yv
door yvon1966 Jun 10, 2013 om 00:07
Voeding & gezondheid

Prijzen apotheek

ik gebruik Zopiclon Mylan 7.5mg en betaal bij mijn apotheek €7.35 voor 30 pillen in origineel doosje , mijn nicht kreeg ze in een potje 10 pillen ( wel bij een andere apotheek) voor €7.58, wij vinden dit heel apart.
Nu heeft ze er 30 gekregen en nu mag ze daar nog € 10.74 voor neerleggen.
Hebben apotheken hierin een vrij tarief ?
Schande!!

5683 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 10, 2013 om 00:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja apotheken mogen zelf hun prijzen rekenen, die bestaan n.l. uit inkoop, kosten en winst marge. De een zit op een dure locatie de ander is minder kwijt aan kosten.

yv
door yvon1966 - Jun 10, 2013 om 07:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dan zou het wel heel fijn zijn als men de tarieven bekend maakt , want ruim 15 euro verschil in de maand, kan je best voor naar een buurdorp

mo
door moontjess - Jul 19, 2013 om 02:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt ook aan de verzekeraar. Hebben jullie beide dezelfde verzekeraar? Want de ene verzekeraar neemt het af van pillenleverancier A met die verkoopprijs,en de andere verzekeraar neemt pillen af bij pillenleverancier B met weer ander verkoopprijs. Voor de rest is het idd wel "normaal"maar te ingewikkeld om uit te leggen dat zelfs dagprijzen van pillen kunnen verschillen

el
door elze30 - Aug 10, 2013 om 15:47
150 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk op www.medicijnkosten.nl. Daar staan de prijzen ZONDER aflevertarief. Voor 30 stuks betaal je voor Mylan €0,88. Het aflevertarief, indien u dit middel al eerder heeft gehad, is ca. €6. Dat is verschillend per apotheek en zorgverzekeraar. Omdat de pil zelf zo goedkoop is, speelt het aflevertarief een relatief grote rol. Als u er bijvoorbeeld 90 tegelijk zou afhalen, dan betaalt u slechts €1,76 méér. Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bepaalt op twee tijdstippen in het jaar de prijs. Dat is ook een reden voor afwijkingen. Aan de hand van die €10,74 zou ik zeggen, dat dat het geval is. De prijs per stuk wijkt waarschijnlijk af van de huidige prijs op de overheidswebsite medicijnkosten.nl. En het aflevertarief is gemaximeerd.

yv
door yvon1966 - Aug 10, 2013 om 16:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor je reactie elze30 .
ik heb voor de gein even een x aantal medicijnen die Niet vergoed worden ingevoerd.
schrikbarend wat de afleverkosten hiervan zijn.
nu snap ik waarom ik elke keer zoveel mag betalen ;-(

tijger1
door tijger1 - Aug 10, 2013 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@yvon1966

Denk u wellicht dat de apotheker en zijn personeel vrijwilligers zijn en dat het pand plus de rest gratis beschikbaar wordt gesteld door een filantroop?