jo
door jobo182 Dec 13, 2015 om 13:18
Voeding & gezondheid

Vergoeding geneesmiddel

hallo, ik ontvang ineens een rekening voor mijn cholestorol tabletten (atorvastatine 20mg) van mijn apotheek mediq, voor mijn herhaalrecept, nl 90 st bedrag 19.38 euro

ik slik deze al 5 jaar en werden steeds vergoed, nu ineens een rekening,

zo ook voor mijn pnathoprazol tabletten, 90 st 10,47 euro

worden deze tabletten niet meer vergoed ?

m.v.g.

9264 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2015 om 13:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Weet je zeker dat het niet de 'terhandstellingskosten' zijn, die tlv het eigen risico komen? Daar lijkt het nl. wel op. Heb je uitleg gevraagd aan de apotheker waar deze kosten vandaan komen? Die kan je zo het correcte antwoord geven.

marita567
door marita567 - Dec 13, 2015 om 13:44
1576 Antwoorden / 17 Vragen

lees dit eens vergoeding medicijnen klik hier

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2015 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn eerdere reactie is ineens verdwenen. Maar goed.

Dit kunnen niet de terhanstellingskosten zijn, want die zijn ca. € 6,00 per recept.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 14:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit verschilt dan toch per Apotheker. Moet zelf naar een BENU apotheek en betaal voor een medicijn waarvan de rekening via de zorgverzekeraar loopt € 6.25 terhandstellingskosten (meer betaald de verzekeraar niet volgens contract). Voor een medicijn dat niet voor vergoeding in aanmerking komt, dus direct moet worden afgerekend, wordt echter € 6.75 door de Apotheek in rekening gebracht.

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2015 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat ook circa. En dat is geen € 10,47 of € 19,38

marita567
door marita567 - Dec 13, 2015 om 14:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@jobo182

Stond er bij u niet op het recept medische noodzaak ? anders vraag dit na bij de apotheek .

re
door renevh57 - Dec 13, 2015 om 14:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

In het afglopen jaar moest ik ook veel medicatie zelf betalen zoals slaap middelen, glucosesiroop enz bij deze medicijnen heb ik nu een B2 code en word het vegoed door de verzekeraar omdat code B2 te maken heeft crhonisch gebruik van deze medicijnen. Ik hoef nergens meer voor te betalen . Ben bij de Ohra standaard verzekerd.

me
door mein33 Dec 13, 2015 om 14:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat de medicijnen zelf worden vergoed kan ik begrijpen, maar kan mij niet voorstellen dat u geen terhandstellingskosten hoeft te betalen.

tijger1
door tijger1 Dec 13, 2015 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de medicijnen vergoed worden, worden sowieso de terhandstellingskosten vergoed. Alles komt natuurlijk wel eerst ten laste van het eigen risico. Hoewel dat bij sommige verzekeraars ook weer anders is.

re
door renevh57 Dec 25, 2015 om 18:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mein33 ik heb nog nooit terhandstellingskosten hoeven betalen ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat het inhoud maar ik zal de eindafrekening van mijn eigen risico goed nakijken misschien is het daar in verwerkt.

fl
door flessebon - Dec 14, 2015 om 09:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

Vraag het eens aan uw zorgverzekeraar. Die weet er het fijne van.

Hh
door Hherman - Dec 14, 2015 om 12:42
1 Antwoorden / Vragen

Bij welke verzekeraar ben je verzekerd ?

ko
door koningsjpc - Dec 14, 2015 om 12:46
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik o.a. deze medicijnen ook, wel cholesterol 40 mgr. Deze worden bij mij volledig vergoed.

hi
door hipppo - Dec 14, 2015 om 13:25
303 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij worden alle statines gewoon vergoed. Kan het zijn dat die rekening te maken heeft met het eigen risico? Of heeft de betreffende apotheker geen contract meer met je verzekeraar?

Overigens zou ik gewoon stoppen met die troep. Cholesterol heeft niets te maken met hart- en vaatziekten. Dit hardnekkige misverstand wordt al vele jaren in stand gehouden door de farmaceutische industrie, die maar al te graag dit koetje tot in alle eeuwigheid willen blijven melken. Lees 'De cholesterolhype' van de Schotese arts Malcolm Kendrick, 'De cholesterolleugen' van de Duitse hart- en vaatchirurg prof. Walter Hartenbach, 'fat and cholesterol are good for you' van de Deense onderzoeler Uffe Ravnskov' en nof talloze andere publicaties.

gallito
door gallito - Dec 14, 2015 om 16:57
479 Antwoorden / 66 Vragen

Dat lijkt mij op een vergissing berusten, betrof het een oude rekening of die over de laatste 3 maanden? Beide medicijnen vallen n.l. nog wel onder de vergoedingen. De maagtabletten worden alleen vergoed als je ze al langdurig hebt gebruikt en het gebruik daarvoor chronisch is.

Wat was de uitleg van apotheek?

eclipse
door eclipse - Dec 14, 2015 om 17:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

worden gewoon vergoedt hoor, maar het is beter de vraag aan Uw  apotheker te stellen, eigen risico zijn veelal zelfzorg medicamenten, ( dus los  verkrijgbaar) niet te verwarren met de verpl eigen bijdrage. Uw  medicijnen vallen onder Dr `s  recept, vraag even uitleg aan Uw  apotheker, dan weet u het zeker. voordat U weer naar kassa gaat en de mensen in het ongewisse laat..   gr   en sccs  :-)

el
door elze30 - Dec 14, 2015 om 20:36
150 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk op medijnkosten.nl. Het eerste medicijn mag alleen onder voorwaarden door de basisverzekering vergoed worden. Het zou kunnen zijn dat de apotheker de voorwaarden heeft aangescherpt en van mening is dat u niet voldoet aan de voorwaarden.

Wel vreemd dat dit u niet verteld is dan.

De pantoprazol wordt alleen vergoed als het gaat om chronisch gebruik. Lees ook hiervoor de toelichting op de website goed na.

De apotheek moet u de juiste informatie verschaffen!

ps het is mogelijk dat de apotheek geen contract meer heeft! Dan kunt u de rekening naar de zorgverzekeraar opsturen, die u afhankelijk van uw type basisverzekering ( budget, natura of restitutie) een percentage van de rekening zal vergoeden.

sw
door swat1500 - Dec 25, 2015 om 22:58
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk is het contract van uw apotheek met uw zorgverzekeraar verlopen. U moet dan zelf de nota declareren bij uw zorgverzekeraar. U merkt dan snel genoeg of ze nog wel vergoed worden.