Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
meltp - 18-09-2014 15:38:50
Computers & Telefonie

T-Mobile en een defecte Samsung Galaxy S5

Ik heb sinds april 2014 mijn abonnement bij t-mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (om en nabij) voor een samsung galaxy s5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.

nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.

toen ik bij de t-mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs samsung te gaan (die zat verderop).
samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.

echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.

een telefoontje naar t-mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.

ze vroegen of ik langs de t-mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door samsung.
echter geloofde t-mobile niet in de expertise van samsung, om haar eigen producten te repareren. en wilde ze het toestel zelf repareren.
ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "gemaakt" was.

ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
t-mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "dat is alleen voor verzekerde klanten".

mijn vraag is nu dus, hoe kan t-mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?

staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?