Seats and sofas koop contract ontbinden?
Beste kassa,
15 juni 2014 heb ik een aankoop gedaan van een bankstel (3 + 2 zitter) bij seats and sofas in maassluis.
Hierbij werd mij verteld dat er een levertermijn is van 6 tot 8 weken, maar dat dit waarschijnlijk eerder zal zijn.
In de laatste week van juli heb ik de winkel gebeld om te vragen of hun weten wanneer de bank ongeveer geleverd zal worden. Hierop kreeg ik een antwoord dat ik volgende week moest terug bellen want dan wisten ze meer. Dus ik die week erop ( inmiddels 6 weken) wederom gebeld, met de vraag over de levering. Kreeg ik als antwoord; oh maar dat kan nog wel 4/ 6) weken duren want de max. van de levertijd is 12 weken. Oeps.. dat was ons niet verteld. Toen erna werd mijn vriend gebeld, op de 12e met de melding dat de bank binnen is en of we die binnen 2 dagen kunnen halen. (Wij werken beiden fulltime dus alleen t weekend was een optie). Dus dat ook verteld, werd er snauwerig verteld; nou oke! Dag! En zo de hoorn erop gegooid.
Dus eenmaal aangekomen op de 16 aug. 2014 kwamen we binnen en meldde ons, was het van. Ja wilt u pinnen of contant betalen, waarop ik zei; nou mogen we niet eerst de bank bekijken. Waar ze ook nogal raar van op stond te kijken!
Eenmaal de bank uit de goederen lift gehaald hebben we hem in de winkel opengemaakt en kwamen erachter dat bij allebei stiksels onder de armleuning bij het zitgedeelte los zaten, bij 1 stak er een spijkertje uit, de vulling in de kussens klopt voor geen meter, naden in t zitvlak zaten los. Dus wij een verkoper erbij gehaald, en die gaf toe dat t slordige fouten zijn. En dat er 2 opties zijn. 1. Elke vrijdag komt er een meubelmaker en die kan t met de hand stikken. Maar hij zei er al bij.. daar kan ik je geen garantie op geven dat het mooi word want machinaal is t beste. En optie 2. Een nieuwe bank maar weer met een levertijd van 12 weken. Dus me vriend en ik waren er eigenlijk helemaal klaar mee, de bank met mankementen, onvriendelijk contact tussen klant en personeel. Dus wij zeiden; nou eigenlijk zien wij geen van beiden zitten. We hoeven hem niet meer want onze vertrouwen is in dit bedrijf beschaamd. En toen kregen we eerst te horen dat dat geen optie was. En na lang erop door te hameren dat we hem niet meer wouden gaf ie toch toe. We mochten nog een rondje in de showroom maken voor een andere bank maar daar hadden we geen interesse in!
Ons vertOns vertrouwen is beschaamd, en hebben 30% vd bank betaald.. Terwijl we met lege handen terug zijn gegaan. Is 345 euro.. is er een mogelijkheid dat we dit terug kunnen krijgen?
Hallo saronna,
Tja, S&S.... veel klachten over.
..... is er een mogelijkheid dat we dit terug kunnen krijgen? .....
Had je die 30% als aanbetaling betaald?
Er is geen prestatie geleverd, dus moet je dat geld gewoon terugkrijgen.
Heb je dat dan niet terug gevraagd?
En wat was het commentaar van de verkoper?
Kijk even hier wat Consuwijzer er over schrijft.
Suc6
S en S is een verschrikkelijk bedrijf. Ze zijn nergens bij aangesloten. Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand daar nog wat gaat kopen.
U zult ze in de gelegenheid moeten stellen zo'n zelfde bank, maar dan goed te leveren.
Als u zomaar wilt annuleren bent u uw geld kwijt.
.........de bank met mankementen, onvriendelijk contact tussen klant en personeel.......
Dat is een zeer treffende omschrijving van S&S!
Je zult ze inderdaad de gelegenheid moeten geven een andere bank te leveren. Wees wel weer zo verstandig dit nog in de winkel na te kijken.
Voor de levering geldt dat u de verkoper een ingebrekestelling had moeten sturen. In de voorwaarden van dit soort bedrijven staat vaak dat u het bedrijf dan opnieuw 6 tot 8 weken moet gunnen. Maar dat is onredelijk. Met een levertijd van 6 tot 8 weken, is 2 weken vaak genoeg.
Een groot deel van de frustratie zit hem m.i. in de wel heel lange levertijd. Daar kunt u alleen weinig mee.
U moet de verkoper in beginsel de mogelijkheid geven om een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor vervanging te zorgen. Ook dit heeft u niet gedaan. Misschien dat u kunt aanvoeren dat het bedrijf nooit binnen redelijke termijn tot een vervangend product kon aanleveren. En dat het missen van een bank ernstige overlast is.
in de rij van klachten. Wat jammer dat jullie niet eerst Google raadplegen! Is één elegie van moeilijkheden bij S&S. En is niet nieuw maar jarenlange ellende met deze toko.
Oke dus zoals ik goed begrijp had ik op hun voorstellen in moeten gaan terwijl hij zelf al aangaf dat ie bij de reparatie niet de garantie kon geven dat t er beter op werd, of op sommige stiksels überhaupt nog kon repareren.
En anders moest ik 12 weken wachten op een bank terwijl me huisje al 2 weken af is. Mijn vertrouwen is gewoon beschaamd in dit bedrijf en wil er nog geen sec meer mee bezig zijn. Heb inmiddels een andere bank gekocht. Maar toch zit ik met die 30 % die ik moest aanbetalen bij bestelling. (Wat achteraf ook niet ..moet.. zoals ik van andere hoorde).
Wij hebben daar ruim 5 jaar geleden een bank besteld en nooit meer. Ten eerste belde ze ons op kort nadat ik bevallen was dat de bank klaar stond om opgehaald te worden. Mijn partner zegt, ja sorry ga vandaag niet halen ben net vader geworden. Heel bot vanuit hun, opslag staat vol, u komt vandaag of hij blijft buiten het magazijn staan op u risico. Pfff dus partner kon gaan zodra ik op de afdeling lag bij te komen :(.
Nog geen 6 maanden laten was het lounge gedeelte ingezakt. ( grote hoekbank ca 1100 euro) en hebben dot zelf laten maken door de meubelmaker. Dit omdat hij terug gebracht zou moeten worden en dan weken later weer ophalen. Das was geen optie. Na 3 jaar hebben we een nieuwe bank gekocht bij een echte meubelzaak. Nu 2,5 jaar later nog als nieuw
Geen zaken doen met hun
Ze moeten de kans krijgen hun fout te herstellen maar hoeveel weken dit mag duren weet ik niet
@saronna
Na die aanbetaling kunt u nu fluiten. Helaas. Geen een zaak kan u verplichten tot aanbetalen, maar dan hoeven zij ook niets te leveren.
Zelf betaal ik nooit aan, of slecht een symbolisch bedrag.
De reeds gegeven raadgevingen gelden natuurlijk alleen als je te maken hebt met een fatsoenlijk bedrijf. Daar is nu geen sprake van. Als een leverancier niet te goeder trouw blijkt te zijn en dat zijn ze hier niet, dan moet je ze met gelijke munt terug betalen. Asocialen hoef je echt niet met zoveel egards te behandelen. Het reeds aanbetaalde moet gewoon terugkomen. Flinke jongen die mij zonder dat geld de winkel uitkreeg. Recht of geen recht! Laat je niet gek maken! Heb het al een aantal malen aan de hand gehad. Ik blijf altijd netjes, maar ik krijg dat geld echt wel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer