pn
door pnxrmx May 15, 2014 om 17:26
Computers & telefonie

Te lage upload - kan ik er onderuit?

Op mijn adres is via de telefoonlijn slechts internet beschikbaar tot 30mb/3mb. In de werkelijkheid blijkt dit 13/0,8 te zijn, wat simpelweg te langzaam is voor wat wij normaal gebruik vinden. Iets kunnen uploaden naar Dropbox en een YouTube filmpje kunnen kijken moet tegelijkertijd wel kunnen als je met z'n tweeën in huis bent.

Voor een download tussen 10 en 15mbit was al gewaarschuwd in de welkomstmail (door Online), maar werd niets gezegd over de lage upload. We gingen ervan uit dat het (het snelste adsl/vdsl-abbo dat beschikbaar was) wel voldoende zou zijn, maar dat is het gewoon niet. Als de uploadsnelheid in orde was, was er waarschijnlijk geen probleem geweest.

We willen upgraden naar kabel (stuk duurder, maar dat blijkt nodig te zijn), maar ons abonnement met Online loopt dus nog 10 à 11 maanden. Er is al gebeld, maar Online vindt dat ze gewoon leveren wat ze horen te leveren en kunnen ons niet verder helpen. Kunnen we de lage uploadsnelheid (minder dan 1/3 van het maximum en uit verhouding laag vergeleken met de verwachte downloadsnelheid) gebruiken om onder het contract uit te komen en, zo ja, hoe gaat dat dan in zijn werking?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

1749 22 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2014 om 17:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ze adverteren met tot niet tot en met. Overigens zal hier gerust ook iets staan in de voorwaarden, dat dit geen reden kan zijn om op te zeggen.

Wat je wel nog zou kunnen doen is vragen om het abonnement van 10/1, kijk hier wel mee uit dat ze dan geen nieuw jaarcontract van maken.

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 15, 2014 om 17:52
937 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas zult u daar niet onderuit kunnen omdat ze het steeds hebben over maximale snelheid, en niet over een minimale.

Ik begrijp u volledig en ik sta ook zeker aan uw kant, maar het is onmogelijk om dit te winnen op juridische grond.

Wat ik u wel wil aanraden is om tips voor een betere verbinding te volgen, heel misschien kan er nog wat upload snelheid bijkomen, echter denk ik dat u best bedreven bent met computers gezien uw uitleg, en dat u dat allang heeft geprobeerd.

mahadma
door mahadma - May 15, 2014 om 18:17
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt duidelijk gezegd: TOT 30 Mb. Woont u dicht bij de centrale, dan krijgt u meer snelheid als verder weg. En dit is géén ontbindende factor voor uw contract.

mahadma
door mahadma - May 15, 2014 om 18:19
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Supersnel

Tot 30 Mb/s down

Tot 3 Mb/s up

Even van de site gekopieerd.

pn
door pnxrmx - May 15, 2014 om 18:21
5 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk! Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden - jammer dat ik er niet onderuit kan! Even een maandje afwachten en zonodig dan maar het contract afkopen :-(

mahadma
door mahadma - May 15, 2014 om 18:26
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Controleer dan wel, in geval van overstap, of je de hogere snelheid ook werkelijk gaat halen. En geen loze belofte van een op bonus beluste 0900 koning(in) geloven.

pn
door pnxrmx - May 15, 2014 om 18:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

De overstap zou naar Ziggo zijn, waar ze geloof ik 80% van de snelheid garanderen. Bedankt voor de tip in ieder geval! :)

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2014 om 18:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als het lijntje van Ziggo stabiel is, zit je daar best goed en ga je richting de 100 procent qua beloofde snelheid.

Zou er enkel geen telefonie afnemen, 5 euro p/m en 9 cent p/m is veel te duur.

pi
door pieterwolters - May 15, 2014 om 19:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pnxrmx schreef op donderdag 15 mei 2014, 17:26]

We willen upgraden naar kabel (stuk duurder, maar dat blijkt nodig te zijn), maar ons abonnement met Online loopt dus nog 10 à 11 maanden.

Als uploaden belangrijk is, kan je beter fibre nemen. Dan heb je een symmetrische verbinding (up en down even snel). Bij kabel is de uploadsnelheid nog steeds relatief langzaam.

pn
door pnxrmx - May 15, 2014 om 20:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas geen glasvezel beschikbaar op dit adres, anders waren we daar meteen voor gegaan. Ziet er ook niet naar uit dat het op korte termijn beschikbaar wordt.

alfatrion
door alfatrion - May 15, 2014 om 23:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet zo dat het gebruik maken van het woordje "tot" de provider een vrijbrief geeft om waar wat te leveren. De informatie die u na de aanmelding heeft ontvangen is niet relevant voor wat u mocht verwachten ten tijden van het tot stand komen van de overeenkomst.

Wanneer een provider adverteert met 30/3 Mbps dan verwacht de doorsnee consument ook daarbij in de buurt te komen. Een provider die maar een derde levert maakt het echt te bond. Dus ja, daar kunt u onderuit.

pn
door pnxrmx - May 15, 2014 om 23:09
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe doe ik dat precies alfatrion? Stel ik bel, zeg dat ik recht heb op een hogere uploadsnelheid, en zij zeggen van niet. Wat is dan mijn volgende move? Alvast bedankt :)

aurora1
door aurora1 - May 15, 2014 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Meet u de snelheid met wifi of bedraad? Lees anders ook even klik hier.

pn
door pnxrmx - May 15, 2014 om 23:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zowel draadloos als bedraad gemeten, op 3 verschillende PC's (waarvan 1 nieuw), en krijg overal precies hetzelfde resultaat (13 / 0.8).

macwouter
door macwouter - May 16, 2014 om 01:29
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=pnxrmx schreef op donderdag 15 mei 2014, 18:32]De overstap zou naar Ziggo zijn, waar ze geloof ik 80% van de snelheid garanderen. Bedankt voor de tip in ieder geval! :).

Zeg maar gerust 100%. Ziggo belooft 30 Mb (3.59 MB) en geeft die ook bij mij althans. Voor 37 euro incl digitale tv. De router was heel slecht maar door werkzaamheden vorige week aan de centrale geen problemen meer wifi 30 Mb.

macwouter
door macwouter - May 16, 2014 om 01:45
825 Antwoorden / 9 Vragen
gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 09:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 15 mei 2014, 19:36]
Als uploaden belangrijk is, kan je beter fibre nemen. Dan heb je een symmetrische verbinding (up en down even snel). Bij kabel is de uploadsnelheid nog steeds relatief langzaam.
Klopt niet
Afhankelijk welk type modem er gebruikt wordt en hoe het ingesteld wordt.

Mijn kabelaar is SKP.
Stichting Kabel-TV Pijnacker.

Quote:

Supersnel internet via de kabel

De kabel is ook geschikt voor een snelle internetverbinding, als tegenhanger van ADSL. Stichting Kabeltelevisie Pijnacker biedt drie snelheden: 20 Mb, 40 Mb en 60 Mb. Alle drie worden symmetrisch geleverd, wat inhoudt dat u ook 20, 40 of 60 Mb uploadsnelheid krijgt en niet, zoals vaak, bijvoorbeeld 20 Mb downloaden en 8 Mb uploaden per seconde.

Een internetaansluiting via SKP wordt standaard geleverd met:
- maximaal 5 e-mailadressen
- maximaal 1 alias per e-mailadres
- mailbox van 100 Mb
- virus/spamfilter
- webmail

Tarieven per maand
Brons (20 / 20 Mb): € 25,-
Zilver (40 / 40 Mb): € 35,-
Goud (60 / 60 Mb): € 45,-

Bestel uw internetpakket voordelig in combinatie met televisie en telefonie via het SKP 3in1-pakket. Liever alleen internet, vul dan het aanmeldformulier in, neem dit mee naar een van onze servicepunten en haal daar uw voorgeprogrammeerde modem op. Let op: voor alle diensten van SKP is een televisie-aansluiting een minimaal vereiste. Deze kost € 12,25 per maand en is inbegrepen in het SKP 3in1-pakket.

Ik ben ook erg blij dat ze vorig jaar een eigen dienst hebben opgericht en ik niet meer afhankelijk ben van Caiway.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 09:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten.
Bron SKP, klik hier-> Erg blij

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 09:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 15 mei 2014, 19:36]
Als uploaden belangrijk is, kan je beter fibre nemen. Dan heb je een symmetrische verbinding (up en down even snel). Bij kabel is de uploadsnelheid nog steeds relatief langzaam.
Tjakka...

Klik hier-> Isp biedt 100 Mbps symmetrisch over kabel

Leuk voor de geïnteresseerden..
Klik-> Kabel blijft glasvezel technisch de baas

Google weet alles pieterwolters

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 16, 2014 om 12:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=macwouter schreef op vrijdag 16 mei 2014, 01:29]Zeg maar gerust 100%. Ziggo belooft 30 Mb (3.59 MB) en geeft die ook bij mij althans.
Deel 30 nog eens 'n keertje door 8 ;-).

@gompy2
Jammer dat ze ook daar aan koppelverkoop doen, je wordt verplicht om TV af te nemen. Zou dat maar dolgraag willen, enkele internet voor 25 euro (met up van 20) en geen TV meer..

gompy2
door gompy2 - May 16, 2014 om 12:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 16 mei 2014, 12:07]
@gompy2
Jammer dat ze ook daar aan koppelverkoop doen, je wordt verplicht om TV af te nemen. Zou dat maar dolgraag willen, enkele internet voor 25 euro (met up van 20) en geen TV meer..
TV aanbieding is de hoofdbusiness van een kabelaar Lekkerisdat.
Als je alleen internet zo willen zou je ook een TV-kabelaansluiting moeten hebben als drager van je internet.
En een gratis drager betekend ook gratis TV kijken in de meeste gevallen, toch?
In mijn geval wel, want ik heb verder geen kaart nodig om alleen kale TV te kunnen kijken, bij mij plug in de TV prikken en gaan met die..kameel, onee die brengen enge ziektes vandaag de dag..

macwouter
door macwouter - May 16, 2014 om 15:59
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 16 mei 2014, 12:07][quote=macwouter schreef op vrijdag 16 mei 2014, 01:29]Zeg maar gerust 100%. Ziggo belooft 30 Mb (3.59 MB) en geeft die ook bij mij althans.
Deel 30 nog eens 'n keertje door 8 ;-).

@gompy2
Jammer dat ze ook daar aan koppelverkoop doen, je wordt verplicht om TV af te nemen. Zou dat maar dolgraag willen, enkele internet voor 25 euro (met up van 20) en geen TV meer...

Even de mb calculator gebruikt en ik zie dat Ziggo mij MEER geeft dan dat ze belooft zelfs met wifi. Zie hier.