Maar ik zal je als vrouw zijnde wel even waarschuwen, ik kreeg er enorme buikpijn van + een opgeblazen gevoel waarbij een luchtballon niks is! Voor er een week om was ben ik er al mee gekapt!
Yoghurt is oke...maar die spullen die ze er aan toevoegen is minder. Maar ik ben dan ook een darmpatiente!

inburger
door inburger - Apr 2, 2010 om 23:20
16 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal gaat het leven in m'n darmen z'n gewone vreedzame gangetje, niks mis mee. Maar één keer heb ik me laten verleiden tot het consumeren van een potje Activia... en bij die invasie van de vreemde (zogenaamd "goede") bacteriën was het meteen compleet oorlog: bominslagen en explosies... In gewone mensentaal: winderigheid, darmkrampen en diarree.
Dat was één keer maar nooit weer!

Maar misschien hebben anderen wel baat bij een vredesmissie... En dat zal voor mannen wel niet anders zijn als voor vrouwen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 3, 2010 om 00:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ inburger:

De reclame heeft dus jou ook verleid tot het kopen/proberen van het product.
Hun missie is geslaagd. Wanneer de helft van alle volwassen Nederlanders daar in trapt, dan hebben ze toch mooi zo'n 5 miljoen potjes verkocht.
Want vele kleintjes maken 1 grote en ze zijn mooi van stofjes af die anders afval zouden zijn en waarvoor ze voor het afvoeren zouden moeten betalen.
Zoiets gebeurt ook met onze "Friese landwijn" Rivella.

Rest voor mij alleen nog de "vraag" of je een man of een vrouw bent. Alleen maar om een vooroordeel te kunnen bevestigen...... Eigenlijk denk ik het dus al te weten;-)

H.

ro
door ron530 - Apr 3, 2010 om 11:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ach het is met alle gezondheids drankjes en vele zuivelproducten zo. Yakult is er ook zo één goed voor je darmflora, ik wist niet eens dat ik die had!
We doen er alles aan om bacteriën uit ons lichaam te weren en volgens de producenten moeten we er zoveel mogelijk innemen.
Wat betreft Rennie die had een slogan "brandend maagzuur, opgeblazen gevoel neem een rennie"
Als je gezond en gevarieerd eet dan heb je al die middeltjes niet nodig, maar ja fastfood en magnetronvoer hebben hun intrede allang gedaan.

va
door varavrager - Apr 3, 2010 om 16:17
1 Antwoorden / 4 Vragen

Tuurlijk altijd goed voor de commercie!!

Het blijkt dat vrouwen veel mider fruit eten dan mannen en een paar pruimen op zijn tijd, ook al in de tutti-frutti verpakking, doet wonderen....

ma
door marindo - Apr 4, 2010 om 12:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

Een normaal eetpatroon volgens de schijf van vijf met af en toe een "uitspattinkje" en je kan al die "gezondheidsreclames" als overbodig beschouwen.
Beweging en gewoon simpel water drinken als je dorst hebt is voor velen ook geen overbodige luxe.
Ook is het heel normaal dat je niet elke dag een stoelgang heb.Drie tot vijf keer per week is een normale cyclus.

marijke77
door marijke77 - Apr 4, 2010 om 15:35
158 Antwoorden / 3 Vragen

Activa helpt het meest de bankrekening van de verkoper te spekken.

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 4, 2010 om 16:31
292 Antwoorden / 1 Vragen

Een redelijk bekend feit is dat voor alle kwalen en ziektes waar de reguliere gezondheidszorg geen (makkelijke) oplossing voor heeft, slaat de kwakzalver (verkoper van middeltjes) toe omdat men toch geholpen denkt te kunnen worde. Vaak is de gedachtengang: "baadt het niet, schaden zal het ook wel niet anders mocht het niet verkocht worden"! Vergeet uiteraard niet het placebo effect, (als je denkt dat het helpt, verdwijnt de kwaal vaak) en daarnaast, als het ongemak na enkele dagen verdwenen is, denkt men dat het geholpen heeft terwijl bij het niet innemen van het "wondermiddel" de kwaal zeer waarschijnlijk ook na een paar dagen was verdwenen. Ons lichaam zit geweldig in elkaar en verhelpt veel zelf! Zelfs morfine wordt, indien nodig, door het lichaam zelfstandig aangemaakt en in het lichaam gedistribueert naar de pijnlijke plaats, iets wat een pilletje, ondanks de verkondiging van de fabrikant dat zijn medicijn daar heen gaat waar het nodig is, dat niet doet!

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 4, 2010 om 16:35
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=martelly schreef op vrijdag 2 apr 2010, 13:27]Bij mij (een vrouw) helpt het niet dus bij een man zal het ook wel niet helpen. Ik heb serieuze problemen met m'n stoelgang
Succes!

onzin!! de werking van de darmen is bij de man hetzelfde als bij een vrouw!
Bij echte klachten gewoon naar de dokter gaan, die heeft o.a. daarvoor zeven jaar gestudeerd!

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 4, 2010 om 16:49
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op zaterdag 3 apr 2010, 00:13]@ inburger:

. Wanneer de helft van alle volwassen Nederlanders daar in trapt, dan hebben ze toch mooi zo'n 5 miljoen potjes verkocht.

H.

?? Niet alle tien miljoen volwassen nederlanders hebben problemen met hun stoelgang, waarschijnlijk zelfs nog geen één procent!
Opgeblazen gevoel wordt veroorzaakt door overmatige productie van darmgassen. Dat is het geval bij voedingsmiddelen die suiker, koolhydraten (trage suikers) en voedingsvezels bevatten. Melkproducten kunnen, als ze in grote hoeveelheden en op korte tijd worden genuttigd, ook een grotere gasvorming veroorzaken en leiden tot een opgeblazen gevoel. Ook een overvloedige en vette maaltijd doet dat. Wat men ook inneemt, het gas verdwijnt meestal vanzelf, dus NIET dankzij een middeltje!!

jossy
door jossy - Apr 4, 2010 om 23:27
47 Antwoorden / 1 Vragen

Soms kan stress tot gevolg hebben dat een gezonde stoelgang belemmerd wordt. Houdt dat ook in de gaten. Daar helpt geen Activa noch andere lapmiddelen tegen. Het probleem zo goed mogelijk proberen aan te pakken is dan de enige oplossing.

mamamama
door mamamama - Apr 7, 2010 om 13:10
67 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Theo,
Activia bij A.H., andere merken voor de helft van het bedrag bij de Little en de Aldi enz, enz. Je ziet echt door de bomen het bos niet meer. Becel heeft ook al iets dergelijks. Het is alleen maar om nog meer geld uit de zak van de vonsument te kloppen. En produkten die massaal aan de man gebracht worden zoals cosmetica, voeding en homeopatische middelen, zelfs medicijnen, daar wordt het meest aan verdiend. Een Rennie kost veel minder dan dagelijks een potje activia of Yacult of,of.....??? Wij consumente doen er allemaal aan mee om die spullen in te nemen. Er komen jaarlijks steeds meer darmkanker gevallen voor. Laten we ophouden met al die bij-produkten en weer gezonder gaan eten. Begin er mee door zonder haast aan teafel te gaan zonder T.V. maar met een lekker niet te opzwepend achtergrond muziekje. En toen leefden we nog lang en gelukkig...........Waaaaow.

vliegenderob
door vliegenderob - Apr 9, 2010 om 23:38
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 3 apr 2010, 11:51]Ach het is met alle gezondheids drankjes en vele zuivelproducten zo. Yakult is er ook zo één goed voor je darmflora, ik wist niet eens dat ik die had!
We doen er alles aan om bacteriën uit ons lichaam te weren

iedereen heeft darmflora. eenvoudig gezegd, dat is datgene wat het voedsel verteerd in je darmen, dat zijn inderdaad z.g."goede bacteriën". Bacteriën hoeven niet altijd slecht te zijn! Men heeft zelf bacteriën geproduceerd die o.a. verontreiniging van benzine en olie in de grond "opeten". Deze worden in de grond geïnjecteerd en als de rotzooi op is gaan ze dood omdat ze geen voeding meer hebben, mooi toch? Dat zijn dus ook "goede bacteriën".
Bij een beetje normaal eten heb je ook echt "Yakult" niet nodig. Dat is net zoiets als vitamine, als je normaal eet krijg je voldoende binnen, ik zie het als een "yuppendrankje"