ni
door nick de baar Apr 26, 2015 om 17:05
Vrije tijd & tuin

Waarde inschat van foto/ schilderij

Hallo, we waren aan het verbouwen en vonden op de zolder achter het schot een oude foto of schilderij(moeilijk te zien).
Wil het graag taxeren, waar kan dit?

619 9 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2015 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij plaatselijke veilinghuizen en lees ook eens klk hier.

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 17:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 26 apr 2015, 17:14]Bij plaatselijke veilinghuizen en lees ook eens klk hier.

Leuk, maar daar heeft @nick de baar dit jaar niets meer aan. ;-)
klik hier. Hoop dat het wat waard is maar meestal....

costnix
door costnix - Apr 26, 2015 om 20:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat dacht van het programma "Tussen Kunst en Kitsch"?
http://web.avrotros.nl/tussenkunstenkitsch/over/opnamedagen.aspx

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2015 om 21:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix, ooh die van de link van aurora1?

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 22:48
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 26 apr 2015, 21:11]@costnix, ooh die van de link van aurora1?

Even link(en) bekijken is kennelijk teveel moeite: daarom schreef ik ook dat TS er dit jaar weinig mee kan: alles volgeboekt. Logisch, iedereen hoopt op een mirakelse prijs voor zijn "prullen dingetje). Ik heb zelf een bronzen beeld, maar kom nooit ergens: is niet te tillen. Kan volledig nep zijn en volgestort met beton: maar je blijft hopen, toch...En om iemand thuis te laten komen en dat beeld is geen stuiver waard: is ook zonde geld! ? ?

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2015 om 22:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor degenen die iets maar half lezen, via mijn link valt ook te lezen dat de nieuwe opnamedagen half mei bekend worden gemaakt.....

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 23:33
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, natuurlijk heb ik gelezen dat men 3 november weer met inschrijven begint, had idee dat TS het "nu" wilde weten", vandaar de gratis site die ik doorgaf. En ja, dan moeten er foto's verstuurd worden. Wat moeilijk zal zijn want, zoals de TS omschrijft: er niet eens een oude foto of schilderij in de herkennen is. Vandaar mijn "gratis advies".

tenormin
door tenormin - Apr 26, 2015 om 23:35
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, 3 november 2014 en de link naar kijk hoe de opname dagen verlopen. Tjakka.

ja
door janf43 - Apr 26, 2015 om 23:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nick de baar schreef op zondag 26 apr 2015, 17:05]Hallo, we waren aan het verbouwen en vonden op de zolder achter het schot een oude foto of schilderij(moeilijk te zien).
Wil het graag taxeren, waar kan dit?

Een oude foto zal in zwart/wit gemaakt zijn en door de ouderdom misschien bruin gekleurd zijn. Een schilderij zal waarschijnlijk ook andere kleuren hebben. Zit er een lijst omheen en evt glas er voor?