zo
door zorganisatie Mar 26, 2015 om 16:37
Computers & telefonie

Vodafone life! content op de rekening

Onlangs controleerde ik mijn telefoonrekeningen van het afgelopen jaar, vanwege het doen van belastingaangifte. Toen bleek mij dat ik vanaf aug 2014 betaal voor Vodafone life! content. Dit blijkt samen te hangen met de aanbieding van Vodafone in de zomer van 2014 om gratis gebruik te maken van 1 maand TV op mijn mobiel, zonder kosten, zonder verplichtingen en waarbij het datagebruik niet van mijn rekening af zou gaan. Met die condities: geen kosten en geen verplichtingen na afloop van de maand, wilde ik dat wel proberen. Ik installeerde de bijbehorende app, maar het bleek (wegens overweldigend succes) niet te werken. Jammer dan, dacht ik, gauw vergeten, het was toch al niet mijn behoefte om op een mobiele telefoon TV te kijken. Nu blijkt dat het geheel niet vrijblijvend en zonder verplichtingen was, maar dat ik er vanaf aug 2014 € 7,95 /maand voor blijk te betalen! Op my Vodafone is niet te vinden dat ik op enigerlei wijze geabonneerd ben op Vodafone life!content. Ook in de Vodafonewinkel kan het personeel er niets over vinden en mij niet helpen. k ben vasthoudend en heb ter plekke de klantenservice gebeld. Ook die kon niets voor mij betekenen, want Vodafone was niet degene met wie ik die verplichting was aangegaan! Ik ben helemaal geen verplichting aangegaan voor Vodafone life! content, de enige verplichting die ik heb is een Vodafone Red abonnement dat bijna aan het eind van zijn looptijd is! Via mijn vasthoudendheid kwam ik uiteindelijk terecht bij de afdeling Smartphone. De dame daar in kwestie zei dat ze het wel onmiddellijk kon stopzetten, maar mij de betaalde maandelijkse tarieven niet kon retourneren. Uit coulance kon ze wel de laatste 3 maanden retourneren. Daarmee ben ik niet akkoord gegaan, ik had al een officiele klacht ingediend. Afd. Smartphone adviseerde dan de klachtafhandeling af te wachten. Vandaag telefonisch contact gehad als reactie op mijn klacht: Het is geheel en al mijnv erantwoordelijkheid om de rekeningen goed te controleren en bij fouten daarop te reageren binnen redelijke termijn. Volgens de afdeling klachtafhandeling kan dat niet met terugwerkende kracht langer dan 3 maanden. Ik had aan de rekeningen kunnen zien dat ik ergens op was geabonneerd en daar al veer eerder op kunnen reageren. Mijn argument: u hebt mij vrijblijvend, zonder verplichtingen iets aangeboden dat nu blijkt niet vrijblijvend te zijn! Ik ken mijn abonnement (onbeperkt bellen, sms-en en zoveel data tegoed dat ik dat nooit op maak), waardoor ik geen behoefte heb om de rekeningen te controleren, die zijn steeds ongeveer gelijk. Ook al is mijn bel- en sms-gedrag veranderd, ik hang aan dat veel te ruime abonnement tot het einde van de looptijd, dus geen reden om daar maandelijks naar te kijken. Volgens de afdeling klachtafhandeling ontslaat mij dat niet van mijn verantwoordelijkheid om de rekeningen regelmatig te controleren, dat staat in de voorwaarden van Vodafone. Ze kan mij alleen de 3-maanden retourneren als ik akkoord ga dat daarmee de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Ik heb gezegd bedenktijd te willen, omdat ik eerst advies wil inwinnen bij consumentenbond en consumentenprogramma's. Heeft iemand tips hoe ik met terugwerkende kracht voor een periode van 8 maanden onder een maandtarief uit kan van € 7,95 exc btw? ik heb nooit gebruik gemaakt van het aanbod.

1068 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2015 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat u geen gebruik gemaakt hebt, is niet relevant.

Hebt u die aanbieding nog? Dan ze daarmee om de oren slaan.

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2015 om 21:17
16844 Antwoorden / 108 Vragen
0

Dat "onlangs controleerde ik mijn telefoonafrekeningen" van het afgelopen jaar vind ik dan weer vreemd. Tenzij u 1 maal per jaar een rekening krijgt, van wie dan ook, zou ik zelf mijn online betalingen toch minimaal 1 maal per week goed bekijken. Maar goed, sla ze dan maar met hun aanbieding maar om de oren, zoals tijger1 aangeeft.

jo
door jolle1993 - Mar 27, 2015 om 00:12
11 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heel herkenbaar bin Vodafone, zo heb ik dit gehad met een toestelverzekering. Ik heb bij de aanschaf van mijn mobiele abonnement aangegeven dat ik geen gebruik wilde maken van de verzekering. De medewerker heeft dit toch aangezet zonder dat ik hiermee akkoord ben gegaan. Sterker nog hij heeft mij eerst laten tekenen voordat hij over de verzekering begon... inmiddels is deze uitgeschakeld. Maar nu doen er weer andere problemen voor. Metname het netwerk, maar ook mijn telefoon werkt niet naar behoren. Ben hier al vanaf augustus 2014 over in discussie en nu lijkt het erop dat er eindelijk stappen ondernomen worden. Mijn tip is aan blijven houden, bel zo vaak als mogelijk en mail naar hen toe. Ze worden vanzelf moe van het gezeur. Omdat ze weten dat ze niet netjes handelen.

Aangezien het bij u gaat om een product verkoop onder uiteindelijke "valse voorwenselen" zij geven aan dat u dit product gratis mag proberen, u kunt hiervan geen gebruik maken. Vrijblijvend een product proberen betekend wel dat er kleine lettertjes bij staan, vaak gaat het hierbij om een maand of een week gratis proberen, daarna gewoon betalen. Maar aangezien u het product nieteens hebt kunnen gebruiken kan het wel moeilijk worden voor Vodafone. Zij kunnen in het systeem zien hoevaak u belt, hoelang, hoeveel u sms't en zelfs uw datagebruik kunnen zij inzien. Hierbij kan en mag u er naar mijn inziens vanuit gaan dat dit ook voor de tv-op mobiel dienst telt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
En super veel succes.

ho
door hopetobehelping - Mar 27, 2015 om 07:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zorganisatie,

laat ze maar met bewijs komen dat u een abonnement bent aangegaan voor 'Vodafone life! content'.
Betwijfel of ze dat hebben.
Als ze daar niet mee op de proppen willen of kunnen komen of niet het hele bedrag aan u retourneren dan naar de geschillencommissie stappen. Zie ook de informatie op consuwijzer, klik hier.
Men gokt er gewoon op dat men voor dat bedrag 'het maar laat zitten'. Ze weten zelf ook heel goed dat ze heel fout bezig zijn.
Natuurlijk was het beter geweest als u uw rekeningen eerder had gecontroleerd, maar dat Vodafone u dit verwijt is wel bizar. Alsof Vodafone over zichzelf zegt 'wij maken er een potje van en dat had u kunnen weten en daar had u op moeten anticiperen'. De omgekeerde wereld in mijn ogen.
Uiteraard alle communicatie goed bewaren en liefst zwart op wit.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 27, 2015 om 08:38
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zorganisatie,

Vervelend om te horen dat je kosten hebt gemaakt voor een content dienst.

Uit je bericht begrijp ik dat je klacht al is behandeld door onze klachtenafdeling. Mijn collega's hebben je klacht uitgebreid onderzocht en aangegeven dat ze graag 3 maanden willen crediteren.
Ik kan je geen andere oplossing aandragen. Wil je graag gebruik maken van het aanbod van mijn collega dan wil ik je adviseren om op de betreffende mail/brief te reageren.

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2015 om 08:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan staat dus alleen nog de weg open naar de geschillencommissie.

En vooral niet vergeten. Overstappen naar een andere provider zodar dan ka,.

crewmember
door crewmember - Mar 27, 2015 om 09:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Euhh. Volgens mij ben jij hier fout.

Zonder verplichtingen houdt in dat je hem na de gratis maand kosteloos zonder consequenties weer mag stopzetten. Je moet dit echter nog steeds zelf doen. Als je dit niet doet gaat hij stilzwijgend door.

Dit werkt het zelfde met dingen als: 1 maand gratis NRC handelsblad, of 1 maand gratis staatsloten!

Coulance pakken zou ik zeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer