aa
door aak Jan 11, 2013 om 16:20
Vrije tijd & tuin

Beeindiging sport jaarcontract

Ik heb in september 2011 een jaarcontract voor mijn toen 5-jarige dochter afgesloten bij Sportschool Family Fit in Westerhaar. Deze heb ik in November 2012 per mail opgezegd met in acht neming van een maand opzegtermijn. Family Fit geeft aan dat de opzegging middels een formulier dat bij hen opgehaald moet worden zou moeten plaatsvinden. Dus mijn mailopzegging niet geldig is. Dit zou in het contract staan, waarvan ik overigens geen kopie heb. Verder nemen zij een opzegtermijn van 2 maand in acht. Ik heb voor een jaar machtiging tot automatisch incasso gegeven en de incasseringen na opzegging teruggeboekt. Nu ligt er een aanmaning op de deurmat. Mag dit zomaar?

707 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begrijp ik niet. U bent in september 2011 het abo voor een jaar aangegaan. Dan loopt het toch per september 2012 af?

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster

*ik denk dat hier de (interpretatie van de) WvD een rol in speelt, zonder dat TS dat expliciet vermeldt

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij die betalinge terugboekt mogen zij je aanmanen. Vraag is nu of jij al op de juiste manier opgezegd hebt.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zo zit dat het jaarcontract per september stilzwijgend is overgegeaan in een contract voor onbepaalde tijd, dan geldt er een opzegtermijn van maximaal een maand. De manier van opzeggen heeft te maken met de manier van aanmelden. Als u per internet uw dochter heeft aangemeld dan heeft u het recht om ook via internet op te zeggen. Heeft u aan de balie uw dochter aangemeld, dan mag de sportschool van u vragen per formulier dat daar aanwezig is het abo op te zeggen.

ve
door verwijderd - Jan 11, 2013 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

*in verband met de wet van Dam mocht de overeenkomst in september 2012 nog stilzwijgend verlengd worden en loopt die naar mijn mening dus door tot de datum in september 2013, daarna mag de overeenkomst niet meer stilzwijgend verlengd worden en kan die met inachtneming van een opzegingstermijn van 1 maand worden opgezegd (conform de wijze waarop je destijds de overeenkomst hebt afgesloten)