Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pi
piscesy61 - 26-09-2012 09:41:27
Computers & Telefonie

Misleiding internetten buitenland ( Kroatie )

Voor dat wij voor 10 dgn op vakantie naar kroatie gingen bezochten wij in breda een kpn winkel om ons te laten informeren naar internetten tijdens onze vakantie.
de winkelbediende vertelde ons dat we voor 10 euro per maand 100 mb konden internetten. hij heeft voor ons op de computer in de winkel via mijn persoonlijke pagina aangevinkt zodat ik kon internetten. ik hoefde verder niets te doen en als ik 100 mb verbruikt zou hebben zou ik een berichtje krijgen of ik meer wilden. goed geregeld toch? dat zou je denken. zo nu en dan een fototje/berichtje naar het thuisfront. in ieder land waar we door heen kwamen kregen we een sms met de tarieven. zondag 26 aug 2012 ariveerden wij op onze bestemming in kroatie. om 20.41 uur krijg ik het volgende sms bericht van kpn:
beste klant, u heeft 80% van uw datalimiet bereikt.
heeft u een internetbundel buitenland, dan is uw limiet 100 mb. heeft u geen internetbundel dan is uw limiet 50 euro (excl.btw) bij 100% sluiten we als bescherming tegen onverwacht hoge kosten uw toegang ton internet af. wilt u toch doorgaan met internetten dan kan dat natuurlijk. sms dan 'ja' naar 1330. heeft u een internetbundel buitenland,dan betaalt u opnieuw het maandbedrag en ontvangt u weer 100 mb. deze melding niet meer ontvangen? sms datalimiet uit naar 1330. meer informatie / ga naar kpn.com/dataroaming. mvg. kpn. (het tarief is 8.36)

ik vond het al wel raar dat mijn 100 mb al bijna op was maar goed. ik smste 'ja' naar 1330 zodat ik voor een 2de keer 100 mb kon verbruiken.
inmiddels zijn we weer terug van vakantie, en is er van mijn rekening door kpn 721 euro afgehaald. wij schrokken hier erg van en dachten dat er een foutje was gemaakt. ik heb met kpn klantenservice gebeld.nu werd mij verteld dat kroatie niet bij de eu hoort, ik begrijp nu inmiddels dat eu geen europa betekent maar europese unie. ik vertelde bovenstaand verhaal en dat de winkelbediende ons hiervan niet op de hoogte heeft gebracht en het dat ik het allemaal niet zo netjes vind en dat je toch wel kan verwachten dat hij dat toch moet weten.
de juffrouw aan de telefoon begreep het allemaal wel maar ik had dit in de voorwaarden kunnen lezen. het enige wat ze nog voor me kon doen was 100 euro terugstorten. nu 100 euro, het zijn er wel 700. zo zie je maar weer dat je nooit op goed vertrouwen moet handelen.
terug komend op het smsje van kpn die we op 26 aug '12 in kroatie hebben ontvangen, vind ik toch ook wel misleidend.
weet iemand of ik toch de kosten terug kan vorderen?