vi
door vincents74 Feb 15, 2015 om 22:25
Elektronica & tv

Garantie Miele???

Binnen 6 maanden na aankoop is de manchet van onze nieuwe Miele wasmachine a 1000 euro kapot gegaan. Winkelier geeft aan dat er een Miele-monteur bij moet komen.
Deze monteur vindt dat de schade is ontstaan door een waszakje wat tussen de deur moet hebben gezeten. Wij zijn het hier niet mee eens en denken dat er tijdens het wasproces iets tussen de manchet is gaan zitten. In deze was zat niks vreemds. Alles zou normaal gesproken gewoon gewassen moeten kunnen worden. Net zoals dat 15 jaar lang bij onze oude Bosch wasmachine kon.
Volgens de consumentenwet moet de winkelier aantonen dat er aantoonbaar foutief gebruik van gemaakt is. Is dit aantoonbaar foutief gebruik?
Wij hebben dit verhaal bij de winkelier kenbaar gemaakt. Zij hebben met Miele overleg gehad en uiteindelijk hoeven we de voorrijkosten niet te betalen. Blijft nog steeds een bedrag van ongeveer 100 euro over. Zeer teleurstellend resultaat voor zo'n dure machine van zo'n groot bedrijf.
De nieuwe wasdroger gaat in ieder geval van een ander merk worden.

5338 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2015 om 22:36
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

In geval van géén garantie, dient de verkoper te bewijzen dat de schade door de gebruiker is ontstaan. Hij heeft een monteur ingeschakeld ter reparatie/beoordeling. Daardoor heeft de verkoper (kennelijk) bewezen dat het dus geen garantie is. Dat de voorrijkosten geschrapt worden is dan wel "een coulance". Als er (kennelijk) communicatie is geweest tussen verkoper en Miele zou ik nadrukkelijk het bewijs opvragen van uw schuld. ALS dat zo is, tja, dan is het rekening man.

19
door 1953 - Feb 15, 2015 om 23:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Deze vraag, van gelijke strekking, was toch eerder gesteld?

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2015 om 00:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt met Miele niets van doen, maar met de verkoper. Dus laat de verkoper dat maar bewijzen.

sw
door swat1500 - Feb 16, 2015 om 00:21
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de verkoper echter voet bij stuk blijft houden zult u naar de rechter moeten stappen. Garantie hebben wil niet zeggen dat je dat ook altijd krijgt als je stelt dat je daar recht op hebt.

19
door 1953 - Feb 16, 2015 om 00:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

U heeft sowieso twee jaar wettelijke garantie.

Wat u goed heeft gedaan om de garantieaanspraak bij de verkopende partij voor te leggen, die heeft herstelplicht.

Verkopende partij moet sowieso een verkocht (ondeugdelijk) product aantonen dat enig nalatigheid verweten kon worden jegens de klant.

Dat verkopende partij de fabrikant inschakelde en deze herstelde. Mocht Miele u geen kosten aanrekenen. Als er kosten zouden zijn, en dat was er, die voor de rekening van de verkopende artij komen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2015 om 10:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dus machine is gemaakt en de kosten hiervan zijn 100 euro, die je nog moet betalen.
Juiste conclusie?

vi
door vincents74 - Feb 16, 2015 om 17:22
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt alvast voor deze reacties. Ik ga zeker het rapport opvragen. Goeie tip.
Morgen wordt de machine gemaakt. Die 100 euro is de indicatie van de kosten.
Waar het mij met name omgaat, is waar kun je terecht als winkelier en fabrikant het met elkaar eens zijn zoals in ons geval. Waar sta je dan als consument en bij wie of wat kun je dan nog terecht?
Heeft iemand daar nog een tip voor?

mahadma
door mahadma - Feb 16, 2015 om 17:25
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Er kan er maar één gelijk hebben, als u dat bent, mooi. Maar als de andere partij onomstotelijk gelijk heeft en dat kan bewijzen, tja dan wordt het lastig.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2015 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zie alleen niet in hoe een waszakje de manchet van een deur kan beschadigen. Dat moet die monteur dan maar eens uitleggen.

En gebruikt u waszakjes?

zoekster
door zoekster - Feb 16, 2015 om 17:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=vincents74 schreef op maandag 16 feb 2015, 17:22]Bedankt alvast voor deze reacties. Ik ga zeker het rapport opvragen. Goeie tip.
Morgen wordt de machine gemaakt. Die 100 euro is de indicatie van de kosten.
Waar het mij met name omgaat, is waar kun je terecht als winkelier en fabrikant het met elkaar eens zijn zoals in ons geval. Waar sta je dan als consument en bij wie of wat kun je dan nog terecht?
Heeft iemand daar nog een tip voor?
Hier een rechtszaak van maken is te duur, dat begrijpt u zelf ook wel. Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden om uw recht te halen.
Dan moet u eerst vertellen waar u die machine heeft gekocht (naam van de verkoper) en of dit via internet is gegaan of via een gewone winkel.

Dit kan een zaak worden voor een geschillencommissie. Dus laat nog wat van u horen voor morgen, het is beter 'gewapend' met kennis de strijd aan te gaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer