Post.nl herkent Engels adres niet
Zo nu en dan stuur ik een brienvenbuspakje naar Engeland (V.K.). Dan wil ik via de app van post.nl frankeren. Dan hoef ik niet naar het postkantoor.
Enkele malen kreeg ik na het intikken van het adres (verstrekt door geadresseerde) de melding dat het adres onbekend was. Dus toch naar het postkantoor met zlefde adres) en daar geen enkel probleem. Het pakje werd verstuurd en bezorgd.
Waarom zou Post.nl alle adressen moeten herkenen? Dat is toch een zaak van de Engelse post?
Klantenservice had geen antwoord.....
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Misschien heb je toch een tikfout gemaakt. Hoeft dus niet per se aan de app van PostNL te liggen. Persoonlijk heb ik er nog nooit mee te maken gehad.
Wat ook kan is dat het PostNL servicepunt net een uitgebreider programma heeft.
Uhmmmm... waarom een zaak van British Post? Denk je dat BP, indien PostNL dat zou doen, alle foutieve adresseringen gaat controleren?
Na even zoeken zie ik (o.a.) dit en zie niet dat u bij het kopen van een postzegelcode ook een adres zou moeten geven. https://www.postnl.nl/campagnes/postzegelcode/ en verder https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-online-frankeren/ maak ik hieruit op dat het voor pakketjs alleen in Nederland kan. Toch verrassend dat men u bij post.nl geen goed antwoord kan geven.
Heeft u de chat al geprobeerd? https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/dien-een-klacht-in/
Bij nader inzien nog een tip: is het een idee om bij het servicepunt na te vragen hoe men het dan daar doet? Daar kan men het klaarblijkelijk wel en dan toch ook via de post.nl app naar ik aanneem.
Onzin, versturen naar het buitenland kan ook gewoon met een postzegelcode. En vanzelfsprekend moet er een adres worden ingevuld.
أهلا صديقتي
Begrijpt u niet dat het de vraagsteller niet lukt, waarom dan weer bij mij deze reactie. Ik ben niet de vraagsteller.
Je schrijft: ...en zie niet dat u bij het kopen van een postzegelcode ook een adres zou moeten geven.... en je schrijft: ...maak ik hieruit op dat het voor pakketjs alleen in Nederland kan....
En, ik gaf aan wat ik meen te begrijpen uit de info van post.nl en het is niet eens het enige dat ik als reactie geef, vooral de laatste zin die m.i. goed te lezen is. Men kan het bij een agenschap in ieder geval wel!! أهلا صديقتي
De wijze van adressering gaat naar het buitenland iets anders zoals een dubbele spatie tussen postcode en woonplaats.
https://www.postnl.nl/zakelijk/post-versturen/post-naar-het-buitenland/verzendvoorwaarden/adresseren-van-buitenlandse-zendingen/
Dat was bij ons na invoering postcodes ook de regel: 1000 AB Amsterdam
Tegenwoordig gebruiken velen: 1000AB Amsterdam
Klopt.
Ik doe regelmatig post naar Engeland. Geen last van fouten online in de adressering.
Anders gewoon niet online maar naar het postkantoor gaan.
Snap het echt niet. Stuur vaak brievenbuspost naar mijn pleegdochter in Engeland. (En vice versa). Geen enkel probleem, alleen dat het behoorlijk langer duurt voor het aankomt sinds de Brexit. Vandaar dat wij het nu veel ruimer van te voren naar elkaar sturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer