Pcraul
door Pcraul Jan 16, 2024 om 11:32
Winkels & webshops

Ti-84 geeft geen geld terug

Slechtste webwinkel waar ik ooit iets heb besteld

12 november heeft onze zoon na lang sparen de ps5 besteld. TI-84 had een aanbieding welke hij zich kon veroorloven.

Na 1 week gewacht te hebben, hebben we eerst via de mail contact gezocht omdat bellen niet kan.

De communicatie verloopt traag en slecht, zelfs via WhatsApp waar de hele conversatie terug te lezen valt weten de medewerkers geen goede conversatie voort te zetten. Niemand reageert met een naam oid dus je weet niet wie je heeft geholpen en met hoeveel verschillende medewerkers je te maken hebt.

Sinds eind november is ons steeds verteld dat de ps5 binnenkort voorradig is en zal worden verstuurd. Dit Terwijl de PlayStation 5 als voorradig op de website stond. We hebben geregeld gecheckt en steeds staat de PlayStation 5 voorradig maar wij ontvangen ons bestelde PlayStation 5 maar niet. Uiteindelijk zijn we begin december overeengekomen dat het geld wordt teruggestort en dat de PlayStation 5 op factuur wordt uitgeleverd zodra deze beschikbaar is. Echter werd de bestelling helemaal geannuleerd en na 14 dagen hadden we ons geld nog steeds niet. Na opnieuw contact te hebben gehad via de WhatsApp op donderdag, werd ons verteld dat ze alleen op dinsdag het geld kunnen overmaken??? Tevens vroegen ze ons om dinsdag contact met hun op te nemen zodat ze dit konden uitvoeren Ik heb toen aangegeven dat ze dit zelf moeten kunnen regelen zonder dat ik ze dinsdag help herinneren. Ondertussen is het dinsdag 9 januari eind van de dag en wij hebben geen update ontvangen en helaas ook geen geld terug gestort gekregen.

10 januari heb ik een credit nota ontvangen, echter tot op heden (16 januari) hebben we geen geld ontvangen. Om 11h in de ochtend gevraagd om een bewijs van overmaken, maar dit kunnen ze pas de volgende dag op kantoor nakijken. Wat een slechte klanten service is dit, ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze (snel) overgaan tot terug betaling?

4818 12 Rapporteer
sira
door sira - Jan 16, 2024 om 11:38
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ken ze niet, maar ik vraag mij af of de reviews op Trustpilot wel echt zijn, want als ik deze lees op Tweakers zou ik een deur verder gaan
https://tweakers.net/shopreview/10009/ti-84shop-punt-nl/shopreviews/

Dreig maar met een deurwaarder of incassobureau per mail en brief.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 16, 2024 om 11:45
16849 Antwoorden / 202 Vragen

.

sira
door sira Jan 16, 2024 om 11:49
2337 Antwoorden / 24 Vragen

@Heremietkreeft
Zolang mensen een (onbekende) webshop niet uit en te na checken i.p.v. zich te laten verblinden door prijzen, zullen deze problemen nooit eindigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2024 om 11:46
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Het is in uw geval het beste om op een dinsdag contact op te nemen, het kan zijn dat er iemand alleen op die dag bevoegd is om het bedrag terug te storten.

Er zijn ook 8 meldingengedaan door bezoekers.
https://webshopchecker.nl/shop/ti-84shop-nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2024 om 11:52
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op het antwoord dat u al kreeg: begin met benutten van dit: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/

en per aangetekend te verzenden brief. Verder kan ik hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc. Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- Bekende malafide handelspartijen | politie.nl.

Ergo: in het vervolg ook uw zoon laten nagaan waar hij besteld. Er zijn nog veel meer waarschuwingen te vinden o.a. inzake dropshippers, bestellen in China evz.

Mabelle
door Mabelle - Jan 16, 2024 om 12:27
423 Antwoorden / 1 Vragen

Deze shop heeft al een waarschuwing van de ACM gekregen, waarvan de deadline inmiddels 2 maanden is verlopen.

"Voldoet de webwinkel per 7 november 2023 niet of onvoldoende aan de eisen van de ACM dan moet het bedrijf elke week een dwangsom betalen van 25.000 euro per week met een maximum van 250.000 euro."

Volledig artikel https://www.emerce.nl/nieuws/acm-waarschuwt-webwinkel-ti84shop-geen-deugdelijke-administratie

Hopelijk voor de mensen die nog geld of artikel van deze shop tegoed hebben, leidt deze ACM actie niet tot een faillissement.

redfloor
door redfloor - Jan 16, 2024 om 12:37
166 Antwoorden / 21 Vragen

Welke versie en wat heeft hij ervoor betaald? Als ik zo kijk zijn ze daar fors goedkoper dan overal en daar zouden bij mij de alarmbellen al af gaan...

PS5 op Tweakers

Pcraul
door Pcraul - Jan 17, 2024 om 12:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties Het was een Black Friday aanbieding ca. 420 euro, de prijs zou goed kunnen. Ik heb destijds voordat ik ging bestellen Trust pilot bekeken en deze was op dat moment niet zorgwekkend Dit was op 12 november. Als ik nu de reviews lees op trustpilot zou ik daar nooit bestellen.

Ik ga bij mijn rechtsbijstandverzekering informeren of zij iets voor ons kunnen betekenen en anders de deurwaarder/incassobureau erop loslaten.

mo
door mof - Jan 17, 2024 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De credit nota goed bewaren want die geeft aan dat zij het er mee eens zijndat u uw geld gaat terugontvangen.  U kunt bij de geschillencommissie danwel de rechter een klacht indienen en het geld proberen terug te ontvangen van de boeven.

Pcraul
door Pcraul - Jan 17, 2024 om 18:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het advies dat ik van kassa kreeg was om bijvoorbeeld een incassobureau in te schakelen. Aangezien we geen vertrouwen meer hebben dat we er samen uit gaan komen heb ik dit gedaan. Tevens heb ik aangifte bij de politie gedaan.

Binnen een half uur nadat ik deze acties had uitgevoerd werd ik door de shop zelf gebeld en hebben ze tijdens het telefoongesprek het verschuldigde bedrag teruggestort op de rekening van mijn zoon.

Gelukkig is het opgelost maar ik zal hier niet snel nog een keer bestellen

sira
door sira Jan 17, 2024 om 21:23
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dank voor het melden.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2024 om 01:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik wel vreemd vind, sta op het punt van afsluiten, ik deze veaag in mijn spambox vind, rara hoe kan dit.

Ti-84shop
door Ti-84shop - Mar 11, 2024 om 17:48
1 Antwoorden / Vragen

Met Adela Fidom ik heb besteld in Sony PLAYSTATION 5 bij de Ti-84shop in 15-11-2023  ,dan ik heft niet onvangen, Ik Heft veel keer gebeld in heb vak gesproken in heb belofte ? hij stort de geld op mij bankrekening 419 euro. Ik heft  keen geld voor hun ontvangen.Wat kan ik doen.om mij geld terug te grijk .ik waakt af misschien  jullie kan mijn help.groet Adela Fidom

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2024 om 19:46
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Doe hetzelfde als @PCPAUL:

DOOR PCRAUL - JAN 17, 2024 OM 18:26
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het advies dat ik van kassa kreeg was om bijvoorbeeld een incassobureau in te schakelen. Aangezien we geen vertrouwen meer hebben dat we er samen uit gaan komen heb ik dit gedaan. Tevens heb ik aangifte bij de politie gedaan.

Binnen een half uur nadat ik deze acties had uitgevoerd werd ik door de shop zelf gebeld en hebben ze tijdens het telefoongesprek het verschuldigde bedrag teruggestort op de rekening van mijn zoon.

Gelukkig is het opgelost maar ik zal hier niet snel nog een keer bestellen

Thijs12
door Thijs12 Mar 11, 2024 om 19:55
538 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft @PCPAUL een tip voor je welk incassobureau je het beste benaderen kunt.
En meteen aangifte doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2024 om 19:39
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Goed dat het is opgelost!

Ho
door Hommer Mar 11, 2024 om 19:41
30 Antwoorden / Vragen

Waar haal je deze wijsheid vandaan?
Er is juist nog een ontevreden klant bijgekomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2024 om 19:46
16849 Antwoorden / 202 Vragen

@HOMMER: is dit aan u ontgaan???? Vraagsteller geeft zelf aan dat het is oopgelost (voor hem).

DOOR PCRAUL - JAN 17, 2024 OM 18:26
2 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het advies dat ik van kassa kreeg was om bijvoorbeeld een incassobureau in te schakelen. Aangezien we geen vertrouwen meer hebben dat we er samen uit gaan komen heb ik dit gedaan. Tevens heb ik aangifte bij de politie gedaan.

Binnen een half uur nadat ik deze acties had uitgevoerd werd ik door de shop zelf gebeld en hebben ze tijdens het telefoongesprek het verschuldigde bedrag teruggestort op de rekening van mijn zoon.

Gelukkig is het opgelost maar ik zal hier niet snel nog een keer bestellen

Lu
door Lucien Ridderbroek - Mar 15, 2024 om 14:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Faillissementsaanvraag in voorbereiding tegen webwinkel TI-84shop

Gedupeerden die zijn opgelicht door TI-84shop kunnen zich bij ons kantoor melden voor een faillissementsaanvraag op gezamenlijk verzoek. Dit geldt zowel voor Nederlandse als Belgische gedupeerden van de webshops van TI-84shop.

Voor meer informatie zie: https://e-legal.nl/faillissementsaanvraag