Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal wat sanifun hoef ik dus nooit meer maar mogen ze dat eisen?
In basis is de verzender, u dus, verantwoordelijk voor de verpakking enz. Dit kan anders zijn als de verkoper een antwoordnummer heeft verstuurd naar u.
Een en ander kan dus deels voor rekening van u als koper. Maar voor nu kunnen wij niet stellen.
In aanvulling op hetgeen @MAHADMA als telt: u bent verantwoordelijk voor de verzending en goed arriveren en het lastige is hier dat in feite de ontvanger u ook letterlijk dient te bewijzen dat u het niet goed resp. goed ingepakt heeft verzonden. In de origibnele verpakking zoals feitelijk min of meer vereist is zou het niet stuk mogen gaan. De remedie is in dit geval om dan altijd te zorgen voor bewijs dat het heel goed is ingepakt en er geen schade kan ontstaan of verzekerd retourneren.
Allemaal erg lastig en helaas adviseer ik u om maar aan hun vraag om betaling te voldoen. Indien niet kan het u nog meer kosten (helaas) ominderdaad uw gelijk te krijgen. Voor alle zekerheid kunt u zich wenden tot - Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl doch ik vrees dat het antwoord dan niet anders zal zijn.
Maar nu even andersom, wat als u een beschadigd artikel ontvangen zou hebben, zou u daar dan wel de volle prijs voor willen betalen?
U als verzender bent verantwoordelijk en de waardevermindering komt voor uw rekening.
verzender is verantwoordelijk mits en dat mits zorgt nogal eens voor verwarring, als de shop een retourlabel verstrekt aan u blijft u verantwoordelijk bijvoorbeeld, krijgt u een antwoordnummer ook dan blijft u verantwoordelijk voor de zending.
zijn er door de winkel specifieke verzend instructies opgelegd dan kan het juist weer andersom zijn maar zoals u het in uw vraag stelt lijkt het erop dat u zelf verantwoordelijk bent in dit geval..
betekent dus dat u mag betalen en als iets niet verkoopbaar is dan is de helft betalen nog een meevaller!!
Hallo Rosa 60 ,
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering
De webshop mag de schade bij u in rekening brengen .
- Producten met een beschadiging (Heb je het product beschadigd tijdens je bedenktijd? Dan mag de winkel de schade bij jou in rekening brengen. Terugname weigeren mag echter niet.)
https://radar.avrotros.nl/artikel/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen-21711
https://www.achmearechtsbijstand.nl/kopen/wie-verantwoordelijk-beschadiging-bij-retourzending
Inpakken is een vak.
En als een klein haakje op een klein plankje moet rusten klinkt het als iets fragiels. En "als nieuw" is niet te verkopen als mensen "nieuw" willen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
Is brillenwinkel Charlie Temple nog actief? Zij komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit, vragen velen met mij zich af. [edit-redactie] Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer