Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aphdejong80
aphdejong80 - 08-04-2015 12:03:29
Computers & Telefonie

afgesloten van de wereld

Goedemorgen,

is er ergens een wijsgeer die ons kan helpen met het volgende verhaal:

wij wilden weg bij onze provider mobicross. de opzegging stond gepland op 6 april. we wilden over naar tele2 en deze gaf aan rond 6 april actief te worden.
nu kregen wij 30 maart een sms van tele2 dat mijn aanvraag geannuleerd was omdat ze geen goede adres gegevens van ons zouden hebben. wij gebeld: het stond toch goed in het systeem....
na enig gesprek met de klantenservice bleek toen dat ze ons pas rond de 25e van april konden aansluiten. dit zou te maken hebben met een technische storing.
hierop hebben wij onze oude provider weer gebeld met de vraag of ze onze opzegging kunnen opschuiven naar eind april. dit werd meerdere malen beaamd.

u raadt het nu al:
donderdagnacht (2 april) om 00.58 werden we afgesloten van de wereld. uiteraard zijn we gaan bellen en mobicross wist van niks, want we stonden actief in hun systeem en ze zouden het uitzoeken.

kpn wholesale gebeld ook (beide providers lopen via het netwerk van kpn) en zij konden mij vertellen dat als het moet wij per direct aangesloten kunnen worden.

tele2 kan dit echter niet. zij willen van niks weten. we kunnen eind april op actief....
mobicross weer gebeld en nu beweren ze bij hoog en laag dat we op non-actief staan en dat we 6 april zijn afgesloten en dat ze niets meer kunnen doen. ondertussen zitten we al bijna een week zonder tv en internet. en vooral dat laatste is hard nodig voor scholing en werk...
wat kunnen wij doen?
wie is verantwoordelijk?

het is toch te belachelijk voor woorden dat wij, als consument, de dupe worden van het vingerwijzen van providers???
want niemand wil verantwoordelijkheid nemen of een oplossing bedenken. en wij maar kosten maken omdat zij fout op fout stapelen. waar verhalen we de benzinekosten, kosten voor de mobieltjes, verloren tijd?

vriendelijke groet,

alexander