hfpk
door hfpk Feb 14, 2010 om 09:54
Voeding & gezondheid

Light Pindakaas van Calve

Je hebt pindakaas light van Calve en ik probeer een wat aan de lijn te werken dus ik kocht ook pindakaas light. Kwam ik er uiteindelijk achter mede ook door me diëtiste die er op wees. Dat er in pindakaas light wel veel vet is uitgehaald maar er weer zo veel suiker er is in gestopt dat het op het zelfde neer komt. Ik vindt Calve lekkere pindakaas hebben maar met hun light pindakaas houden ze eigenlijk mensen voor de gek. Ik koop eigenlijk ook nooit meer light producten. Dan maar iets minder.

4241 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 14, 2010 om 10:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je kunt mi alle light producten beter mijden.....

---Light, gezond bezig.... of toch niet?
Alles waar light of suikervrij op staat kunt u maar beter laten staan. We weten vaak niet welk gevaar er in deze producten schuilt. Aspartaam is een regelrecht vergif en is dodelijk. En wij maar denken dat we zo goed bezig zijn. Aspertaam veroorzaakt maar liefst 92 bijwerkingen. Aspertaam kunt ook op etiketten vinden onder E951.---- Aspartaan

Ziekmakende voeding-gebruikt u light producten

-- 'Light' pindakaas is minder vet, maar daar zit veel meer suiker in.--pindakaas is niet helemaal wat het lijkt

Ik heb nog wel een goed `dieet` ,als je interesse hebt mail me maar.

Groetjes,

erik008
door erik008 - Feb 14, 2010 om 17:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Er zit 16% minder energie in dan de gewone.
En er zit 30% minder vet in.

Volgens mij voldoet die pindakaas niet aan de norm om light te heten.
Omdat het maar 16% minder energie is.

En de Creamy versie heeft bijna dubbele hoeveelheid suiker dan de light.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 14, 2010 om 18:37
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al jaren bekend dat light echt niet veel scheelt met gewoon.

sh
door shera - Mar 9, 2010 om 00:06
51 Antwoorden / 7 Vragen

Voor je gezondheid kan je beter gewone pindakaas nemen dan. Suiker is slecht en een grotere dikmaker dan vet. en het vet van pindakaas is een gezonde vet.

Dus ik zou ook zeker niet voor een light pindakaas gaan.

fotoflex
door fotoflex - Mar 27, 2010 om 19:35
67 Antwoorden / 6 Vragen

Over pindakaas loopt al een tijdje een discussie;

http://werkschuwtuig.nl/archief/hoe-calve-ons-belazert-2/

Ik koop het huismerk pindakaas van Dirk van den Broek, dat merkwaardigerwijs wel 93% pinda's bevat en ook een 'ik kies bewust'-logo heeft.

hfpk
door hfpk - May 5, 2010 om 13:09
15 Antwoorden / 10 Vragen

Ik koop eigenlijk sinds dit nooit meer light producten.

erik008
door erik008 - May 5, 2010 om 13:14
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Het is een kwestie van zelfbeheersing.
Gewoon minder gebruiken i.p.v. er veel light er op smeren.