ma
door maarten82 May 4, 2015 om 19:26
Computers & telefonie

Hoge rekening KPN

Goedendag,

Momenteel hebben wij een klein geschil met KPN.
Vanaf februari is mijn partner overgestapt van Telfort naar KPN. Omdat wij ook thuis KPN hebben, zou dat voordeel opleveren middels het KPN-Compleet pakket. Daardoor zou de belbundel verdubbeld worden, van 300 naar 600 minuten. Wij hebben dit abonnement in een KPN winkel afgesloten en zijn toen door de verkoper overgehaald om naar KPN over te stappen. We hebben toen ook genoemd dat het zo handig is van Telfort, dat je binnen de factuurperiode met terugwerkende kracht de bundel kan ophogen en zijn toen verzekerd dat dat bij KPN ook zo was. We hebben nog even zitten twijfelen over een onbeperkt abonnement, maar dat toen niet gedaan, omdat ze normaal aan die 600 minuten genoeg heeft.
Nu heeft zij door omstandigheden in de maand maart heel veel moeten bellen en was dus flink over de bundel heengegaan. (1100 minuten totaal) Vervolgens hebben we voor het eind van de factuurperiode geprobeerd de bundel op te hogen, maar dat bleek tot onze verrassing dit niet mogelijk te zijn. De extra minuten zouden enkel nog gelden voor de laatste drie dagen. Ook kwamen we er achter de we niet aangemeld waren voor het Compleet-pakket.
Het factuurbedrag was dus gebaseerd op 300 minuten en kwam doordat we zoveel buiten de bundel gebeld hadden, op 234€.

Ik heb toen contact opgenomen met KPN en werd door een districtshoofd teruggebeld. Al vrij snel kwam ik er achter dat hij zich niet verdiept had in de situatie en amper aan wist waar het over ging. Vervolgens kwam hij met een voorstel om het bedrag dat we buiten de bundel gebeld hebben, voor de helft terug te betalen. (107,50€)

Als antwoord heb ik aangegeven daar geen genoegen mee te nemen, omdat ik mij niet schuldig voel aan de ontstane situatie. Ten eerste heeft KPN ons onjuist voorgelicht dat de bundel met terugwerkende kracht op te hogen was en ons daarmee een product verkocht wat we eigenlijk helemaal niet willen hebben. En ten tweede hebben ze verzuimd om het Compleet-pakket in te schakelen. Uiteraard heb je als consument je onderzoeksplicht, maar als je iets uitgebreid hebt besproken in de winkel, ga je er vanuit dat dat correct is.

Wat zou ik hier verder nog mee aan kunnen?

Ik hoop op jullie advies.
Groetjes,
Maarten

753 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Volgens de toelichting van Telfort is dat bij hen ook niet het geval.

Dat compleet pakket kan uiteraard alsnog achteraf ingeschakeld worden.

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit schrijft Telfort bijvoorbeeld.



Bundel en abonnementskosten deel van de maand
Uw nieuwe bundel gaat direct in. Dit kan op een andere dag zijn dan waarop u maandelijks uw nieuwe minuten/sms’jes/MB’s ontvangt. Voor de periode hiertussen betaalt u niet het volledige bedrag voor de nieuwe bundel, maar alleen voor het aantal dagen tot het begin van uw eerstvolgende factuurperiode. Het aantal minuten, sms’jes of MB’s dat u ontvangt, wordt op dezelfde manier berekend. Dit geldt niet als de startdatum van uw

ho
door hopetobehelping - May 4, 2015 om 20:42
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Maarten82,

van alle mogelijkheden die ik heb gezien over het ophogen/verlagen van een abonnement is het altijd zo dat dat nooit met terugwerkende kracht gebeurd.
U heeft zich, zoals u zelf ook al aangeeft, in de winkel laten overhalen zonder dat u het zelf gecontroleerd heeft. Niet netjes van de verkoper maar verkoop praatjes zijn soms mooier dan de werkelijkheid, dat weten we allemaal. Tenzij u het gesprek met de verkoper heeft opgenomen is het zo goed als onmogelijk voor u om aan te tonen wat er destijds door de verkoper beloofd is. Dat zal het woord van de verkoper tegen het uwe zijn.

Ik zou als ik u was zo snel mogelijk alsnog uw 'compleet pakket' ingeschakeld zien te krijgen, dat levert u voordeel op als ik u goed begrijp.
Ook met een bundel van 600 minuten waren er behoorlijk wat minuten buiten de bundel terecht gekomen. U kunt nog een keer uw ongenoegen aan KPN laten blijken maar er zal bijbetaald moeten worden. De vraag is alleen hoeveel. Persoonlijk vind ik het aanbod van KPN om de helft van de belkosten buiten de bundel kwijt te schelden nog niet zo verkeerd, ik persoonlijk zou het accepteren (met gemopper uiteraard).

Geen idee of het vaker voorkomt dat er gebeld wordt buiten de bundel. Het hoeft niet vaak voor te komen om het kiezen voor 'bellen onbeperkt' toch rendabel te maken. Waar u ook nog voor kunt kiezen is voor 1 abonnement met 'bellen onbeperkt' in uw gezin en met dat abonnement de langere gesprekken te voeren (als dat mogelijk is).

ekiem
door ekiem - May 4, 2015 om 22:16
676 Antwoorden / 100 Vragen
0

Goedeavond,

Na lezing van uw verhaal zou ik , zoals hopetebehelping al zegt, het aanbod van KPN accepteren. Het is zuur maar met mondelinge afspraken in een winkel schiet je niets op. Je kunt nergens op terug vallen .
Het achteraf ophogen of verlagen van een belbuidel is ook erg onlogisch . DIt wordt altijd vooraf gedaan. Ik heb persoonlijk goede ervaringen met mijn " bel onbeperkt naat vast en mobiel " abbonement. Nooit verassingen achteraf en je weet altijd waar je aantoe bent. Bij 300 belminuten heb je de kosten er al uit.

Kunt u al inloggen op uw account van KPN , dan kunt u de boel,daar nakijken en controleren of uw contract het juiste is.

Ekiem

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer