fr
door frankvennix Jun 18, 2014 om 09:17
Computers & telefonie

Advies Bol.com

Hieronder mijn verhaal, omtrent mijn ervaring met Bol.com.
In een notendop. Ik heb een Wii U gekocht, bijna volledig betaald met cadeaubonnen door mij verdiend met het invullen van vragenlijsten op het internet, deze was stuk. terug gestuurd. Ze zouden meteen als hij retour was een nieuwe opsturen ivm de aankomende verjaardag van mijn zoon.
Dit duurt en duurt. Op advies van een Bol.com medewerkster annuleer de vervangende order ik de bestelling en bestel een nieuwe. Dit is namelijk veel sneller. Ik moet dan de optie achteraf betalen kiezen, dan kan ik de bonnen weer gebruiken als deze weer geldig zijn gemaakt.
Niet dus. Ik kan de bonnen alleen gebruiken bij een bestelling waar ik meteen betaal. Ik wil hier niet in meegaan. Ik blijf immers met € 270 aan bonnen zitten en moet geld uitgeven wat ik hier eigenlijk niet voor heb. Nu dreigt Bol.com met extra kosten en zelfs incassobureaus.
Totaal onredelijk en tegen de afspraak in die ik heb gemaakt met de mederwerkster van Bol.com. De actie is zelfs op haar advies.
Kan ik mij ergens op beroepen???

Hieronder een uitgebreidere versie:
Bij dezen wil ik een officiële klacht indienen over de gang van zaken betreffende mijn bestelling van een Wii U (Bestelnummer: 8302005840).
Ik heb op 24 mei jl. via jullie site een Wii U besteld, deze wordt netjes zoals beloofd, en ruim voor de verjaardag van mijn zoon op 30 mei a.s., op maandag 26 mei afgeleverd.
Het apparaat geïnstalleerd en aangesloten, op de aanknop geduwd, geen enkele reactie.
Kabels gecontroleerd, stekker in een ander stopcontact. Geen reactie.
Bol.com gebeld en mijn verhaal gedaan.
Reactie, heel vervelend gaan we meteen oplossen. Ik moest de Wii U weer inpakken en terugsturen, hij maakte meteen een nieuwe bestelling aan en als de kapotte Wii U dan retour was werd meteen de nieuwe opgesteld. Ik kreeg zelfs meteen een retournummer. Toen ik aangaf dat ik niet wist of dit nog ging halen voor 17:00 uur kwam hij alweer meteen met een oplossing. Bij een Kiala punt kon ik tot 18:00 uur terecht.
Ik begin meteen in te pakken en hoera ik ben om 17:54 uur bij het dichtstbijzijnde Kiala punt in Horn.
En wat schets mijn verbazing. De post wordt bij Kiala punten voor 17:00 uur opgehaald.
Dus heb ik voor niets liggen jagen en te hard gereden.
Dinsdag 27 mei kijk ik op kiala.nl (304 996 892) en zie tot mijn grote vreugde dat de Wii U aan Bol.com geretourneerd is.
Wederom tot mijn verbazing zie ik dat op de site van Bol.com de bestelstatus van de Wii U, wacht op retour is.
Ik besluit maar eens contact te zoeken met Bol.com. Aangezien dit onder werktijd was en ik niet lang wilde wachten heb ik 4 keer moeten proberen, de wachttijd was zo werd medegedeeld, langer dan 5 minuten en er werd geadviseerd om op een ander tijdstip nog eens te proberen.
De 4e keer ben ik tegen het advies in toch maar aan de lijn gebleven, om te horen dat het verwerken van retouren zeker enkele dagen tot zelfs meer dan een week kon duren.
Uitkomst mijn zoon krijgt dit jaar dankzij de geweldige service van Bol.com verschillende verjaardagscadeautjes waar hij (hopelijk alleen het eerste paar dagen) niets aanheeft. Want met Wii U spelletjes en Infinity poppetjes kun je zonder Wii U niet zo veel.

Vervolgens blijft de status: wacht op retour. Hierop heb ik wederom met Bol.com contact op genomen. Volgens een medewerker van Bol.com is de Wii U nog steeds niet retour
Op 27 mei stuur ik een mail naar Kiala om mijn beklag te doen dat de Wii U nog steeds niet retour zou zijn, terwijl dat volg

1547 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2014 om 10:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Da's een grote notendop...

forever-nl
door forever-nl - Jun 18, 2014 om 10:30
400 Antwoorden / 11 Vragen
0

Als u er met bol.com niet uitkomt, ook niet met een klacht - bijvoorbeeld omdat daar geen antwoord op komt. Dan is de makkelijkste optie het probleem neerleggen bij het 'thuiswinkel waarborg' waar bol.com bij is aangesloten. Dit kan via: thuiswinkel.org.

alfatrion
door alfatrion - Jun 18, 2014 om 11:51
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Feitelijk wilde u gewoon een beroep doen op de wettelijke garantie. De verkoper moet alsnog uw bonnen aannemen en de kosten voor het retour zenden vergoeden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 15:20
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het probleem zit hem in dat niemand van de klantenservice dit voor jou kan doen. Dit zal 'n andere afdeling moeten doen.
Echter moet diegene bij de klantenservice moeite doen, om de juiste afdeling in beweging te krijgen, naar de zoveelste keer heeft hij of zij daar ook gewoon geen zin meer in. En hoort jouw verhaal aan en doet er verder niets meer mee, diegene krijgt zijn geld toch wel eind van de maand.

Via thuiswinkel.org zal het zo opgelost zijn. Echter hierna gewoon door blijven klagen, na 'n keer of 8 schepen ze je uit 'coulance' nog af met waardebonnen.

Aftersales van Bol.com is inderdaad waardeloos, persoonlijk zal ik er nooit meer iets bestellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer