Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ni
nicoleengelhard - 25-07-2014 21:30:32
Computers & Telefonie

schrikbarend hoge rekeningen na opzegging abonnement vodafone

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn vodafone abonnement opgezegd bij de plaatselijke telefoonwinkel hier in het dorp. op hun advies zal ik per 25-07-2014 overstappen naar kpn.
nu is het zo dat ik al vanaf mijn 14e klant ben van vodafone en ben nu ondertussen 25 jaar dit is dus een beste tijd. mijn abonnement van de laatste 4 jaar zat zo rond de 60 of 70 euro iedere maand gewoon gelijk of enkele euros meer. ik heb 2 maanden geleden dus mijn abonnement op gezegd waarnaar deze dus vandaag verliep en ik heb deze week een rekening gekregen van vodafone over mijn gebruik van juni deze was schrikbarend hoog maarliefst € 110,- dus ik heb gebeld en gevraagd of ik hiervan een specificatie kan krijgen nou dat kon wel maar helemaal gespecificeerd mochten ze niet ivm de privicy wet. maar de meneer aan de telefoon gaf aan dat ik in de maand juni veel data verbruikt heb en in de maand juli is het volgens hem helemaal erg geweest want hier is mijn rekening opgelopen tot € 163,- nu is het zo dat ik woon en werk op het zelfde adres en het ook nog eens zo is dat de maand juni juli erg druk is in de salon en ik nauwelijks buiten geweest ben (zonder wifi) want mijn werkdagen gingen dagelijks van 9.00 tot s avonds 21.00 en in de salon en het woon gedeelte staat altijd de wifi. het is gewoon niet mogelijk dat ik zoveel data verbruikt heb want ik heb tenslotte nog nooit zo weinig aan mijn telefoon gezeten dit jaar ivm drukte. meneer kon zien dat ik op een bepaalde datum veel verbruikt had, hij zei op 2 juni heeft u volgens onze informatie rond de klok van 7 uur savonds zoveel data verbruikt dat alleen kan als u een film kijkt. nou dat kan niet want op dat moment zat ik in een massage behandeling van 1,5 uur en dan raak je natuurlijk nooit de telefoon aan en de telefoon lag gewoon in mijn salon dus een ander kan dit ook niet gedaan hebben. nu wil ik weten hoe kan ik voorkomen dat ik deze belachelijk hoge rekeningen moet betalen terwijl ik weet dat ik het niet verbruikt heb en ik het heel frapant vind dat dit nu net precies gebeurd nadat ik het abonnement heb opgezegd. overigens geldt voor mijn vader die ook woonachtig is op dit adres en ook thuis werkt het zelfde probleem, ook opgezegd en ook ineens een schrikbarend hoge rekening. vodafone belazerd de boel er moet wat gebeuren ik kan en wil dit soort rare bedragen niet betalen. wat kan ik doen? ik heb de rabobank al gebeld om het bedrag van 110 euro terug te stortten en het volgende bedrag 163,- te voorkomen dat het afgeschreven word want ze moeten toch eerst maar eens bewijzen dat het daadwerkelijk zo is want ik kan namelijk bewijzen dat ik alle dagen aan het werk was en absoluut geen telefoon in mijn hand kan hebben hierbij. mvg