fr
door franje Feb 28, 2013 om 15:11
Computers & telefonie

Hoe haal ik mijn recht bij Vodafone

Omdat ik ik nog in de financiele afwikkeling zat van mijn bedrijfsbeeindiging en ik geen foute ( lees dure ) fout wou maken voor mijn Ipad abonnement heb ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone. Uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor Internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. Hierop heeft de Vodafone medewerksters mij het Tablet Sim Only Start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
Half oktober kreeg ik de eerste factuur van Vodafone. Ik schrok mij dood. Het was een bedrag van € 674.80. ( € 652,- data verkeer Internet ) Hierop direkt het abonnement beeindigd , maar het kwaad was al geschied. Ook over de lopende periode was de rekening inmiddels opgelopen tot € 800,- . Juist om dit soort onverwacht hoge rekeningen te voorkomen had ik mij laten adviseren door een medewerkster van Vodafone. Op 21 oktober ook gelijk gevraagd om een kopie van de opname van het verkoopgesprek.
Vervolgens van Vodafone HELEMAAL niets meer gehoord, totdat ik zonder enige voorafgaande waarschuwing van Vodafone , een schrijven ontving van het incassoburo Intrum Justitia , waarin stond aangegeven dat de vordering aan heb was overgedragen en het te incasseren bedrag was verhoogd met € 226.66 incassokosten.
Hierna diverse malen met zowel Vodafone als Intrum Justitia kontakt gehad om een kopie van het telefonische verkoopgesprek te krijgen. Na vele brief/mailwisselingen uiteindelijk een kopie van het papieren kontrakt gekregen, maar nog steeds geen kopie van het telefoongesprek. Ook van beide partijen GEEN enkele andere reactie. Men dreigt nu met een gerechtelijke procedure. ( kosten € 375,- )
Het is voor mij onmogelijk dit allemaal te betalen. Juist om dit soort zaken te voorkomen had ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone.

Hoe moet ik hierin nu verder handelen?
Had Vodafone vanuit een soort zorgplicht mij niet moeten berichten, dat de kosten van Internet gebruik wel erg hoog opliepen t.o.v. mij abonnement?
Waarom reageert Vodafone op GEEN ENKEL schrijven ?
Klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?

Ik hoop, dat u mij kunt helpen want ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet,
Franje

1131 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2013 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bij dat abonnement hebt u een maandtegoed van 500 Mb. Wat hebt u dan wel gebruikt?

fr
door franje - Feb 28, 2013 om 17:14
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

staat niet op de factuur.
bedrag september is voor dataverkeer: € 548.01 ex BTW

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2013 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U kunt opvragen hoeveel data u gebruikt hebt en wanneer. Niet naar welke sites.

Is het abonnement wel ingegaan? Want wat betaalt u daarvoor.

_connie_
door _connie_ - Feb 28, 2013 om 17:56
168 Antwoorden / 5 Vragen
0

Online kunt u ook kijken naar uw verbruik bij vodafone,daar staat ook de hoeveelheid gebruikte data.
Zeker (en vooral)heb ik de eerste maand goed in de gaten gehouden hoe dat verbruik verliep.
Nu heb ik zelf onbeperkt verbruik dus ik zal er nooit overheen kunnen maar toch.
Ook ik ben een leek als het over internet op mijn telefoon gaat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 28, 2013 om 18:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=franje schreef op donderdag 28 feb 2013, 15:11]Uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor Internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. Hierop heeft de Vodafone medewerksters mij het Tablet Sim Only Start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
a. deze medewerkster is niet incapabel genoeg voor haar werk of b. ze moet dit van de directie, zodat de omzet van Vodafone flink stijgt, één van die twee moet het zijn..

Je hebt 'n tegoed van 500 MB, hiermee kun je 2, maximaal 3 keer een uitzending terug kijken.
Helaas is de geboden info niet rechtsgeldig plus het feit dat je het niet kunt bewijzen. Maar blijven klagen bij Vodafone, dit kan zomaar honderden euro's schelen en blijven hameren dat je totaal verkeerde info gekregen hebt.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2013 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

@lekkerisdat

"Niet incapabel genoeg" dubbele ontkenning. Ik neem aan dat u bedoelt capabel genoeg.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 1, 2013 om 10:20
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste franje,

Wat vervelend dat je zo'n hoge rekeningen onverwachts hebt gekregen. Je geeft aan dat je nog in een financiële afwikkeling van je bedrijf zat en geen fouten wilde maken. Onze telefonische adviseurs hebben je zodoende een basis abonnement aangeraden. Voor de meerderheid van onze klanten vervult deze bundel de behoefte voor het datagebruik. Een grotere bundel zou neerkomen op een hoger maandbedrag en een kleinere bundel zou misschien niet passen bij jouw gebruik. Na de aanschaf zijn klanten zelf verantwoordelijk voor het gebruik, en de daarmee samenhangende kosten.

We maken het op meerdere manieren makkelijk om dit zo inzichtelijk mogelijk te maken. Denk aan een My Vodafone account en tips op onze website: http://voda.fo/ne/ef6cl. (Veelgestelde vragen).
Een tablet registreert ook zelf de hoeveelheid data die hij ontvangt/verzendt. Gebruik van wifi is zeker aan te raden als je bijvoorbeeld uitzending gemist gaat kijken.

Ik vind het bijzonder jammer dat je niet op de hoogte was van het verbruik en hoeveel je nu eigenlijk kunt doen met 500MB. Aangezien het verbruik bewust is gemaakt, de hiermee samenhangende kosten terecht is berekend en deze zaak al is overgedragen aan het incassobureau, kan ik je hierin helaas niet verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone 24/7 WebCrew

_connie_
door _connie_ - Mar 1, 2013 om 11:01
168 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 10:20]Beste franje,


Ik vind het bijzonder jammer dat je niet op de hoogte was van het verbruik en hoeveel je nu eigenlijk kunt doen met 500MB.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone 24/7 WebCrew

En daar zit hem dus wel de clou,ook uw eigen medewerkers weten dat dus niet.
Ik persoonlijk heb dat ook ervaren namelijk,dus het is echt geen fabeltje.
Ik heb via de chat(bij mijn vodafone)gevraagt hoe of wat ivm de aanschaf van een nieuwe telefoon icl.abo...men kon mij simpel weg geen passend andwoord geven en verwezen mij door naar de klantenservice.
Geen punt bel ik die....maar...ook die kunnen je geen passend andwoord geven.
En zeg nu niet dat ik moeilijke vragen had.

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2013 om 11:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

---Klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?---
Dit klopt ten dele, er worden voicelogs gemaakt van het moment dat het abo wordt afgesloten, maar van het praatje daaraan vooraf (waarin je gouden bergen worden beloofd) is vaak niets meer terug te vinden.

Ik vrees dat Vodafone je niet tegemoet gaat komen, je kunt proberen een betalingsregeling te treffen.
Wel vraag ik me af of de incassoprocedure goed is verlopen.
Het zit nl zo. Eerst wordt je de nota gestuurd. Als je die niet betaalt, moet je een betalingsherinnering krijgen met daarop de rekening en de incassokosten als je niet binnen 14 dagen betaalt. Pas dan mogen incassokosten worden berekend.
Zijn die betalingsherinneringen verstuurd?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 1, 2013 om 13:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 feb 2013, 22:54]"Niet incapabel genoeg" dubbele ontkenning. Ik neem aan dat u bedoelt capabel genoeg.Je hebt helemaal gelijk, mijn fout, bedankt voor het wijzen hierop.

Graag zou ik nog willen reageren op Mitch, maar laat ik eens verstandig zijn en het niet doen :-)

fr
door franje - Mar 1, 2013 om 16:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Mitch/Vodafone,

De verkoopster had moeten aangeven, dat het dataverbruik binnen mijn bundel niet echt veel mogelijkheid geeft tot het kijken van bijv. Uitzending gemist.
Ze had minstens erbij kunnen zeggen, dat dit erg veel dataverbruik kost en mij erop moeten attenderen om het verbruik regelmatig te checken.
Natuurlijk is alles inzichtelijk. Maar wanneer iemand met zo`n goedkoop abonnement zoveel MB`s verbruik moet er toch in jullie systeem een belletje gaan rinkelen. Dit gebeurt ook bij dataverbruik in het buitenland. Dit is verplicht.
Vanuit jullie zorgplicht ( heel normaal tegenwoordig ) had jullie systeem mij moeten waarschuwen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer