Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
kleijnen19 - 06-08-2013 19:28:28
Huishouden & Energie

garantie bankstel van 2 jaar oud

2 jaar geleden hebben wij bij woonsquare een bankstel ontvangen. een 3 zit en een 2 zit voor een bedrag van 1700 euro.
nu sinds enkele weken is de gehele binnenvoering verschoven en voelen we als we op de bank zitten de veren zitten. ook op bij de zittingen die we nauwelijks of niet gebruiken.
hierop hebben wij contact opgenomen met woonsquare en zij hebben een servicemonteur bij ons langs gestuurd. hiervoor moesten wij al €60.- betalen wat wij eigenlijk al belachelijk vinden.
deze servicemonteur verteld ons dan ook nog eens dat dit wel eens kan voorkomen bij deze typen banken de oplossing was dat de bank terug naar het service center moest en er een volledig nieuw binnenwerk in moet worden gezet.
omdat de bank al 2 jaar oud is zouden wij 66% van deze kosten zelf moeten betalen dit zou dan een bedrag van €669.53 zijn. hier zijn wij het natuurlijk niet mee eens. een bank van 1700 euro mag toch niet al binnen 2 jaar dusdanig versleten zijn. volgens ons is dit een fabrieksfout en dient dit kostenloos hersteld te worden.

nu is onze vraag:
wat is nu de beste stap om te ondernemen om dit te eisen?
dienen we een bezwaarschrift naar woonsquare te sturen of is het misschien toch verstandiger om onze rechtbijstandsverzekering in te schakelen en hen dit op te laten lossen.