Je
door Jeanine_member Mar 22, 2023 om 12:10
Winkels & webshops

Onterechte aanmaning Klingel

7 maanden na gekochte en betaalde schoenen stuurt Klingel een onterechte aanmaning:

Ik heb op 08-08-2022 een paar zwarte Kappa's gekocht met factuurnr. 287958 en prijs € 45,90.

Ik heb op 22-08-2022 een paar witte Kappa's gekocht met factuurnr. 206198 en prijs € 45,90.

Op 26-08-2022 heb ik eerst overgemaakt naar Klingel: € 45,90 met omschrijving (zoals ze zelf aangaven) (klantnr.)/287958 zoals u ziet bestaande uit mijn klantnr. en factuurnr. vd zwarte Kappa's.

Op 26-08-2022 heb ik ook overgemaakt naar Klingel: € 45,90 met omschrijving (zoals ze zelf aangaven) (klantnr.)/206198 zoals u ziet bestaande uit mijn klantnr. en factuurnr. vd witte Kappa's.

Mijn account rekeningsaldo stond hierna netjes € 0,00.

Nu, 7 maanden later, krijg ik uit het niets een aanmaning dat de witte Kappa's niet betaald zouden zijn en ook in mijn account staat hij nu ineens terug op niet betaald. Ik heb toen meteen mijn bankafschrift van de betaalde witte Kappa's gemaild naar de klantenservice. Die persoon die mij antwoordde, Magda Monkau, heeft deze echter niet eens bekeken maar is rechtstreeks naar mijn klantaccount gegaan waar nu staat dat de zwarte wel en de witte niet zijn betaald, want haar antwoord was: "dit is vd zwarte, u moet de witte nog betalen". Had zij even de moeite genomen om naar de omschrijving/het kenmerk vd betaling te kijken, dan had zij gezien dat het wel degelijk om de betaling vd witte Kappa's ging. Hierna heb ik de bankafschriften van beide paar schoenen gemaild, maar in mijn account staan de witte Kappa's nog steeds op "niet betaald" en "aanmaning".

Wat nu?

4442 8 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 22, 2023 om 12:22
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jeanine,

Ik raad u aan om eerst het contactformulier in te vullen.

Print alles uit voor uzelf.

Klik op de volgende link:

https://www.klingel.nl/b/contact/

ju
door juliomariner Mar 22, 2023 om 12:58
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Er is al contact geweest. TS moet daar naar verwijzen en voor de rest Klingel in hun sop gaar laten koken.
De problemen met de administratie is niet het probleem van TS

ju
door juliomariner - Mar 22, 2023 om 12:56
1330 Antwoorden / 2 Vragen

U moet doen wat Neodutchio u op het Radar Forum heeft geschreven.:

"U hebt alles gedaan wat kon. Mocht de verkoper nogmaals bij u aankloppen kunt u refereren aan uw laatste mail waar beide betalingen met omschrijving op staan en dat u verder geen communicatie hierover wenst te hebben"
Het is niet uw probleem dat Klingel haar administratie niet op orde heeft.

marita5
door marita5 - Mar 22, 2023 om 12:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jeanine_Member ,

Klingel is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/klingel/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

mahadma
door mahadma - Mar 22, 2023 om 15:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als u zeker 100% zeker in uw schoenen staat, zou ik ze één (1) email sturen met de gegevens en ze veel succes wensen.

jantje7
door jantje7 - Mar 22, 2023 om 16:07
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Graag toch even uw betaalrekening nakijken of niet 1 van de 2 bedragen is terug gestort. Mogelijk ging de bank er van uit dat u een dubbele betaling heeft gedaan en dus heeft terug gestort. Dit kan Klingel niet voor u doen.

1paul
door 1paul - Mar 22, 2023 om 16:16
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft uw best gedaan, mail ze nog een maal dat u op die datum bestelling die en die betaald heeft en op die en die datum bestelling die en die.

stuur eventueel bewijzen mee. (bankafschriften) en laat het daarbij.

als zij daarna komen met incassokosten en zelfs incassant op u afsturen dan laat u deze de bankafschriften zien en klaar ben je!!!!

Wel wil ik u erop wijzen dat u zelf misschien een foutje gemaakt heeft met niet factuurnummer te vermelden in de omschrijving maar klantnummer!! kan zijn dat daar iets foutgegaan is, meld dit ook in uw mail.

mo
door mof - Mar 24, 2023 om 11:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Afwachten ... u heeft betaald en kunt dit aantonen. Als een incassoburo wordt ingeschakeld bewijsstukken overleggen. Een goed incassoburo gaat er dan niet mee door want levert niets op.

Pe
door Pensioen1954 - Mar 24, 2023 om 11:43
21 Antwoorden / Vragen

Niet betalen. Laat zij er maar een rechtszaak van maken.