kreft002
door kreft002 Nov 7, 2014 om 10:27
Voeding & gezondheid

Tandarts

Is het normaal dat een tandarts inzage heeft in het overzicht van je tandarts verzekering hoeveel er nog vergoed kan worden. Een medewerker van de tandarts was een gesprek aan het voeren met een patiënt, u heeft nog €500 te besteden en dat is zonde dat bedrag te laten verlopen, dan kunnen we voor het eind van het jaar dat bedrag nog besteden en de rest volgend jaar declareren.

1110 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 7, 2014 om 10:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kreft002,

Het is alleen maar handig als de tandarts 'met je meedenkt' vwb de vergoeding.
Waarschijnlijk heeft die patiënt zelf aangegeven welke verzekering hij/zij had.
Je weet natuurlijk niet wat er al besproken is als je toevallig (een deel van) een gesprek opvangt.

kreft002
door kreft002 - Nov 7, 2014 om 10:49
3 Antwoorden / 5 Vragen

Van mij wisten ze het ook wat ik nog aan vergoeding had, en heb dat nooit aan de tandarts vermeld.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2014 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De tandarts heeft uiteraard geen inzage in de verzekering. De patiënt moet zelf zijn gegevens verstrekt hebben.

kreft002
door kreft002 - Nov 7, 2014 om 10:59
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zie op mijn offerte van de tandarts dat ze wel degelijk weten wat mijn overgebleven vergoeding nog is. Dat komt via Zorgsom die samenwerkings verband heeft met tandartsen. Zorgsom staat op mijn offerte.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2014 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kreft

Dan moet u dus aan uw tandarts doorgegeven hebben bij wie u verzekerd bent met eelke aanvulling. Simpel toch?

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2014 om 11:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De hoorapparaten verkopers en de brillen verkopers doen het zelfde in de reclame.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 7, 2014 om 14:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is gewoon commercieel denken van de tandarts, hij heeft tenslotte 'n bedrijf te runnen en moet o.a. zijn personeel ook kunnen betalen. Helemaal niets mis mee.

Tenslotte hebben 'wij met zijn allen' afgesproken dat we voor marktwerking in de zorg zijn, dit om de prijzen omlaag te krijgen, wat meen ik nogal succesvol is, toch?

wi
door wilhelmina59 - Nov 7, 2014 om 16:44
519 Antwoorden / 0 Vragen

Meedenken bij een grote uitgave vb een implantaat is helemaal niet verkeerd.
Het ene jaar de pen en het volgende jaar de kroon erop.

zwemmer
door zwemmer - Nov 7, 2014 om 19:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Daar het niet uw eigen situatie betreft zou ik zeggen : let it be. De patiënt in kwestie zal welmondig genoeg zijn om zichzelf te vertegenwoordigen.