Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
saronna - 19-08-2014 21:16:35
Huishouden & Energie

Seats and sofas koop contract ontbinden?

Beste kassa,

15 juni 2014 heb ik een aankoop gedaan van een bankstel (3 + 2 zitter) bij seats and sofas in maassluis.
hierbij werd mij verteld dat er een levertermijn is van 6 tot 8 weken, maar dat dit waarschijnlijk eerder zal zijn.
in de laatste week van juli heb ik de winkel gebeld om te vragen of hun weten wanneer de bank ongeveer geleverd zal worden. hierop kreeg ik een antwoord dat ik volgende week moest terug bellen want dan wisten ze meer. dus ik die week erop ( inmiddels 6 weken) wederom gebeld, met de vraag over de levering. kreeg ik als antwoord; oh maar dat kan nog wel 4/ 6) weken duren want de max. van de levertijd is 12 weken. oeps.. dat was ons niet verteld. toen erna werd mijn vriend gebeld, op de 12e met de melding dat de bank binnen is en of we die binnen 2 dagen kunnen halen. (wij werken beiden fulltime dus alleen t weekend was een optie). dus dat ook verteld, werd er snauwerig verteld; nou oke! dag! en zo de hoorn erop gegooid.

dus eenmaal aangekomen op de 16 aug. 2014 kwamen we binnen en meldde ons, was het van. ja wilt u pinnen of contant betalen, waarop ik zei; nou mogen we niet eerst de bank bekijken. waar ze ook nogal raar van op stond te kijken!
eenmaal de bank uit de goederen lift gehaald hebben we hem in de winkel opengemaakt en kwamen erachter dat bij allebei stiksels onder de armleuning bij het zitgedeelte los zaten, bij 1 stak er een spijkertje uit, de vulling in de kussens klopt voor geen meter, naden in t zitvlak zaten los. dus wij een verkoper erbij gehaald, en die gaf toe dat t slordige fouten zijn. en dat er 2 opties zijn. 1. elke vrijdag komt er een meubelmaker en die kan t met de hand stikken. maar hij zei er al bij.. daar kan ik je geen garantie op geven dat het mooi word want machinaal is t beste. en optie 2. een nieuwe bank maar weer met een levertijd van 12 weken. dus me vriend en ik waren er eigenlijk helemaal klaar mee, de bank met mankementen, onvriendelijk contact tussen klant en personeel. dus wij zeiden; nou eigenlijk zien wij geen van beiden zitten. we hoeven hem niet meer want onze vertrouwen is in dit bedrijf beschaamd. en toen kregen we eerst te horen dat dat geen optie was. en na lang erop door te hameren dat we hem niet meer wouden gaf ie toch toe. we mochten nog een rondje in de showroom maken voor een andere bank maar daar hadden we geen interesse in!
ons vertons vertrouwen is beschaamd, en hebben 30% vd bank betaald.. terwijl we met lege handen terug zijn gegaan. is 345 euro.. is er een mogelijkheid dat we dit terug kunnen krijgen?