Ti-84 geeft geen geld terug
Slechtste webwinkel waar ik ooit iets heb besteld
12 november heeft onze zoon na lang sparen de ps5 besteld. TI-84 had een aanbieding welke hij zich kon veroorloven.
Na 1 week gewacht te hebben, hebben we eerst via de mail contact gezocht omdat bellen niet kan.
De communicatie verloopt traag en slecht, zelfs via WhatsApp waar de hele conversatie terug te lezen valt weten de medewerkers geen goede conversatie voort te zetten. Niemand reageert met een naam oid dus je weet niet wie je heeft geholpen en met hoeveel verschillende medewerkers je te maken hebt.
Sinds eind november is ons steeds verteld dat de ps5 binnenkort voorradig is en zal worden verstuurd. Dit Terwijl de PlayStation 5 als voorradig op de website stond. We hebben geregeld gecheckt en steeds staat de PlayStation 5 voorradig maar wij ontvangen ons bestelde PlayStation 5 maar niet. Uiteindelijk zijn we begin december overeengekomen dat het geld wordt teruggestort en dat de PlayStation 5 op factuur wordt uitgeleverd zodra deze beschikbaar is. Echter werd de bestelling helemaal geannuleerd en na 14 dagen hadden we ons geld nog steeds niet. Na opnieuw contact te hebben gehad via de WhatsApp op donderdag, werd ons verteld dat ze alleen op dinsdag het geld kunnen overmaken??? Tevens vroegen ze ons om dinsdag contact met hun op te nemen zodat ze dit konden uitvoeren Ik heb toen aangegeven dat ze dit zelf moeten kunnen regelen zonder dat ik ze dinsdag help herinneren. Ondertussen is het dinsdag 9 januari eind van de dag en wij hebben geen update ontvangen en helaas ook geen geld terug gestort gekregen.
10 januari heb ik een credit nota ontvangen, echter tot op heden (16 januari) hebben we geen geld ontvangen. Om 11h in de ochtend gevraagd om een bewijs van overmaken, maar dit kunnen ze pas de volgende dag op kantoor nakijken. Wat een slechte klanten service is dit, ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt...
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze (snel) overgaan tot terug betaling?
Ik ken ze niet, maar ik vraag mij af of de reviews op Trustpilot wel echt zijn, want als ik deze lees op Tweakers zou ik een deur verder gaan
https://tweakers.net/shopreview/10009/ti-84shop-punt-nl/shopreviews/
Dreig maar met een deurwaarder of incassobureau per mail en brief.
.
@Heremietkreeft
Zolang mensen een (onbekende) webshop niet uit en te na checken i.p.v. zich te laten verblinden door prijzen, zullen deze problemen nooit eindigen.
Het is in uw geval het beste om op een dinsdag contact op te nemen, het kan zijn dat er iemand alleen op die dag bevoegd is om het bedrag terug te storten.
Er zijn ook 8 meldingengedaan door bezoekers.
https://webshopchecker.nl/shop/ti-84shop-nl/
Aanvullend op het antwoord dat u al kreeg: begin met benutten van dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
en per aangetekend te verzenden brief. Verder kan ik hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc. Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- Bekende malafide handelspartijen | politie.nl.
Ergo: in het vervolg ook uw zoon laten nagaan waar hij besteld. Er zijn nog veel meer waarschuwingen te vinden o.a. inzake dropshippers, bestellen in China evz.
Deze shop heeft al een waarschuwing van de ACM gekregen, waarvan de deadline inmiddels 2 maanden is verlopen.
"Voldoet de webwinkel per 7 november 2023 niet of onvoldoende aan de eisen van de ACM dan moet het bedrijf elke week een dwangsom betalen van 25.000 euro per week met een maximum van 250.000 euro."
Volledig artikel https://www.emerce.nl/nieuws/acm-waarschuwt-webwinkel-ti84shop-geen-deugdelijke-administratie
Hopelijk voor de mensen die nog geld of artikel van deze shop tegoed hebben, leidt deze ACM actie niet tot een faillissement.
Welke versie en wat heeft hij ervoor betaald? Als ik zo kijk zijn ze daar fors goedkoper dan overal en daar zouden bij mij de alarmbellen al af gaan...
PS5 op Tweakers
Bedankt voor jullie reacties Het was een Black Friday aanbieding ca. 420 euro, de prijs zou goed kunnen. Ik heb destijds voordat ik ging bestellen Trust pilot bekeken en deze was op dat moment niet zorgwekkend Dit was op 12 november. Als ik nu de reviews lees op trustpilot zou ik daar nooit bestellen.
Ik ga bij mijn rechtsbijstandverzekering informeren of zij iets voor ons kunnen betekenen en anders de deurwaarder/incassobureau erop loslaten.
De credit nota goed bewaren want die geeft aan dat zij het er mee eens zijndat u uw geld gaat terugontvangen. U kunt bij de geschillencommissie danwel de rechter een klacht indienen en het geld proberen terug te ontvangen van de boeven.
Dank voor het melden.
Wat ik wel vreemd vind, sta op het punt van afsluiten, ik deze veaag in mijn spambox vind, rara hoe kan dit.
Met Adela Fidom ik heb besteld in Sony PLAYSTATION 5 bij de Ti-84shop in 15-11-2023 ,dan ik heft niet onvangen, Ik Heft veel keer gebeld in heb vak gesproken in heb belofte ? hij stort de geld op mij bankrekening 419 euro. Ik heft keen geld voor hun ontvangen.Wat kan ik doen.om mij geld terug te grijk .ik waakt af misschien jullie kan mijn help.groet Adela Fidom
Doe hetzelfde als @PCPAUL:
Misschien heeft @PCPAUL een tip voor je welk incassobureau je het beste benaderen kunt.
En meteen aangifte doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer