Trainmore Utrecht: Niet mogelijk om lidmaatschap te bevriezen?
Een twee maanden geleden heb ik via Groupon een abonnement op de sportschool Trainmore Utrecht genomen voor een half jaar. Over twee weken vertrek ik voor drie maanden naar het buitenland. Van een vriendin had ik gehoord dat het mogelijk is om op vertoon van je ticket, je je lidmaatschap kunt bevriezen. Na hier nogmaals navraag over te hebben gedaan bij het personeel op de vestiging, bevestigden zij dit en gaven mij een emailadres waar ik het verzoek naartoe kon sturen. Dit heb ik gedaan, en enige tijd later kreeg ik een email terug waarin mij werd verteld dat het niet mogelijk is om een 'Groupon-abonnement' te bevriezen. In de voorwaarden van de 'reguliere' abonnementen van Trainmore staat niets vermeld over het bevriezen van abonnementen en ook de voorwaarden van de Groupon actie bevatten geen enkele passage over de uitzonderingen of beperkingen van dit abonnement.
Helaas is de desbetreffende helpdeskmedewerker alleen in staat om te antwoorden met de bekende kras-in-de-plaat techniek (begint elke correspondentie met 'Het is helaas niet mogelijk om uw Groupon Lidmaatschap te bevriezen.') of geeft alleen vage argumenten ('Het is in onze algemene voorwaarden niet beschreven omdat dit nooit ter sprake komt.').
Als ik mijn lidmaatschap niet kan bevriezen dan gooi ik de helft van mijn lidmaatschap weg en is het voordeel wat ik met deze Groupon actie heb behaald totaal verspild.
Mijn vraag is, staat Trainmore in zijn recht om mij hier te weigeren mijn lidmaatschap te bevriezen, ondanks dit niet bij de uitzonderingen of beperkingen in de voorwaarden staat opgenomen?
Ja de sportschool staat in zijn recht. Waarom zouden ze dat doen? Er staat niets over in de voorwaarden. U had da twee maanden geleden moeten bedenken. Contract is contract. Nu geen voordeel, jammer dan. Wat kan dat bedrijf daar aan doen, dat u drie maanden naar het buitenland gast? Dat is uw eigen keuze.
[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 sep 2013, 11:16]Ja de sportschool staat in zijn recht. Waarom zouden ze dat doen? Er staat niets over in de voorwaarden. U had da twee maanden geleden moeten bedenken. Contract is contract. Nu geen voordeel, jammer dan. Wat kan dat bedrijf daar aan doen, dat u drie maanden naar het buitenland gast? Dat is uw eigen keuze.
Mijn excuses, blijkbaar heb ik niet genoeg duidelijk gemaakt dat ik ervan op de hoogte was dat bevriezen van een abonnement dus normaal gezien wel mogelijk is bij deze sportschool. Dit geeft de klantenservice in de correspondentie zelf ook aan. Ze weigeren mijn aanvraag echter '...omdat het geen jaarabonnement is'.
Als het niet in uw eigen overeenkomst staat, die dus blijkbaar speciaal is, want ik zie nooit halfjaar sportschool contracten, hebt u helaas geen poot om op te staan.
Misschien mag iemand anders in uw plaats gaan sporten?
Die mogelijkheid om te 'bevriezen' bestaat inderdaad voor reguliere abonnementen, als je 1 1/2 maand of langer afwezig bent dan kan dat. U had dus van te voren moeten informeren of dat bij een Groupon actie ook het geval was. M.i. staat de sportschool hier ook in zijn recht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer