Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
maarten82 - 04-05-2015 19:26:24
Computers & Telefonie

hoge rekening KPN

Goedendag,

momenteel hebben wij een klein geschil met kpn.
vanaf februari is mijn partner overgestapt van telfort naar kpn. omdat wij ook thuis kpn hebben, zou dat voordeel opleveren middels het kpn-compleet pakket. daardoor zou de belbundel verdubbeld worden, van 300 naar 600 minuten. wij hebben dit abonnement in een kpn winkel afgesloten en zijn toen door de verkoper overgehaald om naar kpn over te stappen. we hebben toen ook genoemd dat het zo handig is van telfort, dat je binnen de factuurperiode met terugwerkende kracht de bundel kan ophogen en zijn toen verzekerd dat dat bij kpn ook zo was. we hebben nog even zitten twijfelen over een onbeperkt abonnement, maar dat toen niet gedaan, omdat ze normaal aan die 600 minuten genoeg heeft.
nu heeft zij door omstandigheden in de maand maart heel veel moeten bellen en was dus flink over de bundel heengegaan. (1100 minuten totaal) vervolgens hebben we voor het eind van de factuurperiode geprobeerd de bundel op te hogen, maar dat bleek tot onze verrassing dit niet mogelijk te zijn. de extra minuten zouden enkel nog gelden voor de laatste drie dagen. ook kwamen we er achter de we niet aangemeld waren voor het compleet-pakket.
het factuurbedrag was dus gebaseerd op 300 minuten en kwam doordat we zoveel buiten de bundel gebeld hadden, op 234€.

ik heb toen contact opgenomen met kpn en werd door een districtshoofd teruggebeld. al vrij snel kwam ik er achter dat hij zich niet verdiept had in de situatie en amper aan wist waar het over ging. vervolgens kwam hij met een voorstel om het bedrag dat we buiten de bundel gebeld hebben, voor de helft terug te betalen. (107,50€)

als antwoord heb ik aangegeven daar geen genoegen mee te nemen, omdat ik mij niet schuldig voel aan de ontstane situatie. ten eerste heeft kpn ons onjuist voorgelicht dat de bundel met terugwerkende kracht op te hogen was en ons daarmee een product verkocht wat we eigenlijk helemaal niet willen hebben. en ten tweede hebben ze verzuimd om het compleet-pakket in te schakelen. uiteraard heb je als consument je onderzoeksplicht, maar als je iets uitgebreid hebt besproken in de winkel, ga je er vanuit dat dat correct is.

wat zou ik hier verder nog mee aan kunnen?

ik hoop op jullie advies.
groetjes,
maarten