Schrikbarend hoge rekeningen na opzegging abonnement vodafone
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn vodafone abonnement opgezegd bij de plaatselijke telefoonwinkel hier in het dorp. Op hun advies zal ik per 25-07-2014 overstappen naar kpn.
Nu is het zo dat ik al vanaf mijn 14e klant ben van vodafone en ben nu ondertussen 25 jaar dit is dus een beste tijd. Mijn abonnement van de laatste 4 jaar zat zo rond de 60 of 70 euro iedere maand gewoon gelijk of enkele euros meer. Ik heb 2 maanden geleden dus mijn abonnement op gezegd waarnaar deze dus vandaag verliep en ik heb deze week een rekening gekregen van vodafone over mijn gebruik van juni deze was schrikbarend hoog maarliefst € 110,- dus ik heb gebeld en gevraagd of ik hiervan een specificatie kan krijgen nou dat kon wel maar helemaal gespecificeerd mochten ze niet ivm de privicy wet. Maar de meneer aan de telefoon gaf aan dat ik in de maand juni veel data verbruikt heb en in de maand juli is het volgens hem helemaal erg geweest want hier is mijn rekening opgelopen tot € 163,- Nu is het zo dat ik woon en werk op het zelfde adres en het ook nog eens zo is dat de maand juni juli erg druk is in de salon en ik nauwelijks buiten geweest ben (zonder wifi) want mijn werkdagen gingen dagelijks van 9.00 tot s avonds 21.00 en in de salon en het woon gedeelte staat altijd de wifi. Het is gewoon niet mogelijk dat ik zoveel data verbruikt heb want ik heb tenslotte nog nooit zo weinig aan mijn telefoon gezeten dit jaar ivm drukte. Meneer kon zien dat ik op een bepaalde datum veel verbruikt had, hij zei op 2 juni heeft u volgens onze informatie rond de klok van 7 uur savonds zoveel data verbruikt dat alleen kan als u een film kijkt. Nou dat kan niet want op dat moment zat ik in een massage behandeling van 1,5 uur en dan raak je natuurlijk nooit de telefoon aan en de telefoon lag gewoon in mijn salon dus een ander kan dit ook niet gedaan hebben. Nu wil ik weten hoe kan ik voorkomen dat ik deze belachelijk hoge rekeningen moet betalen terwijl ik weet dat ik het niet verbruikt heb en ik het heel frapant vind dat dit nu net precies gebeurd nadat ik het abonnement heb opgezegd. Overigens geldt voor mijn vader die ook woonachtig is op dit adres en ook thuis werkt het zelfde probleem, ook opgezegd en ook ineens een schrikbarend hoge rekening. Vodafone belazerd de boel er moet wat gebeuren ik kan en wil dit soort rare bedragen niet betalen. Wat kan ik doen? Ik heb de rabobank al gebeld om het bedrag van 110 euro terug te stortten en het volgende bedrag 163,- te voorkomen dat het afgeschreven word want ze moeten toch eerst maar eens bewijzen dat het daadwerkelijk zo is want ik kan namelijk bewijzen dat ik alle dagen aan het werk was en absoluut geen telefoon in mijn hand kan hebben hierbij. Mvg
Dit is een heel moeilijke kwestie. Vodafone legt nl de bewijslast bij u. En zie maar eens echt te bewijzen dat die data niet zijn verbruikt. Men heeft overal een antwoord op. Waar ik me wel over verbaas, is er geen waarschuwings-sms verstuurd?
Dat is volgens mij wel de gedragscode.
Dagelijks komen er klachten over dit gedoe binnen. Ach wat, laat ik u nog een medestander tonen die zich vandaag hier ook aanmeldde
klik HIER
Dit gaat maar door, dag in dat uit en er gebeurt niets.
Bij KPN zijn dit soort klachten een zeldzaamheid. Bij Tele2 heb je ook die klachten, maar Vodafone spant echt de kroon.
(wees maar blij dat u bij ze weg bent, ze jagen iedereen de Vodafonetent uit met dat hoge dataverbruik)
Ja ik heb wel een sms gehad met hoog data verbruik maar dit was 1 dag nadat de nieuwe datum in was gegaan dus ik dacht dit is van vorige maand nog en dan nog het is gewoon echt niet mogelijk ik ben de hele dag binnen van smorgens tot savonds met wifi en die werkt gewoon want anders doet mijn radio op de laptop het ook niet. Kijk als ik nou eens buiten de deur zal werken en veel onderweg ben dan kan ik het nog eens begrijpen maar ik ben vorige maand en deze maand nauwelijks buiten geweest en de dagen dat die jongen doorgaf als extreem verbruik was is gewoon aan het werk en heb ik de telefoon niet in de handen gehad (ligt gewoon achter mij) van deze maand heb ik overigens geen sms gehad dat ik veel data verbruik had. er klopt gewoon iets niet. Ze denken gewoon die mevrouw gaat weg en de rest van de familie ook dus laten we maar eens het onderste uit de kan proberen te halen want die mensen kunnen het toch niet bewijzen want als de specificaties opvragen dan kunnen wij ons beroepen op het prive gebeuren van de klant dat we die niet vrijkunnen geven dus niet kunnen vertellen waaraan het precies verbruikt is. Ik ben echt heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Vodafone beroept zich steeds weer op de wet privacy, maar je hebt toch recht om je eigen gegevens in te zien. Zij kunnen, door de telefoon, precies vertellen wanneer en hoe groot je verbruik is geweest maar datum en tijdstip hebben volgens mij niets met privacy te maken. Ik heb een alles in een pakket, incl. gratis bellen, van KPN en krijg elke maand een overzicht van alle telefoonnummers, incl de tijdsduur, die door mij in die periode gebeld zijn.
@gerbera
Bij Vodafone heb je ook gewoon 'n gespecificeerde rekening echter bij data wordt er geen definitie gegeven enkel tijdstip en het verbruik. Terwijl Vodafone dit wel gewoon kan zien (overigens zelfs wettelijk verplicht om hier logs van op te slaan), aangezien al hun data via hun proxyservers gaat.
Het is pure onwil van Vodafone en inderdaad zich beroepen op privacy is onzin, aangezien ze het nu toch al gewoon kunnen zien met welke ip's jij verbinding maakt.
Ja en dat is het mooie ik zei meneer vertel mij dan maar even wanneer en hoelaat. Dus de meneer had die gegevens erbij gepakt en zei nou die en die datum zo en zo laat. Ik heb mijn agenda erbij gepakt en daarin staat precies hoelaat ik een klant had en tot hoelang deze duurde en ik kon tijdens deze behandelingen (massages) mijn telefoon niet vast gehad hebben. Maar die meneer beweerd dat zijn gegevens juist zijn. Ik heb toch de specificaties op gevraagd en dan maak ik gewoon fotos van de afspraken in mijn agenda (dat is mijn bewijs dat ik niet gebruik heb kunnen maken van mijn telefoon op die tijdstippen) Ik hoop dat kpn dit soort geintjes niet gaat doen. Ik word iedergeval nooit geen klant meer van Vodafone.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer