Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pn
pnxrmx - 15-05-2014 17:26:12
Computers & Telefonie

Te lage upload - kan ik er onderuit?

Op mijn adres is via de telefoonlijn slechts internet beschikbaar tot 30mb/3mb. in de werkelijkheid blijkt dit 13/0,8 te zijn, wat simpelweg te langzaam is voor wat wij normaal gebruik vinden. iets kunnen uploaden naar dropbox en een youtube filmpje kunnen kijken moet tegelijkertijd wel kunnen als je met z'n tweeën in huis bent.

voor een download tussen 10 en 15mbit was al gewaarschuwd in de welkomstmail (door online), maar werd niets gezegd over de lage upload. we gingen ervan uit dat het (het snelste adsl/vdsl-abbo dat beschikbaar was) wel voldoende zou zijn, maar dat is het gewoon niet. als de uploadsnelheid in orde was, was er waarschijnlijk geen probleem geweest.

we willen upgraden naar kabel (stuk duurder, maar dat blijkt nodig te zijn), maar ons abonnement met online loopt dus nog 10 à 11 maanden. er is al gebeld, maar online vindt dat ze gewoon leveren wat ze horen te leveren en kunnen ons niet verder helpen. kunnen we de lage uploadsnelheid (minder dan 1/3 van het maximum en uit verhouding laag vergeleken met de verwachte downloadsnelheid) gebruiken om onder het contract uit te komen en, zo ja, hoe gaat dat dan in zijn werking?

alvast bedankt voor jullie hulp!