Wat kan ik doen aan deze misleiding van Dorivit/ Life styl solution?
In december heb ik bij Life style solutionsDORIVIT een proefpakket voor de black latte afslankkoffie aangevraagd. Er zou een proefpakket opgestuurd worden zodat ik de koffie kon proberen inclusief 14 dagen bedenk tijd. Zo stond het in de actie voorwaarden. Tot mijn verbazing ontving ik geen proefpakket. Omdat het bijna kerst was dacht ik dat het pakket wel onderweg zou zijn en ivm de kerst drukte verlaat was. Wat schets mijn verbazing als ik op 3 jan een pakket ontvang met een nota van 59,95. Ik bel en mail dus met Lifestyl solutionsDORIVIT en vraag wat de bedoeling is en meld mijn abonnementmeteen af. Blijk dus dat mijn proefpakket volgens Lifestyle solutions is afgeleverd bij de buren. Als ik het bij mijn zeer betrouwbare buren navraag blijkt dat ze niets ontvangen hebben en nergens voor getekend hebben. Ik mail weer naar Lifestyle solutionsDORIVIT en krijg een mail waarin staat dat het bericht van Post.nl dat het pakket op nummer 37 ligt voor hun bindend is. Ik heb intussen zelfs aangeboden om het pakket van 59,95 te retourneren maar dat kan niet. Ik moet en al de 59,95 betalen en krijg als advies een klacht te doen bij Post.nl Ik vind dit ronduit onbeschoft en klantonvriendelijk. Er ligt niets bij mijn buren. Ik heb niets ontvangen. Ik heb niets kunnen uitproberen ik heb de kans niet gekregen om het af te zetten en moet nu 59,95 betalen
Gewenste Oplossing
ik ben pas tevreden als ik heb pakket van 59,95 terug mag sturen en het bedrag niet hoef te betalen!!!
Die gewenste oplossing heb je blijkbaar bij klacht.nl o.i.d. opgegeven.
Wij hier op dit forum kunnen dat niet voor je regelen.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/ongevraagde-toezendingen
U heeft niets ontvangen dus laat die club maar uitzoeken waar het pakket gebleven is. U heeft als zodanig niets met PostNL van doen. Doe e.a.a schriftelijk (aangetekend) en niet meer per telefoon. Als ook de buren geen pakket hebben aangenomen kunnen ze 100 keer roepen waar het zou moeten zijn zonder dat dit voor u kontroleerbaar is.
En nog even afgezien van alle andere adviezen, nooit meer ergens proefpakketjes van bestellen. Dan komt u niet in deze ellende terecht.
En afslankkoffie werkt natuurlijk helemaal niet, dat moet u toch snapoen.
ja hoor, krijg je brandend maagzuur van, en daar slank je vanaf;-))
Hallo Shermeg ,
U bent niet de enige , lees deze klachten eens op Trustpilot , klik op de rode regels .
https://nl.trustpilot.com/review/www.dorivit.nl
Neem eens contact op met Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
Aanvullend en deels herhaald in andere woorden): wettelijk is de verzender verantwoordelijk voor de goede verzending en ontvangst door geadresseerde. U heeft het pakket niet ontvangen en men kan daar, zoals u zelf aan aangeeft (pakket op nr. 37 en dus niet uw adres) dus helemaal niet bewijzen! 'Wie eist bewijst) Het kan daarmee nooit en te nimmer bindend zijn!. 'Men dient ook 'donders goed' te weten dat zij als er onjuisheden als foutieve aflevering dat zij dat dan met Postnl MOETEN regelen resp. zij daar verhaal moeten halen. Zie o.a. ook: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html
Hoe dan ook, u behoeft niuet te betalen voor een pakket dat u niet heeft ontvangen en zo men daar onverhoopt moeilijk over gaat doen kunt u ook noch nader advies krijgen via ; www.juridischloket.nl en ook mijn advies: melding doen bij www.consuwijzer.nl
Dank voor de mededeling, maar door dit forum wordt het niet voor u geregeld. Afvallen kunt u alleen met meer bewegen en anders eten, niet met pillen en sapjes e.d.
https://www.consumentenbond.nl/dieet/afvallen-tips
En wat is eigenlijk de misleiding volgens u?
Ok, als het bij de buren is afgeleverd volgens dorivit dan is het niet bij u geleverd en heeft u het pakket niet ontvangen. Punt. Pakketbezorgers leveren bij buren af en leveren dus niet op het adres af dat op het pakket staat. Daarvoor is de pakketbezorger verantwoordelijk, niet u.
post wordt in nl op adres bezorgd en in principe niet op naam. De buren zijn niet verantwoordelijk voor de correcte bezorging.
De 30 dagen herroepingsrecht zijn nog niet om. Je kunt het formulier downladen, invullen en opsturen,
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping deze vindt u hier maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.dorivit.nl/service/retourneren
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer