Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zo
zorganisatie - 26-03-2015 16:37:44
Computers & Telefonie

Vodafone life! content op de rekening

Onlangs controleerde ik mijn telefoonrekeningen van het afgelopen jaar, vanwege het doen van belastingaangifte. toen bleek mij dat ik vanaf aug 2014 betaal voor vodafone life! content. dit blijkt samen te hangen met de aanbieding van vodafone in de zomer van 2014 om gratis gebruik te maken van 1 maand tv op mijn mobiel, zonder kosten, zonder verplichtingen en waarbij het datagebruik niet van mijn rekening af zou gaan. met die condities: geen kosten en geen verplichtingen na afloop van de maand, wilde ik dat wel proberen. ik installeerde de bijbehorende app, maar het bleek (wegens overweldigend succes) niet te werken. jammer dan, dacht ik, gauw vergeten, het was toch al niet mijn behoefte om op een mobiele telefoon tv te kijken. nu blijkt dat het geheel niet vrijblijvend en zonder verplichtingen was, maar dat ik er vanaf aug 2014 € 7,95 /maand voor blijk te betalen! op my vodafone is niet te vinden dat ik op enigerlei wijze geabonneerd ben op vodafone life!content. ook in de vodafonewinkel kan het personeel er niets over vinden en mij niet helpen. k ben vasthoudend en heb ter plekke de klantenservice gebeld. ook die kon niets voor mij betekenen, want vodafone was niet degene met wie ik die verplichting was aangegaan! ik ben helemaal geen verplichting aangegaan voor vodafone life! content, de enige verplichting die ik heb is een vodafone red abonnement dat bijna aan het eind van zijn looptijd is! via mijn vasthoudendheid kwam ik uiteindelijk terecht bij de afdeling smartphone. de dame daar in kwestie zei dat ze het wel onmiddellijk kon stopzetten, maar mij de betaalde maandelijkse tarieven niet kon retourneren. uit coulance kon ze wel de laatste 3 maanden retourneren. daarmee ben ik niet akkoord gegaan, ik had al een officiele klacht ingediend. afd. smartphone adviseerde dan de klachtafhandeling af te wachten. vandaag telefonisch contact gehad als reactie op mijn klacht: het is geheel en al mijnv erantwoordelijkheid om de rekeningen goed te controleren en bij fouten daarop te reageren binnen redelijke termijn. volgens de afdeling klachtafhandeling kan dat niet met terugwerkende kracht langer dan 3 maanden. ik had aan de rekeningen kunnen zien dat ik ergens op was geabonneerd en daar al veer eerder op kunnen reageren. mijn argument: u hebt mij vrijblijvend, zonder verplichtingen iets aangeboden dat nu blijkt niet vrijblijvend te zijn! ik ken mijn abonnement (onbeperkt bellen, sms-en en zoveel data tegoed dat ik dat nooit op maak), waardoor ik geen behoefte heb om de rekeningen te controleren, die zijn steeds ongeveer gelijk. ook al is mijn bel- en sms-gedrag veranderd, ik hang aan dat veel te ruime abonnement tot het einde van de looptijd, dus geen reden om daar maandelijks naar te kijken. volgens de afdeling klachtafhandeling ontslaat mij dat niet van mijn verantwoordelijkheid om de rekeningen regelmatig te controleren, dat staat in de voorwaarden van vodafone. ze kan mij alleen de 3-maanden retourneren als ik akkoord ga dat daarmee de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. ik heb gezegd bedenktijd te willen, omdat ik eerst advies wil inwinnen bij consumentenbond en consumentenprogramma's. heeft iemand tips hoe ik met terugwerkende kracht voor een periode van 8 maanden onder een maandtarief uit kan van € 7,95 exc btw? ik heb nooit gebruik gemaakt van het aanbod.