T-Mobile en een defecte Samsung Galaxy S5
Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.
Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.
Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.
Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.
Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.
Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.
Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".
Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?
Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?
Ik lees op de consuwijzer:
De verkoper moet ervoor zorgen dat u een oplossing krijgt binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt.
Wat is die "bepaalde tijd"?
Want 9 weken vind ik een bijzonder lang termijn, om zonder toestel te zitten. En wanneer is het "teveel last"?
Want ik kan dus geen gebruik maken van mijn abonnement..
Jouw telefoon is nu wel in reparatie bij T-Mobile? (waarschijnlijk, volgens T-Mobile ook nog eens de eerste reparatie..)
U zult toch nog wel een oud mobieltje in een la hebben liggen, dus uw abonnement kunt u dan gewoon gebruiken.
En wie zegt dat het nu niet gerepareerd kan worden? Hoewel u straks wel "waterschade" kunt hebben.
Grappig dat je het zegt.
Nee ik heb geen oud telefoontje in een lade liggen.
Is ook niet iets waar een telecom provider als T-Mobile vanuit mag gaan.
Daarbij heb je tegenwoordig die "Micro sim" die nergens anders meer in past.
Moet je weer een "hoesje" om je simkaart kopen om een oudere telefoon te gebruiken.
Hij gaat voorlopig niet meer naar T-Mobile, ik ben eerder klaar als ik hem nogmaals naar Samsung stuur, die weten tenminste dat het de vorige keer ook niet heeft geholpen.
Ik hoop dat zij iets nieuws proberen.
Echter beantwoorden jullie mijn vraag niet.
Maar toch bedankt voor de reactie.
wonderlijke reactie. Samsung had er toch juist niets van gebakken? En u weet toch niet of hij danniet gerepareerd terugkomt? U gaat er meteen van uit van niet.
[quote=meltp schreef op donderdag 18 sep 2014, 15:38]Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.
Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.
Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.
Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.
Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.
Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.
Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".
Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?
Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?
[quote=meltp schreef op donderdag 18 sep 2014, 15:38]Ik heb sinds April 2014 mijn abonnement bij T-Mobile verlengd.
2 jaar lang, betaal ik 40 euro p/m (Om en nabij) voor een Samsung Galaxy S5 met onbeperkt internet, en 200 smsjes.
Nu een maand geleden is mijn toestel kuren gaan vertonen.
Het toestel ging vanzelf uit, reageerde niet meer op knopjes, en je moest de batterij eruit halen en opnieuw erin doen om hem weer op te kunnen starten. Ook gebruikte het android proces 55% van de batterij (in 5 minuten van 90% naar 11%) en werd het toestel erg heet.
Toen ik bij de T-Mobile shop zelf langs ging, raadde ze me daar aan om langs Samsung te gaan (Die zat verderop).
Samsung heeft mijn telefoon opgestuurd en gerepareerd.
Echter toen ik mijn toestel na 3 weken terug kreeg, bleken dezelfde gebreken te bestaan.
Een telefoontje naar T-Mobile hielp me ook niet bijzonder veel.
Ik vertelde ze mijn situatie, en ze begrepen dat het vervelend was.
Ze vroegen of ik langs de T-Mobile winkel kon gaan en nogmaals mijn telefoon in wilde leveren, dit zou dan weer minimaal 2 tot maximaal 3 weken duren.
Ik had de bon van de reparatie en kon aantonen dat dit toestel al "gerepareerd" was door Samsung.
Echter geloofde T-Mobile niet in de expertise van Samsung, om haar eigen producten te repareren. En wilde ze het toestel zelf repareren.
Ik voelde de bui al hangen, het toestel zou ik weer drie weken kwijt zijn, om vervolgens te horen te krijgen dat hij "Gemaakt" was.
Ik vroeg hoe dat zat met een vervangend toestel, en schrok van de reactie.
T-Mobile moet eerst drie maal een toestel ter "reparatie" sturen voor ze een vervangend toestel kunnen geven, dit zou dus nog 9 weken (twee en een halve maand) kunnen duren voor ik een nieuw toestel zou krijgen.
Op de vraag of ik dan een tijdelijk leen toestel kon krijgen werd geantwoord met "Dat is alleen voor verzekerde klanten".
Mijn vraag is nu dus, hoe kan T-Mobile een telefoon drie maal laten "maken" voor ze een nieuwe moeten geven, terwijl ik wel door mag betalen voor mijn abonnement, en ik overduidelijk nog garantie heb op het toestel?
Staat er niet iets in de consumenten bond dat me hierbij kan steunen?
ik goeden middag.
Ik heb enig sinds het zelfde probleem maar dan met Vodafone en de firma Dynafix.
Mijn toestel een iPhone 5s vertoonde ook kuren nog binnen de garantie periode. Ik moest opeens de accu tot drie keer aantoe opladen per dag en ik speel er echt geen spelletjes op of muziek. Ik naar Vodafone geweest en ik moest een nummer bellen en hij zou gemaakt worden. Zo gezegd zo gedaan en hij werd op gehaald en ik zou ook een leentoestel krijgen tot zover gaat alles dus goed. Toen na een week kreeg ik hem terug ik helemaal blij. Totdat ik de volgende ochtend mijn reeds gemaakte iPhone 5s pakte en hij dus weer leeg was en ik dacht toen nog zal me niet weer gebeuren en ja hoor drie keer die dag en de volgende dag ook weer want het was weekend. Die Maandag weer gebeld met Vodafone weer een verzoek tot reparatie aanvragen, weer die telefoon op gehaald. Na ruim 4weken had ik dat ding nog niet terug dus ik naar de firma Dynafix gebeld. En hun vertelden mij dat ik nog steeds mijn zoek functie had aan staan en dat ze mij daarvan al een aantal keer een E-mailtje hadden gestuurd. Ik kan u vertellen dat dat inderdaad tot twee keer is gebeurd een keer de aller eerste keer en de tweede keer nog een keer want ik dacht dus dat ik hem al had uit gezet, want anders schijnen ze hem dus niet te kunnen maken. Dat telefoon gesprek liep helemaal uit de hand want de persoon bleef volhouden dat er meerdere mailtjes waren getuurd wat dus echt niet zo is. Ik heb mijn beklag gedaan bij Vodafone om mijn contract te ontbinden want ik zit al sinds dat het nog Libertel heten. Ik krijg gewoon mijn gelijk niet bij Vodafone hoe kan het ook anders. Wat ik wil is dat ze gewoon mijn contract ontbinden. Want ik heb ze naar mijn mening tot twee keer aan toe de kans gegeven om mijn toestel temaken en ze hebben zonder mijn mede weten gewoon mijn toestel omgeruild voor een andere die ook weer een probleem heeft namelijk dat hij terug springt in de foto/ Fotostream modus. Het verhaal is eigenlijk nog veel langer. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik ben het gewoon niet eens met de gang van zaken met vriendelijke groet,
Dave
@delara
Stel eerst Vodafone in gebreke, geef ze bijvoorbeeld nog 4 weken om het op te lossen.
Hierna ontbind jij zelf het contract, klaar (bewijsstukken goed bewaren!)
Blijven wachten tot Vodafone dit gaat doen, is zinloos. Die blijven jou gewoon aan 't lijntje houden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer