hagaman
door hagaman Aug 10, 2011 om 11:54
Winkels & webshops

Chemie in onze voeding

Beste mensen en Kassa.Vara. Ooit ben ik op deze site gekomen om aandacht te vragen voor chemicaliën die onze voeding zitten.
Nou is het nu jaar of bijna twee verder, en is er volgens mij een keertje op de tv heel erg mager over gesproken.
De vraag is: gaat iemand hier achteraan ? Of krijgen alle tv radio stations zoveel betaald dat ze blijven zwijgen ?
Ik ben vorige week naar de super geweest, heb daar 1 watermeloen gekocht aangekomen thuis weer getest op nitraten, de meloen had 20 meer dan is toegestaan nitraat waarde. Mijn test apparaat ging helemaal uit zn dak, scherm werd rood, ik kreeg dikke letters "levens gevaarlijk" te zien. dus ja uur later had ik all hoofdpijn en zuur metaal smaak in mijn mond, want ik had all een stukje ervan gegeten voor dat ik ging testen.

Dus ja, ik vraag me af, is jullie gezondheid echt niet belangrijk meer ?
Want ik ben gestopt met all die chemische zogenaamde goede producten. Want wat ik nu merk is dat Nederland niet zo veilig is als het wordt gedacht. Hier worden alle rottigheid gewoon verkocht in gewone winkels, en mensen denken dat ze veilig zitten, omdat het dan door iemand is gecontroleerd ? niet dus.

1845 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigen testapparatuur??????

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar komt dat wantrouwen toch vandaan? Als je meent dat er in een levensmiddel te veel nitraat zit dan eet je dat toch niet? Je signaleert gevaar. Waarom ben je daar zo op gespitst? Dat lijkt mij eerder te onderzoeken.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hagaman,

Lijkt me dat je dit beter bij Discussies kunt zetten.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat jouw eigen testapparatuur minimaal jaarlijks wordt gekalibreerd door een erkend instituut.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je werd dus ziek nadat je de meloen "getest" had.... Weet je zeker dat je ook ziek was geworden als je niet getest had?

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals altijd goedkope lage reacties van mensen die er niets van bakken. Ik weet heus wel waar ik het over heb, en mijn apparatuur hoeft niet te worden gekalibreert. Er zijn internationale normen voor nitraat hoeveelheid, test apparatuur geeft aan of deze wordt overschreden en met hoeveel procent.
We praten hier over 20keer de toegestane normen, dus niet 20 procent van 100, maar 20keer. Voor de dag dromers : dit is de reden dat we allemaal zo vaak naar de doctor gaan, kanker krijgen, en steeds vastzitten aan een huisartsen contract. gijssie81, in plaats van je zelf neer te zetten als een psycholoog wat je zeker niet bent, kan je beter je zelf afvragen wat de gevaren ervan zijn voor jou en eventueel voor je kinderen. Trouwens onderzoeken (tientallen onderzoeken) hebben aangetoond dat door all deze teveel aan chemische stoffen het bij 2-3de generatie kinderen duidelijke gezondheid problemen oplevert. Jij mag dan denken dat ik niet niet weet waar ik het over heb. Is jouw keuze.
Druifje dat wantrouwen komt omdat ik steeds meer lees en zelf ook vaak door zulke dingen ziek ben geworden en nu wat meer probeer te onderzoeken wat ik allemaal eet, bij wie ik het koop en hoe het allemaal word voorbereid.
Ik eet vaak mais brood van AH, ben vorige week bij de verkoper/bakker ervan gegaan om te vragen wat erin zat. Ik kreeg antwoord : "weet ik niet meneer, u kunt misschien naar service nummer bellen om te vragen" de wet zegt dat ze verplicht zijn om daar ter plekke de ingrediënten certificaat te hebben en bij vragen die ook tonen. In zo een brood kan van alles en nog wat zitten, zodat het langer bewaard kan worden etc.. en all die toevoegingen zorgen ervoor dat je ziek wordt. en zo kan ik tientallen noemen die niet kloppen. hierdoor wantrouwen. wat betreft niet eten ? waarom niet ? ik werk en betaal belasting, ik vraag dat de overheid waar levert voor mijn geld. ze innen toch de belasting om als overheid zijnde te kunnen functioneren ? maar dat doen ze niet helemaal goed, dus vraag ik aandacht van derden om erop te wijzen.
RJW weet je wat jouw probleem is ? je bent een kind van het consuming society, jij denkt alles moet worden jaarlijks gekalibreert :) daar zorgen all die multinationals voor, zodat ze ook goede spullen door andere voor betaling kunnen vervangen, daarbij vertellen ze mooie verhalen over kalibratie etc.... Apparaten die goed zijn gemaakt hoeven niet door tientallen mensen te worden onderhouden. In NL en sommige andere oplichterij landen is het wel het geval, je koopt een apparaat voor 30 euro en achteraf kom je achter dat je er onderhoud voor nodig heb maandelijks die nog eens 300 euro per keer kost. puur NL systeem.
In normale landen waar mensen creeiren om te gebruiken niet om opnieuw te creeren, worden apparaten zo gemaakt dat ze werken zonder allerlei
kalibratie.
Dus maak je geen zorgen over mijn apparatuur, je kan beter zorgen maken over een van je lichaamsdelen die uit gaan vallen door eten van chemische rotzooi.
Mij moet je dankbaar zijn voor hint en waarschuwing.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt proberen zo gezond mogelijk te eten door biologisch te eten en te drinken.

Persoonlijk maak ik mij meer zorgen over de buitengewoon slechte kwaliteit van de lucht die ik in de Randstad in adem. Dit alleen is m.i. al voldoende om vroegtijdig te overlijden COPD of kanker.

Ik zou het prettig vinden als de regering daar eens iets aan gaat doen.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch grappig dat u éérst een stuk meloen eet, daarna een stuk test, waaruit zou blijken dat u een levensgevaarlijke meloen in huis hebt (misschien wel de WMD waar Bush zo naar op zoek was) en vervolgens krijgt u hoofdpijn. Ik denk dat als ik u was, ik ook de hele dag hoofdpijn zou hebben. Om je zo op te fokken en allerlei complotten te bedenken (de tv zenders worden omgekocht door de chemicaliënindustrie?!?), dat kóst me een energie! Zou ik ook hoofdpijn van krijgen.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nitraatrijke voeding zijn o.a

Nitraatrijke groenten zijn: andijvie, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, rode bietjes, sla, spinazie, spitskool, waterkers en venkel.

Als u panisch bent van nitraat, kunt u vermijden deze nitraatrijke voeding te eten.

Ik denk dat ik ook paniek raak als ik elke dag rond 16 uur de lucht buiten ga meten op fijnstof e.d.

Niet meer meten dus is mijn advies.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wim Kan zij eens: "Hoe vermager ik en waar laat ik mijn auto".
Ik zeg: "De problemen van deze tijd zijn- te veel aandacht voor hygiëne en we worden te oud" dit m.i. de redenen waarom er zoveel ziekten gekomen zijn die te maken hebben met een verminderde weerstand en dat het ouder worden de kans sterk heeft vergroot dat ouderdomsgebreken en dus ook kanker veel meer voorkomt.
Maar.......................... die fixatie op "gezond" eten is ook niet gezond.
Ik denk hierbij dan aan de kreet: "Ooit een normaal mens ontmoet? En..... beviel het? ".
Kom nou!
Neem het motto van die Dirk Witte (cabaretier van voor de tweede wereldoorlog)
?? Mensch durf te leven! ??
Sandpoort en Bloemendaal zijn anders al gauw de komende woonoorden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkies onwetendheid

als kennis tot ellende leidt...

(Maar dat is mijn mening)

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wordt vast niet oud met dit onzinnig gezemel.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

........Om je zo op te fokken en allerlei complotten te bedenken (de tv zenders worden omgekocht door de chemicaliënindustrie?!?), dat kóst me een energie! Zou ik ook hoofdpijn van krijgen........

Inderdaad, topicstarter lijkt mij ongezond bezig met gezond leven/eten. Ik heb geleerd dat overal waar 'te' voor staat (m.u.v. tevreden) niet gezond is. Al die stress levert hartkwalen op, ook niet gezond.

Als ik kijk naar de steeds hogere gemiddelde leeftijden, valt het vlg mij allemaal wel mee.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je alles onder de loep gaat nemen kun je tegenwoordig niets meer eten of drinken............
Zoals gezegd alles waar TE voor staat is niet goed.
Verder gewoon zorgen voor genoeg afwisseling in je voeding dan loopt het heus wel los en dan kun je vast nog wel paar jaar mee ;-)

En dan kun je die jaren tenminste ook nog een beetje lekker genieten
ipv stijf te staan van angst over dit en dat want daar wordt je ook niet gelukkig en zeker ook niet oud van................

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman schreef op woensdag 10 aug 2011, 15:26: Ik weet heus wel waar ik het over heb, en mijn apparatuur hoeft niet te worden gekalibreert. Er zijn internationale normen voor nitraat hoeveelheid, test apparatuur geeft aan of deze wordt overschreden en met hoeveel procent.

Alleen door deze opmerking geef je al aan dat je niet weet waar je over hebt. ALLE meetapparatuur moet regelmatig worden gekalibreerd, zo niet dan heb je er werkelijk helemaal niets aan. Ja, het geeft een waarde aan, maar dat is het dan ook.

Toch wel vreemd dat alle professionele laboratoria hun spellen regelmatig laten ijken en dat een particulier apparaat kennelijk veel beter is.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

RJW ik had het hier niet over een particulier apparaat, maar dat maakt niets uit voor je volgens mij :) want gewone dingen die je voor je ziet wil jij niet accepteren. Het lijkt wel op een struis vogel met zn kop in het zand.

Verder dramatiseren jullie het heel erg, ik maak me wel zorgen maar niet op die manier die jullie proberen me in de mond te leggen.
Het gaat om het feit dat het gewoon doorgaat, vorig jaar heb ik ook vaak getest en waren de waardes lager dan dit jaar.
Nitraten op zich kan je niet vermeiden moet je ook niet vermijden want die hebben onze lichamen nodig, maar overmatige hoeveelheiden verbranden de organen, je krijgt een soort chemische beschadiging in de wanden van je maag darm kanaal, en later ook in je bloed.

Symtomen van basis vergiftiging door nitraat en soortgelijke chemie , zware hoofd, hoofdpijn, braaknijging, zure / rare smaak in je mond, meestal binnen 15-30 minuten na nuttigen.
dit zijn basis symptomen van een chemische vergiftiging, dat gaf ik in begin ook aan.
Ik had van dat meloen gegeten en achteraf minuten later kreeg ik rare smaak in mijn mond dus ging ik het testen, want water meloen en soortgelijke dingen eten we niet vaak dus het is niet zo dat ik hele dag ermee bezig ben, en elke fruit/groent test voor dat ik het eet.
Dus een beetje begrip, respect en serieusheid gevraagd aub.
Jullie lijken wel kinderen op spel plein alsof we hier discuteren over de stoere scooter van de buurjongen. We hebben het hier over dingen die ons en later onze kinder naar de graf helpen.
Mijn test apparaat is wereld beroemde SOEX "soeks" deze is door tientalen overheden in gebruik. Is gecertificeerd en heeft garantie van 100% juistheid tot 6 jaar, ik heb deze maar 2 jaar.
Dus jullie mogen allemaal eigen mening hebben vind ik best, maar de bedoeling is om dit breed onder de aandacht te brengen. Zodat de producenten in plaats van vol proppen met chemie gewoon normale spul produceren.
Ik wil best meer betalen als het maar minder chemie bevat.
En wat betreft dat we steeds teveel controleren, te veel denken, teveel willen, en dat er slechte imuun systeem is, en dat we niet meer zo goed of sterk zijn als vroeger is gewoon geouwehoer.
Vroeger waren er schone plantages met minimaal of allen naturel nitraat, en werden er 90% minder chemie gebruikt, nu zit het overal in, wat moet je arme lichaam ermee? hoeveel van die rotzooi moet het doorstaan ?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman schreef op donderdag 11 aug 2011, 00:18: maar de bedoeling is om dit breed onder de aandacht te brengen. Zodat de producenten in plaats van vol proppen met chemie gewoon normale spul produceren.
Ik wil best meer betalen als het maar minder chemie bevat.

Dat gaat simpelweg nooit lukken want iedereen wil het goedkoper, beter en langer houdbaar............
Zelf kweken is ook niet meer je van het want wat er allemaal op neer regent is ook niet gezond tegenwoordig.
Overigens is het ook zo dat er resistentie wordt opgebouwd, jaren geleden waren ze wellicht dood neergevallen van je nitraat meloen, nu krijgen we er dag hoofdpijn van............
Maar je tijd op deze planeet is sowieso beperkt dus als je weet dat jij ergens last van hebt dan eet je het niet en een ander heeft geen of ergens anders van en die eet dat niet dus om nu elke keer weer een hele discussie te open bij de verkeerde rubriek hier, want dit is de vraag en antwoord rubriek en geen discussie plek is mi ook niet erg zinvol ..........

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......We hebben het hier over dingen die ons en later onze kinder naar de graf helpen.............

Dit staat anders lijnrecht tegenover de uitspraken die ik vanavond hoorde in Uigesproken WNL, korte samenvatting:

• Iedereen wordt 150 jaar

Iedereen kan in de toekomst 150 jaar oud worden, dat zeggen een aantal wetenschappers in Uitgesproken WNL. Het programma gaat op zoek naar de eeuwige jeugd. In de uitzending beweren deskundigen dat de kinderen die nu geboren worden 150 jaar oud kunnen worden. Overal ter wereld wordt op dit moment onderzoek gedaan om het leven te verlengen en ouderdomsverschijnselen tegen te gaan. En met opmerkelijke resultaten. Er is zelfs een hoogleraar die er heilig van overtuigd is dat de mens 1000 jaar kan worden. In de studio schetst futuroloog Paul Ostendorf hoe de wereld er uitziet als iedereen 1000 jaar wordt.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 11 aug 2011, 00:35Iedereen kan in de toekomst 150 jaar oud worden, dat zeggen een aantal wetenschappers in Uitgesproken WNL. .

Pff, lange zit, op welke leeftijd zou je dan met pensioen mogen? ;-)

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op donderdag 11 aug 2011, 00:46: [quote=birdies schreef op donderdag 11 aug 2011, 00:35Iedereen kan in de toekomst 150 jaar oud worden, dat zeggen een aantal wetenschappers in Uitgesproken WNL. .

Pff, lange zit, op welke leeftijd zou je dan met pensioen mogen? ;-)

Even rekenen: nu werken tot 67 - gemiddelde leeftijd = nu 87. Conclusie: je mag doorwerken tot je 130e!

Hoorde trouwens ook dat - als je geld genoeg hebt en het wilt - je zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant, je nog 40 bent als je eigenlijk al 70 bent. Vat je 'm nog?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 01:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 11 aug 2011: .Even rekenen: nu werken tot 67 - gemiddelde leeftijd = nu 87. Conclusie: je mag doorwerken tot je 130e!

Hoorde trouwens ook dat - als je geld genoeg hebt en het wilt - je zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant, je nog 40 bent als je eigenlijk al 70 bent. Vat je 'm nog? .

Ik denk niet dat we de pensioenleeftijd nog verder moeten verhogen, nu al zoveel protest tegen........
En die binnenkant en buitenkant voor 40 look op 70e dat is de chemisch ingespoten vorm toch?
Dus die chemicaliën werken wel dan ? Daar kan geen natuurvoeding tegenop ;-)

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 06:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ideale wereld:

geen chemische troep,
geen ziektes,
geen stress,
geen armoe,
geen oorlog,
verzin er nog een paar...

Gaan we dan nog wel ergens dood aan??? Zal toch een keer moeten?

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hagaman

Wist je dat O2 ook hartstikke dood gaat?????

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het algemeen:

Het leven is een ongeneeslijke ziekte. Het eindigt altijd fataal. Het probleem is hoe je er in slaagt om op een prettige manier dood te gaan.

Ik denk dat je de kwaliteit van je leven negatief beïnvloedt door zo gefixeerd op de voeding te zijn dat je zelf er de nitraat waarden in gaat meten.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor de duidelijkheid, voor de komst van chemie leefden mensen makkelijk 120-130 jaar, in de caucasische bergen leven nog steeds mensen die 120 en ouder zijn, maar dat is nu drastisch gedaalt, en onderzoeken tonen aan dat het begon te dalen toen er allerlei communicatie masten en andere troep werd geplaats in de buurt van deze dorpen waar mensen heel lang leven.
Deze dorpen zijn moelijk bereikbaar dus er is geen markt gelegenheid waar allerlei producenten hun rotzooi kunnen verkopen. Dus het is niet zo dat we wat gaan verbeteren met lang leven, het is all geweest, we hebben met onze domheid dat naar de dood geholpen en nu willen de zogenaamde wetenschappers die ook grotendeels gesubsideerd zijn door diezelfde multinationals beweren dat ze onz een lange leven gaan geven ? :) zeker met 10 vaste contracten bij de huisarts en ziekenhuis ? en medicijn fabricanten ? :)

wat betreft de dood, ik ben niet tegen dood, en ik vind het de normaalste procces van onze leven, we komen op de aarde, en we gaan ook van de aarde, je kan niet altijd blijven bestaan, het zou denk ik op gegeven moment zelfs zo saai worden dat je zelf moord pleegt, maar zoals de vorige schrijver aangeeft het gaat erom hoe je dood gaat, normaal als je oud wordt ? of schreeuwend van pijn met een naald in je arm waar pijnstillers door komen die niet meer werken?
Daar gaat het om. en wat betreft onze kinderen, alle onderzoekers van de wereld schreeuwen dat het slechte kant op gaat, dat komende generaties steeds meer te maken hebben met allerlei negatieve mutaties van babies die nog in de barmoeder zitten, steeds meer mensen jongeren worden geboren met afwijkingen, je kan ze wel drukken gedeeltelijk met medicijnen maar het wordt steeds erger.
Kijk naar statistieken van de allergologen, pathologen, en allerlei andere doctors en onderzoekers, allerlei ziektes worden steeds vaker geconstateerd, deze ziektes waren vroeger fenomenen, nu is dat de dagelijkse realiteit.

Al die grip prikjes die ons worden aangedrongen :)
all die bullshit, die niet is onderzocht, ten minste niet op lange termijn, all deze mensen groeien nu op, en je ziet steeds vaker de ziekte MS multiplesclerose, er zijn zoveel onderzoekers die hebben aangetoond dat dit allemaal hiermee te maken heeft.
Maar jah :) ik denk in jullie geval zal ik toch niet overtuigend genoeg zijn, wie ben ik nou :)
de tv zegt er niets over, dus het zal wel niet kloppen.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hagaman schreef op donderdag 11 aug 2011, 11:45: Even voor de duidelijkheid, voor de komst van chemie leefden mensen makkelijk 120-130 jaar

En wanneer zou dat dan geweest zijn?

hagaman schreef op donderdag 11 aug 2011, 11:45: in de caucasische bergen leven nog steeds mensen die 120 en ouder zijn, maar dat is nu drastisch gedaalt, en onderzoeken tonen aan dat het begon te dalen toen er allerlei communicatie masten en andere troep werd geplaats in de buurt van deze dorpen waar mensen heel lang leven.

Het is nooit bevestigd dat deze mensen echt 120 jaar en ouder werden.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2011 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........het gaat erom hoe je dood gaat, normaal als je oud wordt ? of schreeuwend van pijn met een naald in je arm waar pijnstillers door komen die niet meer werken? ...........

"Normaal" dood gaan? Happend/snakkend naar lucht? Is dat normaal??? Je lichaam kapot/aangevreten door doorligwonden vanwege een langdurig sterfproces? Is dat normaal??

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 06:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

"...voor de komst van chemie leefden mensen makkelijk 120-130 jaar..."

Bwahahahahahah!!! Mag ik even brullen van het lachen?

Voor de komst van de chemie gingen mensen juist veel eerder dood aan allerlei ziektes, virussen, bacterien, schimmels etc...gemiddelde leeftijd tussen de 40 en de 50

Oja, en te hard werken, ging men ook vervroegd dood aan.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eens gaat de aarde toch naar de kluiten met dubbel oo. Wij trouwens ook. En als je dood bent, wat we onherroepelijk zullen zijn, dan doet de lengte van je leven er helemaal niet meer toe. Wel de kwaliteit van leven tijdens je leven. Die hangt niet alleen van je voeding af. Gelukkig maar, want je voeding is vrijwel geheel afhankelijk van de tijd en de omstandigheden waarin je noodgedwongen opgroeit. En inderdaad, onze geest en ons lichaam zijn zo gemaakt, dat we ons aanpassen. Tot op zekere hoogte uiteraard, zoals we kunnen zien aan inmiddels uitgestorven diersoorten.

In onze tijd en in onze cultuur van enorme bevolkingsgroei en bevolkingsconcentraties zijn we en worden we steeds meer afhankelijk van massaproduktie. En dat zal alleen maar erger worden, alle goede bedoelingen ten spijt. Dat brengt noodgedwongen allerlei onnatuurlijke productieprocessen met zich mee. Enkelen, zoals Hagaman, blijven zich verzetten. Bewonderenswaardig, maar tevergeefs. Want we zijn als wereldbevolking net een zwerm schadelijke insecten, die zich maar blijven voortplanten, steeds méér willen en een boom helemaal kaal vreten. De insecten kunnen zich vervolgens naar de volgende boom begeven, maar waar moet de mensheid naar toe als de aarde kaal is? Dan kan de mensheid naar de maan lopen.

Ik kan me er niet meer druk over maken. Alles wat leeft gaat dood, soms makkelijk, soms moeilijk. Hoe je ook eet en drinkt, je hebt er vrijwel niets over te zeggen. Ik ben in onze ongezonde cultuur 71 geworden met zo gezond mogelijk leven zonder daar dagelijks bij stil te staan. Van mij mag ik morgen dood neervallen, ik vervul hier geen functie meer.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

'...Dan kan de mensheid naar de maan lopen...'

Dat proberen we zelfs al...;-)