Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jaciem - 28-06-2014 12:47:09
Geldzaken & Recht

Geschil NUON

Hallo,
in april 2013 sloot ik een 3-jarig contract af bij nuon voor zowel stroom als gas. hierbij werd mij een zogenoemde e-manager beloofd (een apparaat ter waarde van 150 euro). deze heb ik nooit ontvangen.
na ruim een half jaar, in het najaar dus van 2013 ben ik hierover gaan bellen. men vond het vreemd dat ik het apparaat nooit heb gekregen en ze hebben mij een nieuwe code gestuurd om het apparaat te bestellen. echter, deze code deed het niet op hun website. na vele telefoontjes en emails groeide mijn ontevredenheid over de service van deze energieleverancier en ben ik me gaan orienteren op een overstap. dit heb ik vooraf duidelijk gemaakt aan nuon, omdat ik van mening ben dat zij een contractuele overeenkomst van hun kan af niet nakomen. ik ben uiteindelijk per 1 mei 2014 overgestapt naar een andere leverancier. hierover kreeg ik een telefoon van nuon, of ik me er van bewust was dat ik wel een opzegboete krijg van in totaal 175 euro. ik heb naar deze medewerker toe nogmaals geuit dat ik ontevreden ben weggegaan, omdat ik een toegezegd apparaat maar niet kreeg. om deze ontevredenheid te compenseren heeft zij mij toegezegd dat de opzegboete mij werd kwijtgescholden. nu komt mijn probleem. indien ik de opzegboete zou hebben moeten betalen, kreeg ik dat geld retour via de nieuwe leverancier. in feite had ik dus al geen opzegboete. de toegezegde kwijtschelding heeft voor mij dus uiteindelijk geen voordeel. dit voordeel komt, in deze vorm van afhandeling, in het voordeel van de nieuwe leverancier. ik heb contact met hen gelegd en de kwestie voorgelegd. zij adviseerden mij nuon te vragen de opzegboete op de eindafrekening te vermelden en dan bijvoorbeeld die toegezegde 175 euro als korting te geven. dit heb ik meerdere malen aan nuon uit moeten leggen, zowel via telefoon als via de mail. helaas komen we er samen niet uit. inmiddels heb ik de definitieve eindafrekening gehad van nuon (en daarop staat inderdaad geen opzegboete vermeld, maar ook niet het geld wat mij is toegezegd ter compensatie van mijn ontevredenheid en het feit dat zij de contractuele verplichting hunnerzijds niet zijn nagekomen). een heel verhaal bij elkaar....
wat kan ik nog doen?