li
door liesbethmal May 29, 2015 om 22:42
Voeding & gezondheid

PGB en de gemeente

Wie kan mijn volgende vraag beantwoorden.
Als je een PGB bijdrage ontvangt voor begeleiding, mag de gemeente dan vragen hier een gedeelte van af te staan.

Bedankt voor je antwoordt, Liesbeth.

792 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 29, 2015 om 23:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een gedeelte van af te staan aan wie en voor wat?

En van wie krijgt u dat PGB.?

li
door liesbethmal - May 29, 2015 om 23:22
45 Antwoorden / 55 Vragen

Dag Tijger1,

PersoonsGebonden Butget krijg je vanaf 2015 van de Zorgverzekeraar en tijdens het keukentafelgesprek vraagt men om je handtekening onder een afspraak waar in staat om een gedeelte van dit bedrag af te staan aan de Gemeente waar je inwoner van bent.

ho
door hopetobehelping - May 30, 2015 om 06:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste liesbethmal,

wat gaat de gemeente doen met het bedrag dat u aan ze af zou staan ?
Wat krijgt u er voor terug, koopt men er begeleiding voor u voor in ?

Op de site van de rijksoverheid staat letterlijk:
"Cliëntondersteuning
Het kan verstandig zijn om hulp te vragen van een cliëntondersteuner die met u bekijkt of het pgb goed bij u past. Cliëntondersteuning kunt u aanvragen bij de gemeente en is gratis. ".

tijger1
door tijger1 - May 30, 2015 om 09:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u onderstaande link aanklikt, dan staat daar dat een PGB ivm begeleiding door de gemeente zou moeten worden verstrekt en niet (meer) door het zorgkantoor.

Maar ik zie niet in waarom u geld van het zorgkantoor aan de gemeente zou moeten geven. U zou juist moeten krijgen.

Dus vooralsnog zou ik dat zeker niet ondertekenen, want heeft de gemeente dan zwart op wit aangegeven wat u voor dat doorbetaalde bedrag gaat krijgen?

Klik hier

tijger1
door tijger1 - May 30, 2015 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien is het verstandig lid te worden van Per Saldo, daar kunt u alle vragen stellen over uw PGB.

Klik hier.