Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ko
koudstaal - 26-04-2011 15:09:18
Auto & Vervoer

omboeken vlucht Tokyo

Begin 2011 heb ik 2 alitalia vliegtickets naar tokyo geboek met als vertrekdatum 28 maart 2011. net als vele anderen wilde ik vanwege de toestand in japan van de reis afzien en heb ik mijn geld terug gevraagd. alitalia (sky team lid) geeft mensen met een vertrekdatum tot en met 25 maart 2011 hun geld terug, andere sky team leden - zoals onder andere klm-air france en delta airlines - hanteerden ook latere vertrekdata waarbij mensen hun geld konden terugkrijgen. naast 'refund' weigerde alitalia in eerste instantie ook het omboeken van de tickets (eventueel naar een andere bestemming, iets dat andere airlines sowieso deden). en kreeg ik te horen dat ik maar naar osaka moest en dan eventueel per bus - 7 uur rijden - naar tokyo (omdat narita airport in tokyo op dat moment regelmatig gesloten was) . na voor ongeveer € 50 bij tix.nl in de wacht te hebben gestaan (€ 0,45 per minuut) zonder dat dit wat opleverde en nadat twee keer door 'dames' van het alitalia callcenter tijdens het gesprek de hoorn op haak was gesmeten, brieven geschreven aan de directies van alitalia (in nederland) en tix.nl. ben ik inmiddels zover dat alitalia wel wil omboeken (we hebben besloten om naar sardinie en sicilië te gaan) maar nu rekent alitalia per ticket (via tix.nl) zo'n € 150,00 (dus € 300,00 in totaal) meer dan het gangbare tarief via expedia.nl en vliegfabriek.nl. kan dat zomaar?