Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

unhappycustomer
unhappycustomer - 28-06-2015 16:44:02
Huishouden & Energie

Huur betalen voor product van ander

Dag,

graag zou ik jullie reactie willen op het volgende 'verhaal':

wegens ziekte heb ik onlangs mijn woning moeten verkopen. in deze woning hangt een huurboiler van de energiewacht groep. nu blijk ik de huur door te moeten blijven betalen tot aan medio augustus 2018. mits de nieuwe bewoonster mijn contract overneemt.

ik heb nog geen idee of dit het geval is, want het bedrijf is erg slordig in haar correspondentie en ik ben al twee maanden bezig het overnamecontract toegestuurd te krijgen en antwoord te krijgen op wat vragen en opmerkingen:

allereerst vind ik het bijzonder frappant dat er van iemand kan worden verlangd dat er voor een boiler waar diegene niet eens bij in de buurt is, laat staan dat deze er gebruik van maakt, de huur gedurende de rest van de looptijd betaalt. als het nu niet zo was dat er iemand anders woonde, dan zou ik het nog begrijpen, want dat is nu eenmaal wat er in de overeenkomst staat.
echter, op mijn vraag wat er gebeurt wanneer er geen contractsovername tot stand komt, wordt niet gereageerd. stel dat de nieuwe bewoonster overname niet op prijs stelt en zelf een nieuwe overeenkomst met een looptijd van acht jaar afsluit met de energiewacht groep...dan ontvangt dit bedrijf voor een en hetzelfde product, tweemaal huur! dit kan niet de bedoeling zijn, want er is ook niet dubbel in geinvesteerd.

een bijkomende factor is dat mijn eerste boiler - ook van de energiewacht groep - na korte tijd de ziel gaf en omdat ik hier niet op had gerekend en dus niet zelf had gespaard vor een nieuwe boiler, moest ik weer een nieuw contract met en looptijd van acht jaar af sluiten. was dit niet het geval geweest, dan was er niet zoveel aan de hand, want dan was de looptijd eind deze zomer verstreken. ook hier komt geen reactie op van het bedrijf.

los van de situatie, vind ik het bijzonder vervelend dat er totaal niet op mijn vragen en opemrkingen wordt gereageerd. ik heb nu in totaal viermaal een e-mail gestuurd met steeds dezelfde vragen en opmerkingen, maar keer op keer wordt ik verwezen naar de huurovereenkomst. die is mij inmiddels wel bekend natuurlijk.

is iemand bekend met een dergelijk geval en zo ja, wat zijn mijn opties - als er überhaupt sprake is van opties..

alvast bedankt voor de reactie!

groeten, r.a. te jirnsum