aphdejong80
door aphdejong80 Apr 8, 2015 om 12:03
Computers & telefonie

Afgesloten van de wereld

Goedemorgen,

is er ergens een wijsgeer die ons kan helpen met het volgende verhaal:

Wij wilden weg bij onze provider Mobicross. De opzegging stond gepland op 6 april. We wilden over naar Tele2 en deze gaf aan rond 6 april actief te worden.
Nu kregen wij 30 maart een sms van Tele2 dat mijn aanvraag geannuleerd was omdat ze geen goede adres gegevens van ons zouden hebben. Wij gebeld: het stond toch goed in het systeem....
Na enig gesprek met de klantenservice bleek toen dat ze ons pas rond de 25e van april konden aansluiten. Dit zou te maken hebben met een technische storing.
Hierop hebben wij onze oude provider weer gebeld met de vraag of ze onze opzegging kunnen opschuiven naar eind april. Dit werd meerdere malen beaamd.

U raadt het nu al:
Donderdagnacht (2 april) om 00.58 werden we afgesloten van de wereld. Uiteraard zijn we gaan bellen en Mobicross wist van niks, want we stonden actief in hun systeem en ze zouden het uitzoeken.

KPN Wholesale gebeld ook (beide providers lopen via het netwerk van KPN) en zij konden mij vertellen dat als het moet wij per direct aangesloten kunnen worden.

Tele2 kan dit echter niet. Zij willen van niks weten. We kunnen eind april op actief....
Mobicross weer gebeld en nu beweren ze bij hoog en laag dat we op non-actief staan en dat we 6 april zijn afgesloten en dat ze niets meer kunnen doen. Ondertussen zitten we al bijna een week zonder tv en internet. En vooral dat laatste is hard nodig voor scholing en werk...
Wat kunnen wij doen?
Wie is verantwoordelijk?

Het is toch te belachelijk voor woorden dat wij, als consument, de dupe worden van het vingerwijzen van providers???
Want niemand wil verantwoordelijkheid nemen of een oplossing bedenken. En wij maar kosten maken omdat zij fout op fout stapelen. Waar verhalen we de benzinekosten, kosten voor de mobieltjes, verloren tijd?

vriendelijke groet,

Alexander

751 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kosten verhalen wordt gewoonweg lastig. Mobicross geeft verkeerde informatie, maar handelt wel naar de opzegging. Tele2 handelt niet naar de toezegging. Persoonlijk vind ik het een lastig verhaal waar je als consument echt niet als winnaar uit gaat komen.

Ik zou zeggen, stap over naar KPN en meldt Tele2 af, waardeloze service

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tele 2 maakt geen gebruik van het netwerk van KPN.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom maakt u dan benzinekosten?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is verschrikkelijk zielig voor u. Empathisch genoeg?

Helaas komen zulke fouten heel veel voor. Vraag een dongel aan Tele 2, kunt u in ieder geval internetten.

Misschien in de omgeving even een Digitenne kastje lenen met kasrtje uiteraard, hebt u ook tv.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

pino123 schreef op woensdag 8 apr 2015, 13:47: Je kosten verhalen wordt gewoonweg lastig. Mobicross geeft verkeerde informatie, maar handelt wel naar de opzegging. Tele2 handelt niet naar de toezegging. Persoonlijk vind ik het een lastig verhaal waar je als consument echt niet als winnaar uit gaat komen.

Ik zou zeggen, stap over naar KPN en meldt Tele2 af, waardeloze service


Dat was mijn gedachte ook, echter vermoed ik dat het dan nog langer gaat duren, want ik heb ook al meer dan eens te horen gekregen dat 'men' wettelijk verplicht is zich aan de maand opzeg/aansluit tijd te houden. De consument dient immers twee weken bedenktijd te hebben.......
Daarnaast handelt Mobicross niet helemaal correct, want de afspraak was 6 april. Niet 2 april.

@tijger1: niet zo denigrerend graag. Dan begrijp je dus niet wat ik zeg.
Maar benzinekosten worden bijvoorbeeld gemaakt omdat we overal heen moeten schieten om te kunnen werken. Wij zijn voor werk en scholing wel afhankelijk van internet.
Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.
En een dongel dient men ook zelf te regelen; men zei dat het ook aangesloten dient te worden --> tegen de tijd dat het actief is, is het abootje bij Tele2 ook al actief.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

......Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.......

Nee, van T-Mobile.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Duidelijk dat u geïrriteerd bent, maar ik zocht naar een mogelijke verklaring voor de mis-communicatie die normalerwijze hier bij nieuwelingen nooit voorkomt.

Sateliet regelt men NIET unbedingt nog vandaag. Zelf installeren is voor u waarschijnlijk geen optie, maar een satelietschotelinstallateur met Canal Digitaal in het programma en in uw omgeving heeft misschien nog tijd, alvorens het donker wordt. Vraag het deze vakman of hij het gaat redden. Geen tv nodig, dan vervalt de schotel en worden er 'kastjes' geïnstalleerd op de kabel of glasvezelnet!

U wordt dan ter plekke telefonisch door de vakman bij Canal Digitaal aangemeld.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een dongel met een tegoed steek je zo in de laptop. Hoeft niets voir geinstalleerd te worden.

Als u die toezegging van Tele 2 op papier hebt, hebben dus niets van doen met KPN, die ze niet na kunnen komen, is dat vaak een gebruikelijke oplossing van de provider.

En u zult toch ook nog wel een mobieltje hebben?

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

aphdejong80 schreef op woensdag 8 apr 2015, 14:52:
@tijger1: niet zo denigrerend graag. Dan begrijp je dus niet wat ik zeg.
Maar benzinekosten worden bijvoorbeeld gemaakt omdat we overal heen moeten schieten om te kunnen werken. Wij zijn voor werk en scholing wel afhankelijk van internet.
Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.
En een dongel dient men ook zelf te regelen; men zei dat het ook aangesloten dient te worden --> tegen de tijd dat het actief is, is het abootje bij Tele2 ook al actief.



Ik maak op je reactie op dat je vanuit huis werkt. Dan komt wel de vraag op tafel: Waarom hebt u voor een thuiswerker, geen zakelijke accounts?

U hebt een zakelijk probleem, en dat is niet hetzelfde als een consumentenprobleem.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

jugendstil schreef op woensdag 8 apr 2015, 16:33:

Ik maak op je reactie op dat je vanuit huis werkt. Dan komt wel de vraag op tafel: Waarom hebt u voor een thuiswerker, geen zakelijke accounts?

U hebt een zakelijk probleem, en dat is niet hetzelfde als een consumentenprobleem.


Owner
Young Connect
januari 2012 – heden (3 jaar 4 maanden)Gelderland
Consultancy and sales

Hij 'helpt' mensen bij het besparen op vaste lasten, bijv. abo bij internetprovider;-)

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik begrijp die humor dan weer wel ;-)
Echter is dit niet meer helemaal up-to-date. Ik zal dat eens snel veranderen. :)
Ik werk dus niet meer in die mate vanuit huis (eerdere reactie); desalniettin wordt dat wel gevraagd van werkgevers alhier; maar dus geen zakelijk account hier.
En nogmaals, carola, tele2 werkt in mijn regio via KPN.
En dan nog.. T-mobile werkt ook via KPN.

Bedankt Tijger voor de dongel uitleg.
Hoop dat dit zo werkt. Zoals vermeld gaven 'ze' me eerst andere uitleg.
Ik ga erachteran.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

.......tele2 werkt in mijn regio via KPN........

In Nederland vallen alle aanbieders uiteindelijk onder een van de slechts 3 providers, namelijk T-Mobile, KPN en Vodafone.
Dat betekent dat alle andere aanbieders gebruik maken van het netwerk van deze 3. Zo maken Ben, Simpel en Tele2 gebruik van het T-Mobile netwerk.
Hi, Simyo, Telfort en Youfone gebruiken het KPN netwerk en hollandsnieuwe is een dochter op het netwerk van Vodafone.

Bron: vergelijksimonly.n

En een dongel werkt zoals tijger1 schreef. Als ex-consultant had je dat toch moeten weten.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het gaat volgens mij om vast internet, via de telefoonlijn dus, dat netwerk (de kabels) zijn nog altijd van KPN.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

diumenge schreef op woensdag 8 apr 2015, 17:21: Het gaat volgens mij om vast internet, via de telefoonlijn dus, dat netwerk (de kabels) zijn nog altijd van KPN.



Dat spreekt voir zich, maar je hoeft bij een probleem met Tele2 niet aan te kloppen bij KPN.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Carola.
Ten eerste is informatie gevonden op internet niet altijd even betrouwbaar....
Ten tweede heeft de door jouw gegeven informatie betrekking tot mobiel verkeer --> t-mobile en vodafone huren zendmasten van.......... Kpn.
Ten derde zijn er wel regio's in Nederland waar een bijvoorbeeld UPC of Tele2 de rechten heeft gekocht, echter in mijn regio wordt de bekabeling gehuurd (!) van de eerder genoemde KPN.
Ten vierde geeft een eerlijk commerciele man goed advies voor een klant. Daarom heb ik nooit gewerkt met dongels. Normaliter nergens goed voor en te duur.
Ik begrijp dat je lekker bijdehant wil doen als reactie op mijn posts, maar kom dan op zijn minst met opmerkingen waar gedegen over nagedacht is.
Ik heb jou (en andere bijdehantjes) niets aangedaan. Ik krijg wel domme opmerkingen naar mijn hoofd en mag daar dan niks van vinden of op reageren??

Hoedanook vertoon ik mij hier niet meer.
Ik bedank de meedenkers oprecht.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carola.83 schreef op woensdag 8 apr 2015, 15:11: ......Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.......

Nee, van T-Mobile.


DSL aansluitingen lopen wel via KPN.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer