Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jakobdemol - 03-06-2014 17:05:42
Computers & Telefonie

Bij Tele2 positieve postcodecheck, echter geen aansluiting ISRA-punt

Hallo,

wij zijn onlangs verhuisd naar een appartement. na een positieve postcodecheck heb ik bij bij tele2 een tv+internet pakket besteld. bij het installeren kwam ik er achter dat er in het isra-punt, wat we delen met 3 huishoudens, maar 2 aders zijn ingelast. de derde ader zit nog 'ergens in pijp' vóór het isra-punt zoals een eerdere monteur op de muur heeft geschreven.

kortom: een positieve postcodecheck, maar geen aansluiting. wanneer ik de klantenservice hierover spreek, stelt deze voor een netwerkmonteur te laten komen die ik vervolgens moet betalen (kosten tot €300). echter lijkt dit mij geen goed idee want de bekabeling vóór het isra-punt is niet de verantwoordelijkheid van de consument.

netwerkbeheerder kpn gaat dit niet voor mij vergoeden omdat ik geen abonnement bij hun heb besteld. tele2 zegt dat een werkend isra-punt de verantwoordelijkheid is van de bewoner, dus deze willen de kosten ook niet vergoeden. echter in dit geval werkt het isra-punt (vandaar waarschijnlijk de positieve postcodecheck), maar de aansluiting komt niet tot het isra-punt!

wat moet ik doen?? ik vind het oneerlijk om te moeten betalen voor een monteur als mijn kabel niet tot mijn isra-punt komt!

groet

jakob de mol