kl
door kleijnen19 Aug 6, 2013 om 19:28
Huishouden & energie

Garantie bankstel van 2 jaar oud

2 jaar geleden hebben wij bij woonsquare een bankstel ontvangen. een 3 zit en een 2 zit voor een bedrag van 1700 euro.
nu sinds enkele weken is de gehele binnenvoering verschoven en voelen we als we op de bank zitten de veren zitten. ook op bij de zittingen die we nauwelijks of niet gebruiken.
Hierop hebben wij contact opgenomen met woonsquare en zij hebben een Servicemonteur bij ons langs gestuurd. hiervoor moesten wij al €60.- betalen wat wij eigenlijk al belachelijk vinden.
Deze servicemonteur verteld ons dan ook nog eens dat dit wel eens kan voorkomen bij deze typen banken de oplossing was dat de bank terug naar het service center moest en er een volledig nieuw binnenwerk in moet worden gezet.
omdat de bank al 2 jaar oud is zouden wij 66% van deze kosten zelf moeten betalen dit zou dan een bedrag van €669.53 zijn. Hier zijn wij het natuurlijk niet mee eens. een bank van 1700 euro mag toch niet al binnen 2 jaar dusdanig versleten zijn. Volgens ons is dit een fabrieksfout en dient dit kostenloos hersteld te worden.

Nu is onze vraag:
Wat is nu de beste stap om te ondernemen om dit te eisen?
Dienen we een bezwaarschrift naar woonsquare te sturen of is het misschien toch verstandiger om onze rechtbijstandsverzekering in te schakelen en hen dit op te laten lossen.

1442 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2013 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat is wel volgens toepassing van de CBW garantievoorwaarden. Ik neem niet aan dat u de uitbreiding naar 5 jaar volledige garantie hebt gekocht.

dearagain
door dearagain - Aug 6, 2013 om 19:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*deze firma zal wel de CBW-garantieregeling hebben (die zeer discutabel is)

*advies: klungel niet zelf aan, maar schakel de rbverzekeraar in

alfatrion
door alfatrion - Aug 6, 2013 om 19:58
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt zich beroepen op de wettelijke garantie. U moet dan aannemelijk maken dat het bankstel bij aflevering niet de kwaliteit had als soortgelijke bankstellen. Als u hierin slaagt dan heeft u recht op kosteloos herstel, waaronder een vergoeding van € 60.- voor de servicemonteur, en een schadevergoeding. Als het gaat om schade die vermijdbaar is dan moet u wel eerst een ingebrekestelling versturen.

Als u zich op de wettelijke garantie wilt beroepen dan moet u wel betere argumenten hebben dan "volgens ons". Dat kan betekenen dat u het product door derde partij moet laten onderzoeken. De kosten hiervoor komen voor vergoeding in aanmaning als blijkt dat u een ondeugdelijk is afgeleverd.

zoekster
door zoekster - Aug 6, 2013 om 19:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Met die CBW heeft u niets te maken, die hanteren garantieregels, maar niet de conformiteitsregels. Uit uw verhaal begrijp ik dat men niet de schuld van het euvel gaf aan uw gebruik van de bank, maar dat het bij dit type bank 'wel eens kan voorkomen'.

Natuurlijk meteen uw rechtsbijstandverzekering erop zetten, die wassen dit varkentje wel voor u. Heeft u ook nog kans dat u de kosten van de servicemonteur terugkrijgt, als het een goed stel juristen is die bij die rbv werkt.
Zeker nu u met woonsquare te maken heeft, is dit belangrijk, dit bedrijf staat niet al te best bekend, dus u zult wel wat juridische hulp kunnen gebruiken. En de geschillencommissie heeft ook geen zin, want die loopt wat dit soort dingen betreft aan de leiband van de CBW.

kl
door kleijnen19 - Aug 6, 2013 om 20:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga morgen onze rechtsbijstand verzekering maar eens bellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer