Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vi
vincents74 - 15-02-2015 22:25:04
Elektronica & TV

Garantie Miele???

Binnen 6 maanden na aankoop is de manchet van onze nieuwe miele wasmachine a 1000 euro kapot gegaan. winkelier geeft aan dat er een miele-monteur bij moet komen.
deze monteur vindt dat de schade is ontstaan door een waszakje wat tussen de deur moet hebben gezeten. wij zijn het hier niet mee eens en denken dat er tijdens het wasproces iets tussen de manchet is gaan zitten. in deze was zat niks vreemds. alles zou normaal gesproken gewoon gewassen moeten kunnen worden. net zoals dat 15 jaar lang bij onze oude bosch wasmachine kon.
volgens de consumentenwet moet de winkelier aantonen dat er aantoonbaar foutief gebruik van gemaakt is. is dit aantoonbaar foutief gebruik?
wij hebben dit verhaal bij de winkelier kenbaar gemaakt. zij hebben met miele overleg gehad en uiteindelijk hoeven we de voorrijkosten niet te betalen. blijft nog steeds een bedrag van ongeveer 100 euro over. zeer teleurstellend resultaat voor zo'n dure machine van zo'n groot bedrijf.
de nieuwe wasdroger gaat in ieder geval van een ander merk worden.