Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
frankvennix - 18-06-2014 09:17:24
Computers & Telefonie

Advies Bol.com

Hieronder mijn verhaal, omtrent mijn ervaring met bol.com.
in een notendop. ik heb een wii u gekocht, bijna volledig betaald met cadeaubonnen door mij verdiend met het invullen van vragenlijsten op het internet, deze was stuk. terug gestuurd. ze zouden meteen als hij retour was een nieuwe opsturen ivm de aankomende verjaardag van mijn zoon.
dit duurt en duurt. op advies van een bol.com medewerkster annuleer de vervangende order ik de bestelling en bestel een nieuwe. dit is namelijk veel sneller. ik moet dan de optie achteraf betalen kiezen, dan kan ik de bonnen weer gebruiken als deze weer geldig zijn gemaakt.
niet dus. ik kan de bonnen alleen gebruiken bij een bestelling waar ik meteen betaal. ik wil hier niet in meegaan. ik blijf immers met € 270 aan bonnen zitten en moet geld uitgeven wat ik hier eigenlijk niet voor heb. nu dreigt bol.com met extra kosten en zelfs incassobureaus.
totaal onredelijk en tegen de afspraak in die ik heb gemaakt met de mederwerkster van bol.com. de actie is zelfs op haar advies.
kan ik mij ergens op beroepen???

hieronder een uitgebreidere versie:
bij dezen wil ik een officiële klacht indienen over de gang van zaken betreffende mijn bestelling van een wii u (bestelnummer: 8302005840).
ik heb op 24 mei jl. via jullie site een wii u besteld, deze wordt netjes zoals beloofd, en ruim voor de verjaardag van mijn zoon op 30 mei a.s., op maandag 26 mei afgeleverd.
het apparaat geïnstalleerd en aangesloten, op de aanknop geduwd, geen enkele reactie.
kabels gecontroleerd, stekker in een ander stopcontact. geen reactie.
bol.com gebeld en mijn verhaal gedaan.
reactie, heel vervelend gaan we meteen oplossen. ik moest de wii u weer inpakken en terugsturen, hij maakte meteen een nieuwe bestelling aan en als de kapotte wii u dan retour was werd meteen de nieuwe opgesteld. ik kreeg zelfs meteen een retournummer. toen ik aangaf dat ik niet wist of dit nog ging halen voor 17:00 uur kwam hij alweer meteen met een oplossing. bij een kiala punt kon ik tot 18:00 uur terecht.
ik begin meteen in te pakken en hoera ik ben om 17:54 uur bij het dichtstbijzijnde kiala punt in horn.
en wat schets mijn verbazing. de post wordt bij kiala punten voor 17:00 uur opgehaald.
dus heb ik voor niets liggen jagen en te hard gereden.
dinsdag 27 mei kijk ik op kiala.nl (304 996 892) en zie tot mijn grote vreugde dat de wii u aan bol.com geretourneerd is.
wederom tot mijn verbazing zie ik dat op de site van bol.com de bestelstatus van de wii u, wacht op retour is.
ik besluit maar eens contact te zoeken met bol.com. aangezien dit onder werktijd was en ik niet lang wilde wachten heb ik 4 keer moeten proberen, de wachttijd was zo werd medegedeeld, langer dan 5 minuten en er werd geadviseerd om op een ander tijdstip nog eens te proberen.
de 4e keer ben ik tegen het advies in toch maar aan de lijn gebleven, om te horen dat het verwerken van retouren zeker enkele dagen tot zelfs meer dan een week kon duren.
uitkomst mijn zoon krijgt dit jaar dankzij de geweldige service van bol.com verschillende verjaardagscadeautjes waar hij (hopelijk alleen het eerste paar dagen) niets aanheeft. want met wii u spelletjes en infinity poppetjes kun je zonder wii u niet zo veel.

vervolgens blijft de status: wacht op retour. hierop heb ik wederom met bol.com contact op genomen. volgens een medewerker van bol.com is de wii u nog steeds niet retour
op 27 mei stuur ik een mail naar kiala om mijn beklag te doen dat de wii u nog steeds niet retour zou zijn, terwijl dat volg