Sh
door SherMeg Jan 9, 2020 om 13:10
Voeding & gezondheid

Wat kan ik doen aan deze misleiding van Dorivit/ Life styl solution?

In december heb ik bij Life style solutionsDORIVIT een proefpakket voor de black latte afslankkoffie aangevraagd. Er zou een proefpakket opgestuurd worden zodat ik de koffie kon proberen inclusief 14 dagen bedenk tijd. Zo stond het in de actie voorwaarden. Tot mijn verbazing ontving ik geen proefpakket. Omdat het bijna kerst was dacht ik dat het pakket wel onderweg zou zijn en ivm de kerst drukte verlaat was. Wat schets mijn verbazing als ik op 3 jan een pakket ontvang met een nota van 59,95. Ik bel en mail dus met Lifestyl solutionsDORIVIT en vraag wat de bedoeling is en meld mijn abonnementmeteen af. Blijk dus dat mijn proefpakket volgens Lifestyle solutions is afgeleverd bij de buren. Als ik het bij mijn zeer betrouwbare buren navraag blijkt dat ze niets ontvangen hebben en nergens voor getekend hebben. Ik mail weer naar Lifestyle solutionsDORIVIT en krijg een mail waarin staat dat het bericht van Post.nl dat het pakket op nummer 37 ligt voor hun bindend is. Ik heb intussen zelfs aangeboden om het pakket van 59,95 te retourneren maar dat kan niet. Ik moet en al de 59,95 betalen en krijg als advies een klacht te doen bij Post.nl Ik vind dit ronduit onbeschoft en klantonvriendelijk. Er ligt niets bij mijn buren. Ik heb niets ontvangen. Ik heb niets kunnen uitproberen ik heb de kans niet gekregen om het af te zetten en moet nu 59,95 betalen

Gewenste Oplossing

ik ben pas tevreden als ik heb pakket van 59,95 terug mag sturen en het bedrag niet hoef te betalen!!!

4445 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2020 om 13:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Die gewenste oplossing heb je blijkbaar bij klacht.nl  o.i.d. opgegeven.
Wij hier op dit forum kunnen dat niet voor je regelen.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2020 om 13:42
7374 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft niets ontvangen dus laat die club maar uitzoeken waar het pakket gebleven is. U heeft als zodanig niets met PostNL van doen. Doe e.a.a schriftelijk (aangetekend) en niet meer per telefoon. Als ook de buren geen pakket hebben aangenomen kunnen ze 100 keer roepen waar het zou moeten zijn zonder dat dit voor u kontroleerbaar is.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2020 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nog even afgezien van alle andere adviezen, nooit meer ergens proefpakketjes van bestellen. Dan komt u niet in deze ellende terecht.

En afslankkoffie werkt natuurlijk helemaal niet, dat moet u toch snapoen.

gerbera
door gerbera Jan 9, 2020 om 13:50
7374 Antwoorden / 14 Vragen

ja hoor, krijg je brandend maagzuur van, en daar slank je vanaf;-))

marita5
door marita5 - Jan 9, 2020 om 14:01
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Shermeg ,

 U bent niet de enige , lees deze klachten eens op Trustpilot , klik op de rode regels .

https://nl.trustpilot.com/review/www.dorivit.nl

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2020 om 16:01
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend en deels herhaald in andere woorden): wettelijk is de verzender verantwoordelijk voor de goede verzending en ontvangst door geadresseerde. U heeft het pakket niet ontvangen en men kan daar, zoals u zelf aan aangeeft (pakket op nr. 37 en dus niet uw adres) dus helemaal niet bewijzen! 'Wie eist bewijst) Het kan daarmee nooit en te nimmer bindend zijn!. 'Men dient ook 'donders goed' te weten dat zij als er onjuisheden als foutieve aflevering dat zij dat dan met Postnl MOETEN regelen resp. zij daar verhaal moeten halen.  Zie o.a. ook: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html

 Hoe dan ook, u behoeft niuet te betalen voor een pakket dat u niet heeft ontvangen en zo men daar onverhoopt moeilijk over gaat doen kunt u ook noch nader advies krijgen via ; www.juridischloket.nl en ook mijn advies: melding doen bij www.consuwijzer.nl

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2020 om 19:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling, maar door dit forum wordt het niet voor u geregeld. Afvallen kunt u alleen met meer bewegen en anders eten, niet met pillen en sapjes e.d.
https://www.consumentenbond.nl/dieet/afvallen-tips

aurora1
door aurora1 Jan 10, 2020 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat is eigenlijk de misleiding volgens u?

luppo
door luppo - Jan 10, 2020 om 12:47
69 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou het pakket retoureren op hun kosten,U heeft nergens voor getekend.
Geen probleem van maken.

mo
door mof - Jan 10, 2020 om 13:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ok, als het bij de buren is afgeleverd volgens dorivit dan is het niet bij u geleverd en heeft u het pakket niet ontvangen. Punt. Pakketbezorgers leveren bij buren af en leveren dus niet op het adres af dat op het pakket staat. Daarvoor is de pakketbezorger verantwoordelijk, niet u.
post wordt in nl op adres bezorgd en in principe niet op naam. De buren zijn niet verantwoordelijk voor de correcte bezorging.

panter22
door panter22 - Jan 10, 2020 om 13:45
6599 Antwoorden / Vragen

De 30 dagen herroepingsrecht zijn nog niet om. Je kunt het formulier downladen, invullen en opsturen,

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping deze vindt u hier maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.dorivit.nl/service/retourneren

1paul
door 1paul - Jan 10, 2020 om 14:11
3174 Antwoorden / 0 Vragen

u mag pakket houden en hoeft niets te betalen...

wimmi20
door wimmi20 - Jan 10, 2020 om 14:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Probeer mijn VDH dieet eens.
Vreet De Helft.

jimmysmith
door jimmysmith - Jan 10, 2020 om 20:04
26 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jaren geleden ook zo'n soort 'geintje' gehad met een cosmetica bedrijf uit Scandinavië (dacht Denemarken). Als je het proefpakket had opengedraaid zat je er aan vast en mocht je het niet meer terugsturen. Hoe kun je iets proberen zonder het dopje van de tube te draaien. Omdat we dit met de creditcard hadden betaald, hebben we dit aangekaart bij (in ons geval) ING. Formulier gedownload, ingevuld met complete toelichting en al het geld teruggekregen. Ging om ca. € 230 totaal.

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2020 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jimmy

Een proefpakket van € 230,00? Het moet niet gekker worden.

Voortaan ook alle toelichtingen eens lezen en dan NIET bestellen.

Compleet dwaas dat een creditcard maatschappij daar voir opdraait.