Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
franje - 28-02-2013 15:11:23
Computers & Telefonie

Hoe haal ik mijn recht bij Vodafone

Omdat ik ik nog in de financiele afwikkeling zat van mijn bedrijfsbeeindiging en ik geen foute ( lees dure ) fout wou maken voor mijn ipad abonnement heb ik telefonisch advies ingewonnen bij vodafone. uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. hierop heeft de vodafone medewerksters mij het tablet sim only start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
half oktober kreeg ik de eerste factuur van vodafone. ik schrok mij dood. het was een bedrag van € 674.80. ( € 652,- data verkeer internet ) hierop direkt het abonnement beeindigd , maar het kwaad was al geschied. ook over de lopende periode was de rekening inmiddels opgelopen tot € 800,- . juist om dit soort onverwacht hoge rekeningen te voorkomen had ik mij laten adviseren door een medewerkster van vodafone. op 21 oktober ook gelijk gevraagd om een kopie van de opname van het verkoopgesprek.
vervolgens van vodafone helemaal niets meer gehoord, totdat ik zonder enige voorafgaande waarschuwing van vodafone , een schrijven ontving van het incassoburo intrum justitia , waarin stond aangegeven dat de vordering aan heb was overgedragen en het te incasseren bedrag was verhoogd met € 226.66 incassokosten.
hierna diverse malen met zowel vodafone als intrum justitia kontakt gehad om een kopie van het telefonische verkoopgesprek te krijgen. na vele brief/mailwisselingen uiteindelijk een kopie van het papieren kontrakt gekregen, maar nog steeds geen kopie van het telefoongesprek. ook van beide partijen geen enkele andere reactie. men dreigt nu met een gerechtelijke procedure. ( kosten € 375,- )
het is voor mij onmogelijk dit allemaal te betalen. juist om dit soort zaken te voorkomen had ik telefonisch advies ingewonnen bij vodafone.

hoe moet ik hierin nu verder handelen?
had vodafone vanuit een soort zorgplicht mij niet moeten berichten, dat de kosten van internet gebruik wel erg hoog opliepen t.o.v. mij abonnement?
waarom reageert vodafone op geen enkel schrijven ?
klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?

ik hoop, dat u mij kunt helpen want ik ben ten einde raad.

met vriendelijke groet,
franje