Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

li
lifeisracing - 07-05-2014 19:51:13
Huishouden & Energie

Foutieve informatie bij overstap energieleverancier

Onlangs heb ik via de energieveiling van eigen huis, mijn energiecontract scherp vernieuwd. nu ben ik al voor de tweede keer in korte tijd benaderd dat men mijn goedkopere energie kan leveren. aan de deur of telefonisch lijkt alles te kloppen, totdat mijn energiecontract op de deurmat valt.
in plaats van 30-40 euro goedkoper, blijkt de huidige leverancier toch de goedkoopste te zijn.
dit bijvoorbeeld door "foutieve" energieprijzen, dubbel tarief & welkomstkortingen, verschillen het eerste contact met het schriftelijk contract.

eenmaal het contract binnen kan het binnen een telefoontje weer ontbonden worden, dit is dus ook geen probleem.

allereerst wil ik iedereen waarschuwen en goed het contract te controleren of het klopt. enkel de vraag die mij rest is; mag men andere prijzen opgeven in het contract als telefonisch overeen gekomen? ook als de nieuwe leverancier voor je uitrekent dat hun goedkoper zijn als de huidige leverancier?

al met al een lang verhaal, maar ik vind het misleidend!

groet,
martijn