Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kn
kned - 28-08-2014 15:55:13
Huishouden & Energie

Keuken leverancier wil montage van garantie zaak niet uitvoeren

Ik wil graag advies over de volgende zaak:
eind 2012 heb ik een (flinke) keuken gekocht die begin 2013 geleverd is.
ik heb gekozen voor zelf plaatsen.
na ruim een jaar (mei 2014) bleek dat de folie van de fronten van alle (!) deurtjes en lades (16 stuks bij elkaar) los gaat laten.
dus keuken leverancier gebeld, die is langsgekomen. vond het niet horen maar moest de fabriek contacten en heeft 1 frontje meegenomen.
na een week of 6 kregen we te horen dat alle fronten kosteloos vervangen zouden worden.

begin jullie kregen we een mail met een vraag voor een "service bezoek" voor de nieuwe fronten.
aangezien er die dag niemand thuis was en dat 1 dag voor onze vakantie was hebben we teruggemaild dat dat niet kon en een week of drie opgeschoven moest worden.

groot was onze verbazing toen we die avond thuiskwamen en de buurvrouw kwam vertellen dat bij haar een verzameling frontjes bezorgd was omdat we niet thuis waren.
ten eerste hadden we aangegeven dat het niet kon en ten tweede gaan we er wel vanuit dat dit gemonteerd wordt.

gezien de vakantie nog heel even gebeld naar de keuken leverancier dat we hier niet mee akkoord gingen en na de vakantie hierop terug zouden komen.

de afgelopen weken hebben we een aantal keer contact gehad maar de leverancier wil dit niet kosteloos komen vervangen.
eerst hebben ze een reden opgegeven dat het was omdat wij de keuken zelf geplaatst hebben. dat vind ik onzin, als ik een montagefout heb gemaakt dan moet ik de montage zelf doen maar dit is een productiefout.
nu zeggen ze dat ze genoeg garantie geleverd hebben door de fronten kosteloos te vervangen, het zou geen productiefout zijn omdat de frontjes bij het plaatsen goed waren.

in de garantievoorwaarden staat dat er 5 jaar garantie wordt geleverd op ontwerp, materiaal en fabricagefouten. en dat ze de keuze hebben om de zaken te herstellen of te vervangen.

ik vind dat naast de levering dit gewoon kosteloos gemonteerd moet worden.

zie ik het nu fout of niet?