zi
door zilverzand Jan 14, 2024 om 13:49
Vrije tijd & tuin

Wat kan een spirituele vereniging doen als de contributie niet betaald wordt

het lid heeft niet opgezegd maar betaald de contributie niet

2078 8 Rapporteer
JanF42
door JanF42 - Jan 14, 2024 om 13:59
31 Antwoorden / Vragen

Wat staat daarover in het huishoudelijk reglement van de vereniging?

mahadma
door mahadma - Jan 14, 2024 om 14:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De ALV, algemene ledenvergadering is het hoogste orgaan binnen de vereninging.
Dus lid heeft niet opgezegd, betaalt niet en komt wel naar de vereniging/danwel gebruik maken van?
Anderzijds , is er een aanvaardbare reden voor deze siutatie te begrijpen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2024 om 14:39
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen incassobureau inschakelen of deurwaarder Wel eerst beteling vorderen. Mogelijk is dit te benutten: voorbeeldbrief

sira
door sira - Jan 14, 2024 om 14:47
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Als hij/zij een lidmaatschap is aangegaan en hij/zij heeft niet bijtijds opgezegd, maar is nog wel contributie verschuldigd, zal dat betaald moeten worden. Ook een vereniging kan herinneringen sturen en incassokosten berekenen.
Uiteindelijk volgt schorsen en daarna royeren.

Kan of wil het lid niet betalen?
Lees daarom ook dit: https://www.verenigingen.nl/lid-kan-de-contributie-niet-betalen/

pe
door pebk - Jan 15, 2024 om 17:22
581 Antwoorden / 0 Vragen

Een sprirituele vereninging? Wat voelt u dat u moet doen?

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 15, 2024 om 18:40
167 Antwoorden / Vragen

1. Deurwaarder inhuren (na het aanmaningstraject)
2. Lid royeren en los laten

ju
door juliomariner - Jan 16, 2024 om 16:02
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Is er nog contact met het lid?. Zo ja welke reden geeft deze op om de contributie niet te betalen?
Als er geen contact is lid gewoon royeren en contributie als oninbaar afschrijven. Een heel incasso traject is mogelijk maar de vraag is of het wat opleverd. Op zoveel negatieve energie zit een spirituele verening (wat dat ook mag inhouden) helemaal niet te wachten lijkt me.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2024 om 16:10
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Uit uw vraag maak ik op dat hierover niets in het huishoudelijk reglement is opgenomen, ook niet over beëindigen van het eventueel lidmaatschap. In dat geval kunt u (juridisch) niets doen dan hooguit het lid te royeren maar ook dat dient feitelijk in het HH reglement te zijn opgenomen. Zo er in het HH reglement duidelijk en uitgebreid iets is opgenomen, wijze van opzegging, beéindigen lidmaatschap, niet betalen e.d. dienen de consequenties hiervan duidelijk vermeld te zijn en dient u daar naar te handelen,