ma
door maximewesley22 Jun 6, 2014 om 10:48
Huishouden & energie

Wooning badkamer levering

Wij hebben in 2013 een badkamer gekocht bij Wooning in Naaldwijk. Wij hebben deze gekocht bij een vrouw die daar als invalkracht op dat moment werkte omdat zij eigenlijk van een ander filiaal is.

Enige weken geleden wilden we de offerte aanpassen. We wilden enkele spullen eraf en wilden wat extra spullen erbij. Wij kregen verkoper Kees. We wilden wat extra tegels (die we ook voor in de badkamer hadden gekocht) voor in ons toilet. Op voorwaarde dat er dan de 23e juni (a.s.) geleverd zou worden omdat we dan de sleutel krijgen van ons nieuwbouw huis. De verkoper zei dat dit geen probleem was, hij zou het ook op de offerte zetten "voorkeur 23 juni". En hij gaf aan dat mocht de levering op een andere dag die week plaatsvinden dan moesten gewoon bellen met het telefoonnummer uit de brief en kon het zo omgezet worden naar 23 juni. Omdat het 's avonds was zou hij een nieuwe aangepaste offerte per email sturen en we spraken af dat wij nog even gingen nameten of het aantal m2 klopten en dat we daarna akkoord zouden geven voor levering.

Echter hebben wij de nieuwe offerte nooit per email ontvangen zo ook niet de nieuwe tekeningen die hij voor ons zou maken. We hebben enkele dagen na ons gesprek wel nogmaals gebeld en gezegd dat het aantal m2 meer moest worden (zoals beloofd) en dat er dan in principe geleverd kon worden. Echter na dit telefoontje hebben wij niets meer ondertekend.

Enfin, gister hebben we de brief binnen gehad en natuurlijk een andere leverdatum dan 23 juni. Ik heb meteen gebeld met de planning, echter gaven zij aan helemaal niets te kunnen doen omdat er al weken van te voren een planning wordt gemaakt.

Zij gaven aan dat er een mogelijkheid is de tegels op te halen in Waalwijk maar dat dat 24 dozen zijn dus een gewone personenauto kan dit niet aan. Verder gaven zij aan dat we maar met Wooning verder moesten bespreken hoe we dit op gingen lossen. Dat hebben we dan ook gedaan. We wilden expliciet de 23e die tegels (zeker de tegels die we later bijgekocht hebben voor ons toilet) en de verkoper heeft ons mondeling toegezegd dit te kunnen garanderen.

Zojuist gebeld maar de manager zei niets voor ons te kunnen doen. Uit kwaadheid zei ik dat ik dan wil annuleren en uiteraard wel kosteloos omdat ons iets (mondeling) beloofd is en hun daar niet aan kunnen voldoen. Hij gaf aan dat er dan wel 50% van het bedrag in rekening wordt gebracht omdat de tegels op dit moment al in het magazijn liggen. En wij niet zwart op wit hebben dat de verkoper ons dat toegezegd heeft.

Mijn vraag is eigenlijk, kan en mag dit zomaar? Hebben we nog enige kans om hier onderuit te komen? Wat adviseren jullie.

Groeten,
Wanhopige kopers

Tip: koop nooit bij Wooning!!

1369 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 6, 2014 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Tip aan u. Zet afspraken op papier.

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2014 om 11:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Uit kwaadheid zei ik dat ik dan wil annuleren en uiteraard wel kosteloos omdat ons iets (mondeling) beloofd is en hun daar niet aan kunnen voldoen. Hij gaf aan dat er dan wel 50% van het bedrag in rekening wordt gebracht omdat de tegels op dit moment al in het magazijn liggen.

Wilt u wèl of niet tegels? Niet kost 50% en daar komt u niet onderuit, Wèl kost u niets maar een andere datum. En als u elders tegels gaat bestellen, betaalt u weer 100% + u moet wachten, Maak uw keuze.

alfatrion
door alfatrion - Jun 6, 2014 om 11:20
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je hebt het over offerte, maar ik neem aan dat je deze hebt ondertekend. De offerte is dan een koopovereenkomst geworden. Hier kun je niet zomaar onderuit. Er zijn grof weg twee situaties waarin dit wel kan. 1) De verkoper is aantoonbaar tekortgeschoten in zijn verplichtingen en daarmee in verzuim gekomen; of 2) Dit wordt contractueel overeengekomen.

In de CBW voorwaarden staat hierover dat de klant kan ontbinden tegen een bepaald percentage van de aanschafprijs. In het laatste geval is het mogelijk om het percentage aan te vechten bij de rechter. De verkoper mag via algemene voorwaarden namelijk alleen zijn gederfde winst of geleden kosten in rekening brengen. Dit is niet zonder risico's, omdat deze ook hoger kunnen liggen.

Desondanks worden dergelijke bedingen worden vaak met succes aangevochten bij de rechter. Zoals bijvoorbeeld bij: Keukenconcurrent, een groot winkelcentrum in Waalwijk en Divano & Divani.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Mar 5, 2024 om 14:40
Voeding & gezondheid

Extreme tandarts angst

Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry

Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit

Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
... Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:04
Huishouden & energie

Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes

Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer

Iv
Ivone - May 18, 2024 om 19:07
Huishouden & energie

Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?

Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer