Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
maximewesley22 - 06-06-2014 10:48:05
Huishouden & Energie

Wooning badkamer levering

Wij hebben in 2013 een badkamer gekocht bij wooning in naaldwijk. wij hebben deze gekocht bij een vrouw die daar als invalkracht op dat moment werkte omdat zij eigenlijk van een ander filiaal is.

enige weken geleden wilden we de offerte aanpassen. we wilden enkele spullen eraf en wilden wat extra spullen erbij. wij kregen verkoper kees. we wilden wat extra tegels (die we ook voor in de badkamer hadden gekocht) voor in ons toilet. op voorwaarde dat er dan de 23e juni (a.s.) geleverd zou worden omdat we dan de sleutel krijgen van ons nieuwbouw huis. de verkoper zei dat dit geen probleem was, hij zou het ook op de offerte zetten "voorkeur 23 juni". en hij gaf aan dat mocht de levering op een andere dag die week plaatsvinden dan moesten gewoon bellen met het telefoonnummer uit de brief en kon het zo omgezet worden naar 23 juni. omdat het 's avonds was zou hij een nieuwe aangepaste offerte per email sturen en we spraken af dat wij nog even gingen nameten of het aantal m2 klopten en dat we daarna akkoord zouden geven voor levering.

echter hebben wij de nieuwe offerte nooit per email ontvangen zo ook niet de nieuwe tekeningen die hij voor ons zou maken. we hebben enkele dagen na ons gesprek wel nogmaals gebeld en gezegd dat het aantal m2 meer moest worden (zoals beloofd) en dat er dan in principe geleverd kon worden. echter na dit telefoontje hebben wij niets meer ondertekend.

enfin, gister hebben we de brief binnen gehad en natuurlijk een andere leverdatum dan 23 juni. ik heb meteen gebeld met de planning, echter gaven zij aan helemaal niets te kunnen doen omdat er al weken van te voren een planning wordt gemaakt.

zij gaven aan dat er een mogelijkheid is de tegels op te halen in waalwijk maar dat dat 24 dozen zijn dus een gewone personenauto kan dit niet aan. verder gaven zij aan dat we maar met wooning verder moesten bespreken hoe we dit op gingen lossen. dat hebben we dan ook gedaan. we wilden expliciet de 23e die tegels (zeker de tegels die we later bijgekocht hebben voor ons toilet) en de verkoper heeft ons mondeling toegezegd dit te kunnen garanderen.

zojuist gebeld maar de manager zei niets voor ons te kunnen doen. uit kwaadheid zei ik dat ik dan wil annuleren en uiteraard wel kosteloos omdat ons iets (mondeling) beloofd is en hun daar niet aan kunnen voldoen. hij gaf aan dat er dan wel 50% van het bedrag in rekening wordt gebracht omdat de tegels op dit moment al in het magazijn liggen. en wij niet zwart op wit hebben dat de verkoper ons dat toegezegd heeft.

mijn vraag is eigenlijk, kan en mag dit zomaar? hebben we nog enige kans om hier onderuit te komen? wat adviseren jullie.

groeten,
wanhopige kopers

tip: koop nooit bij wooning!!